بهترین برند چای ایرانی

بهترین برند چای ایرانی

تاریخ انتشار : 1399/08/14 16:06:53
همان طور که می دانید در ایران انواع مختلفی از چای تولید می شود. به صورتی که برحسب فصل تولید، منطقه، آب و هوا، ظاهر و خیلی از موارد دیگر می توان این نوشیدنی را دسته بندی کرد.برای انتخاب بهترین مارک چای ایرانی، بهتر است با انواع چای ها بیشتر آشنا شوید.

مقدمه

چای ایرانی یکی از خوش عطرترین چای های موجود در جهان است و بر اساس کیفیت های مختلف دسته بندی می شود. چای پس از آب، معروف ترین نوشیدنی جهان به حساب می آید. همچنین چای ایرانی  را نیز، می توان از نمونه های لوکس و گران بهای آن تا نمونه های ضعیف تر و برحسب درجه بندی ها، در بازار مشاهده کرد. لازم به ذکر است که امروزِ تولید کنندگان چای برای افزیش فروش خود به روش های مختلف سنتی و مدرن دست می زنند و در تلاش هستند بهترین برند چای ایرانی با طعم های مختلف و متفاوت تولید نمایند، تا همواره بهترین چای را به مصرف کنندگان عرضه کنند. 

بهترین برند چای ایرانی

همان طور که می دانید در ایران انواع مختلفی از چای تولید می شود. به صورتی که برحسب فصل تولید، منطقه، آب و هوا، ظاهر و خیلی از موارد دیگر می توان این نوشیدنی را دسته بندی کرد. بنابراین مردم نیز براساس سلیقه و مزاج خود هر کدام از این مدل ها را انتخاب می کنند. پس به دلیل تنوع زیاد، کارخانه های تولید کننده نیز باید تمام برندها را به بازار عرضه کند. چرا که بهترین برند چای ایرانی در بازار ایران آن محصولی است که بیشترین میزان رضایت مشتری را به خود جلب کرده است. برای انتخاب بهترین مارک چای ایرانی، بهتر است با انواع چای ها بیشتر آشنا شوید.


مطالعه کنید : ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!


#1 چای سرگل 

چای سرگل در فصل بهار پس از این که شکوفه های گیاه چای به دست آمد، برداشت می شود. چای سرگل به مرغوبیت و بهترین کیفیت چای ایرانی معروف است. بنابراین عطر و طعم عالی و خوش رنگی چای سرگل بیشترین تقاضا را دارد. سه اصل مهم این چای در زیر برایتان عنوان شده است.

  • در تهیه این چای از ظریف ترین قسمت برگ ها یعنی شکوفه و برگ های بالای آن استفاده می شود.
  • چای سرگل از برگ های پیچ خورده تشکیل شده یا برگ های آن شکسته هستند.
  • هر چه برگ های شکسته کمتر از برگ های کوچک و پیچ خورده باشند، کیفیت چای سرگل بهتر است.

#2 چای زرین

چای زرین جز اولین بهره برداری چای در فصل بهار به شمار ممی رود و دارای کیفیت بالایی می باشد. این چای از شکوفه های گیاه چای تهیه شده است. برگ ریز و پیچیده و ظریفی دارد که طعم عالی آن در زمان نوشیدن چای بی شک برای شما خاطره انگیز خواهد بود. همچنین برگ های ریز این چای بسیار شبیه چای شکسته است، ولی کیفیت چای شکسته نسبت به چای زرین بسیار کمترمی باشد.


مطالعه کنید : نحوه تشخیص چای ایرانی اصل

#3 چای ممتاز

این چای نیز در فصل بهار برداشت می شود، ولی برگ های بزرگتری در مقایسه با چای سرگل دارد. چای ممتاز حاوی برگ های گیاه چای است که پس از شکوفه های چای می رویند. چای ممتاز نسبت به چای سرگل دارای اندازه کمی بزرگ تر و طعم ملایم تر و تلخی کمتری می باشد و حاوی پیچیدگی در برگ ها می باشد. قیمت چای ممتاز نسبت به چای سرگل مناسب تر و بیشتر از چای قلم است.

#4 چای قلم

چای قلم از برگ و ساقه چای تشکیل شده است. چای قلم از برگ های پایین تر چای تهیه می شود و حاوی اندازه درشت تر از دیگر چای ها می باشد. چای قلم به سبب داشتن ساقه در خود رایحه مطبوع و دلنشینی را دارد. این چای رنگ کمتر و به صورت کلی قیمت پایین تری نسبت به چای ممتاز و سرگل دارد.

#5 چای شکسته

چای شکسته در رده پایین تر بهترین برند چای ایرانی قرار دارد. چای شکسته از برگ های ریز شده در جریان تولید چای سیاه تهیه شده است. این چای دارای وزن سبک و ظاهر گردو تختی می باشد ولی روند دم کشیدن سریعی دارد.  بنابراین این چای رنج قیمت مناسبی را دارد و در رنگ و رایحه در حد میانه قرار دارد.


مطالعه کنید : چای دم کرده تا چند ساعت قابل خوردن است؟

#6 چای باروتی

چای باروتی مشابه چای شکسته می باشد، اما حاوی اندازه کوچیک تر و برگ های ریزتری است. از این نوع چای به سبب زود دم بودن و سریع رنگ پس دادن، در دمنوش ها و در برخی تی بگ ها  استفاده می شود که بتوان زودتر به مشتریان سرویس داد.


چای بهاره یا چای تابستانه یا پاییز

چای در چندین مرحله به بهره برداری می رسد و با کیفیت ترین چای، چای بهاره به شمار می رود. چای هایی که در فصل تابستان و در فصل پاییز برداشت می شوند به سبب وضعیت جوی و دیگر موارد از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. برداشت چای بهاره به صورت تقریبی از اوایل بهار و چای تابستانه از اواخر تابستان آغاز می شود. از چای های معروف ایران نیز می توان به چای لاهیجان (چای سرگل بهاره) اشاره کرد.

بهترین برند چای ایرانی در بازار کدام اند؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم چای سرگل بهاره از بهترین مارک چای ایرانی محسوب می شود. این نوع چای به سبب به دست آمدن از شکوفه و برگ های ظریف چای، با کیفیت ترین و بهترین برند چای ایرانی در بازار قلمداد می شود. بر همین اساس دیگر چای های ایرانی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

کلام فروشگاه اوناتس

در مقاله فوق با انواع چاهای ایرانی موجود در بازار آشنا شدیم که کیفیت آن ها را باهم مرور کردیم. اوناتس بر این اعتقاد است که بهترین تکریم برای مشتری آگاهی بخشی به ایشان است تا از خرید و انتخاب خویش لذت کافی و لازم را ببرد. از همین رو فروشگاه اوناتس افتخار دارد تا که محصولات خود را با بهترین کیفیت و در بسته بندی های مدرن به صورت آنلاین خدمتتان ارائه دهد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورت تمایل از این فروشگاه که اکنون در خانه خودتان است دیدن فرمایید.

قیمت چای ایرانی درجه یک |قیمت چای ایرانی لاهیجان |قیمت چای ایرانی ممتاز|قیمت چای به خشک |قیمت چای کیلویی |قیمت چای شمال |قیمت چای ایرانی |چای بهاره لاهیجان |قیمت چای لاهیجان فله |قیمت چای بهاره ۹۹ |قیمت چای ترش در بازار|قیمت عمده چای ترش|خرید چای سبز درجه یک

برچسب ها: چای چای گیاهی چای ایرانی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام