تاثیر شکلات تلخ درکاهش وزن و لاغری

تاثیر شکلات تلخ درکاهش وزن و لاغری

تاریخ انتشار : 1399/03/13 20:02:58
تاثیر شکلات تلخ درکاهش وزن و لاغری : محققان براین باورند که خوردن شکلات سیاه یا تلخ چربی سوزی را افزایش می دهد، اشتها را کاهش داده و از پرخوری نیز اجتناب می کند به همین سبب می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک بسیاری کند. با ما باشید در این مقاله درباره چگونگی استفاده از شکلات تلخ بیشتر بدانیم.

تاثیر شکلات تلخ درکاهش وزن و لاغری

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : یکی از خوراکی هایی که دارای طرفداران بسیاری می باشد، شکلات تلخ می باشد. این شکلات دارای انواع متنوعی است. شکلات تلخ دارای خاصیت های بی شماری می باشد، یکی از این خواص می توان به بالا رفتن متابولیسم بدن و کاهش وزن و لاغری اشاره کرد.

به شکلاتی، شکلات تلخ می گویند که اندازه کاکائو اضافه شده به آن با توجه به میزان ماده خشک تا 75 درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم می باشد. شکلات سیاه یا تلخ از نوع 20 درصدی شروع می شود، که این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم تیره نمی باشد.

محققان براین باورند که خوردن شکلات سیاه یا تلخ چربی سوزی را افزایش می دهد، اشتها را کاهش داده و از پرخوری نیز اجتناب می کند به همین سبب می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک بسیاری کند. اگر یک تکه شکلات سیاه را 20 دقیقه قبل از شروع غذا به آرامی میل کنید، سیگنال هایی به مغر ارسال می شود که سبب کاهش اشتها و کاهش پرخوری در افراد چاق می گردد.

از آنجایی که شکلات تلخ، شکلاتی است که شکر آن کم و طعم آن تلخ می باشد، در نتیجه مردم ترجیح می دهند از شکلات تیره نسبت به شکلات شیرین بیشتر استفاده کنند.

درصد تلخی شکلات ها با یکدیگر متفاوت می باشد. تلخی شکلات از 20 درصد شروع و به 97 درصد نیز می رسد و انتخاب درصد تلخی شکلات، به سلیقه افراد بستگی دارد. شکلات تیره نسبت به دیگر شکلات ها دارای فواید بسیاری برای سلامتی بدن است. پس بهتر است موقع خوردن شکلات، نوع تلخ آن را انتخاب کنید.


زمان خوردن شکلات تلخ برای لاغری

زمان مصرف شکلات و مقدار آن نیز روی لاغری و چاقی تاثیر بسزایی دارد. برخی از افراد معتقدند که بهترین زمان برای مصرف شکلات، وعده صبحانه است. اگر به صورت روزانه از 25 گرم شکلات بیشتر شکلات مصرف کنید به جای چربی سوزی، شروع به ذخیره چربی خواهید نمود پس برای این که از فواید شکلات تلخ برای لاغری استفاده کنید باید در زمان مناسب و مقدار مناسبی از آن را میل کنید.

شکلات تلخ علاوه بر این که برای لاغری موثر است، این خوراکی دارای خواص بسیاری برای مغز، پوست است. پس بهتر است گاهی اوقات برای حفظ سلامتی شکلات تیره مصرف کنید.


برای لاغری شکلات تلخ چند درصد بخورم؟

امروزه با توجه به این که شکلات های ناسالم بسیاری در بازار موجود می باشد و مزایایی نیز برای لاغری ندارند. پس در نتیجه نباید به هر برند شکلاتی اعتماد کنید، یکی از فروشگاه های اینترنتی که با اطمینان خاطر می توانید انواع شکلات از جمله شکلات تلخ را خریداری نمایید، فروشگاه اینترنتی اوناتس است. اگر می خواهید از شکلات تلخ در رژیم غذایی برای کاهش وزن کمک بگیرید، بهتر است که یک برند با کیفیت را انتخاب نمایید.

نکته بعدی برای انتخاب شکلات، درصد خالص بودن آن یعنی 70 درصد یا بالاتر است. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که شکلات شیری دارای کالری اضافه می باشد، پس برای کاهش وزن و لاغری گزینه مناسبی نخواهد بود. اگر هوس هات چاکلت کردید، نوشیدنی های خود را بدون این که خامه و شکر اضافه کنید، آن را آماده کنید.


شکلات تلخ چگونه سبب کاهش وزن می‌شود؟

براساس شواهد و نظریه هایی که وجود دارد اضافه کردن شکلات تلخ به برنامه غذایی سبب لاغری و کاهش وزن می شود. افرادی که بیشتر از دیگران شکلات تیره مصرف می کنند، کمتر دچار چاقی می شوند و از تناسب اندام بیشتری برخوردار هستند.


 شکلات تلخ سوخت ‌وساز بدن را بالا می ‌برد

این خوراکی تاثیر شگفت انگیزی در نحوه سنتز اسیدهای چرب دارد. بنابراین با مصرف این شکلات می توان هضم و جذب چربی ها و کربوهیدرات ها را کاهش دهید. در نتیجه افرادی که شکلات را با درصد بالا میل می کنند، کالری بیشتری برای هضمش می سوزانند و در نهایت متابولیسم بدن آن ها بالا می رود.


شکلات تلخ اشتهای شما را کنترل می‌ کند

براساس مطالعات صورت گرفته مصرف شکلات تلخ با درصد بالا، در زمان مناسب سبب کاهش چشم گیر اشتهای شما می شود. قرار دادن مقداری از این خوراکی در رژیم و برنامه غذایی برای لاغری سبب ایجاد هورمون هایی می شود که به مغز شما علامت سیری می دهد.


شکلات تلخ شما را برای ساعات طولانی سیر نگه می ‌دارد

شکلات تلخ درست همانند آجیل می تواند سبب احساس سیری در شما گردد. این خوراکی خوشمزه دارای فیبر و پروتئین است که می تواند شما را برای ساعات های طولانی سیر نگه دارد و هوس غذا خوردن را در شما کاهش دهد.


انواع شکلات در فروشگاه اینترنتی اوناتس


دیگر محصولات فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس
















برچسب ها: شکلات تلخ

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام