7 مورد از خواص کیوی برای سلامتی

7 مورد از خواص کیوی برای سلامتی

تاریخ انتشار : 1400/01/27 00:00:00
در مورد خواص کیوی برای سلامتی مثل گوارش ، بینایی ، آسم و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید.

بررسی اجمالی

کیوی میوه های کوچکی است که طعم و مزه زیادی برای سلامتی شما بسته بندی می کند. خواص کیوی طبق تحقیقات بسیار زیاد است.گوشت سبز آنها شیرین و ملایم است. همچنین پر از مواد مغذی مانند ویتامین C ، ویتامین K ، ویتامین E ، فولات و پتاسیم است. همچنین آنتی اکسیدان زیادی دارند و منبع خوبی از فیبر هستند. دانه های سیاه کوچک آنها ، همانند پوست قهوه ای مبهم ، خوراکی است ، گرچه بسیاری ترجیح می دهند کیوی را قبل از خوردن آن پوست بکنند.

با توجه به مکان های مختلف رشد ، کیوی می تواند در تمام طول سال باشد. آنها از نوامبر تا می در کالیفرنیا و از ژوئن تا اکتبر در نیوزیلند رشد می کنند. کیوی را می توان به صورت مکمل نیز یافت.

خواص سلامتی کیوی

1. می تواند به درمان آسم کمک کند

تصور می شود که مقدار بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در کیوی در واقع می تواند به درمان افراد مبتلا به آسم کمک کند. یک مطالعه از سال 2000 نشان داد که در بین کسانی که به طور منظم میوه های تازه از جمله کیوی مصرف می کنند ، تأثیر مفیدی بر عملکرد ریه وجود دارد. میوه های تازه مانند کیوی ممکن است باعث خس خس در کودکان مستعد شود.

2. به هضم غذا کمک می کند

از خواص کیوی می توان به فیبر زیاد آن اشاره کرد که در حال حاضر برای هضم غذا مفید است. آنها همچنین حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین هستند که می تواند به تجزیه پروتئین کمک کند. یک مطالعه اخیراً منبع معتبری را پیدا کرده است که عصاره کیوی حاوی اکتینیدین باعث هضم اکثر پروتئین ها می شود.

3. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

کیوی غنی از مواد مغذی و پر از ویتامین C است. در واقع ، فقط 1 فنجان کیوی حدود 273 درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما را تأمین می کند. ویتامین C در هنگام تقویت سیستم ایمنی بدن برای دفع بیماری ، یک ماده مغذی ضروری است. حتی یک مطالعه نشان داد که کیوی ممکن است از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی کند و احتمال ابتلا به بیماری های شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهد. این امر بخصوص در گروههای در معرض خطر مانند بزرگسالان بالای 65 سال و کودکان خردسال صادق است.

4- خطر سایر شرایط سلامتی را کاهش می دهد

خواص کیوی غیر مستقیم با مقابله با انواع سرطان ها ارتباط دارد.استرس اکسیداتیو می تواند به DNA ما آسیب برساند. این می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. تا حدی به لطف آنتی اکسیدان های آن ، برخی شواهد از یک مطالعه قدیمی نشان می دهد که مصرف منظم کیوی یا عصاره کیوی احتمال استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

از آنجا که آسیب اکسیداتیو DNA به شدت با سرطان روده بزرگ ارتباط دارد ، مصرف منظم کیوی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد.

5. می تواند به کنترل فشار خون کمک کند

میوه های کیوی نه تنها می توانند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کنند بلکه می توانند به ما در کنترل فشار خون نیز کمک کنند. یک مطالعه در سال 2014 شواهدی را پیدا کرد که منبع معتبری نشان می دهد مواد فعال موجود در سه کیوی در روز می توانند فشار خون را بیش از یک سیب در روز کاهش دهند. طولانی مدت ، این ممکن است به معنای کاهش خطر برای شرایطی باشد که می تواند ناشی از فشار خون بالا باشد ، مانند سکته های مغزی یا حملات قلبی.

6. لخته شدن خون را کاهش می دهد

خواص کیوی علاوه بر اینکه به ما در کنترل فشار خون کمک می کند ، در واقع می تواند لخته شدن خون را کاهش دهد. مطالعه ای از دانشگاه اسلو نشان داد که خوردن دو تا سه کیوی در روز به طور قابل توجهی خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. همچنین مشخص شد که آنها میزان چربی در خون را کاهش می دهند. محققان گفتند که این اثرات مشابه اثرات دوز روزانه آسپرین برای بهبود سلامت قلب است.

7. از کاهش بینایی محافظت می کند

دژنراسیون ماکولا دلیل اصلی کاهش بینایی است ، و کیوی ممکن است به محافظت از چشم شما در برابر آن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که با خوردن سه وعده میوه در روز ، تخریب ماکولا 36 درصد کاهش می یابد. تصور می شود که مقادیر بالای زآگزانتین و لوتئین در این اثر نقش دارد.

خطرات احتمالی

خوردن میوه کیوی برای بیشتر افراد بی خطر تلقی می شود. استثنا برای کسانی است که آلرژی دارند. علائم حساسیت به کیوی شامل خارش گلو ، تورم زبان ، مشکل در بلع ، استفراغ و کهیر است. اگر به فندق ، آووکادو ، لاتکس ، گندم ، انجیر یا دانه خشخاش حساسیت داشته باشید ، خطر آلرژی به کیوی را افزایش می دهد.

در موارد نادر ، کیوی می تواند لخته شدن خون را کاهش داده و خونریزی را افزایش دهد. این می تواند شدت اختلالات خونریزی را افزایش دهد. اگر به اختلال خونریزی مبتلا هستید یا قصد جراحی دارید ، از خوردن کیوی خودداری کنید.

فرم ها و دوزها

کیوی را می توان به همان شکلی که می خورند خورد و یا در یک اسموتی مخلوط کرد. بهتر است کیوی پخته نشود تا ویتامین C خود را حفظ کند. همچنین می تواند به عنوان مکمل مصرف شود. مکمل ها می توانند به صورت پودر ، قرص یا کپسول باشند و به طور معمول از عصاره کیوی تهیه می شوند.

دوز مصرفی شما به عواملی مانند سن ، وضعیت سلامتی و مواردی که می خواهید درمان کنید بستگی دارد. خوردن یک تا سه کیوی در روز برای اکثر افراد کافی است تا مواد مغذی را از میوه تقویت کنند. دوز روزانه برخی از پودرهای کیوی حدود 5.5 گرم است. دستورالعمل های مربوط به مکمل هایی را که مصرف می کنید دنبال کنید و قبل از شروع یک رژیم جدید مکمل از پزشک خود بخواهید. آنها می توانند به شما بگویند که چه مقدار برای شما بی خطر است.






همچنین بخوانید:

8 مورد از خواص درمانی آناناس
10 میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن
خواص بی نظیر انبه خشک برای سلامتی| خواص انبه خشک
خواص و فواید شگفت انگیز کیوی خشک برای سلامتی | خواص کیوی خشک

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی میوه خشک کیوی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.