7 مزیت سلامتی فندق

7 مزیت سلامتی فندق

فندق پر از مواد مغذی از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی های سالم است و ممکن است مزایای سلامتی ،مثل کمک به کاهش سطح چربی خون ، تنظیم فشار خون ، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون داشته باشد.
ادمین اصلی
1398/11/29

7 مزیت سلامتی فندق


فندق که با نام فیلبرت نیز شناخته می شود نوعی از  آجیل و خشکبار است که از درخت Corylus بدست می آید و بیشتر در ترکیه ، ایتالیا ، اسپانیا و ایالات متحده کشت می شود.

فندق ها عطر و طعم شیرینی دارند و می توان آنرا خام ، بو داده  یا  به صورت خمیری میل کرد.

مثل سایر آجیل ها ، فندق سرشار از مواد مغذی است و دارای میزان پروتئین ، چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی  زیادی است. در اینجا هفت مزیت سلامتی فندق آمده است:

1. پر از مواد مغذی

فندق از مواد مغذی خوبی برخوردار است. اگرچه کالری بالایی دارند ، اما با مواد مغذی و چربی های سالم پر شده است.

یک اونس (28 گرم یا حدود 20 عدد) فندق حاوی مقادیر زیر است:

  • کالری: 176
  • کل چربی: 17 گرم
  • پروتئین: 4.2 گرم
  • کربوهیدرات: 4.7 گرم
  • فیبر: 2.7 گرم
  • ویتامین E: 21٪ از RDI
  • تیامین: 12٪ از RDI
  • منیزیم: 12٪ از RDI
  • مس: 24٪ از RDI
  • منگنز: 87٪ از RDI

فندق همچنین حاوی مقادیر مناسبی ویتامین B6 ، فولات ، فسفر ، پتاسیم و روی است.

علاوه بر این ، آنها منبع غنی از چربی های تک و چند اشباع نشده هستند و حاوی مقدار مناسبی از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 مانند اسید اولئیک هستند  .

علاوه بر این ، یک وعده یک اونسی،  دارای مقدار 11.2 گرم فیبر غذایی ، که حدود 11 درصد RDI را شامل می شود، می باشد.

با این حال ، فندق حاوی اسید فیتیک است ، که نشان داده شده است که جذب برخی مواد معدنی مانند آهن و روی در آجیل ها را مختل می کند.

خلاصه
فندق منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E ، منگنز و مس است. علاوه بر این ، آنها مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 دارند.


2.حاوی آنتی اکسیدان ها

فندق مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.

آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند ، که می تواند به ساختار سلول ها آسیب برساند و علائم پیری ، سرطان و بیماری های قلبی را تقویت کند .

فراوان ترین آنتی اکسیدان موجود در فندق،ترکیبات فنولی شناخته شده اند . ثابت شده است که آنها به کاهش کلسترول خون و التهاب کمک می کنند. آنها همچنین می توانند برای سلامت قلب و محافظت در برابر سرطان مفید باشند .

یک مطالعه 8 هفته ای نشان داد که خوردن فندق ، بدون یا با پوست ، استرس اکسیداتیو را در مقایسه با عدم خوردن فندق ، به میزان قابل توجهی  کاهش داده است .

اکثر آنتی اکسیدان های موجود در پوست آجیل متمرکز شده اند. با این حال ، این ماده آنتی اکسیدانی می تواند پس از فرآیند بو دادن کاهش می یابد .

بنابراین ، توصیه می شود به جای فندق پوست کنده شده، چه بو داده شده و یا بدون بو داده شده، مغزهای  با پوست را مصرف کنید .

خلاصه
فندق سرشار از ترکیبات فنلی است که نشان داده است محافظت از آنتی اکسیدان ها در بدن را افزایش می دهد. برای اطمینان از بالاترین غلظت آنتی اکسیدان ها ، بهتر است فندق را به صورت با پوست و بدون بو داده بخورید.


3. ممکن است برای قلب خوب باشد

خوردن
آجیل برای محافظت از قلب خوب است .

در فندق ، غلظت بالای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم ممکن است پتانسیل آنتی اکسیدانی را افزایش و کلسترول خون را کاهش دهد .

یک مطالعه طولانی یک ماهه ، 21 نفر را با سطح کلسترول بالا مشاهده کرد که 18-20٪ از کل کالری دریافتی روزانه خود را از فندق مصرف می کردند. نتایج نشان داد که کلسترول ، تری گلیسیرید و سطح کلسترول بد LDL کاهش یافته است.

شرکت کنندگان همچنین پیشرفت هایی در سلامت شریان ها و نشانگرهای التهابی در خون مشاهده کردند.

علاوه بر این ، یک بررسی از نه مطالعه شامل بیش از 400 نفر ، کاهش میزان LDL و کلسترول کل را در کسانی که فندق می خورند ، مشاهده کرد ، در حالی که کلسترول HDL و تری گلیسیرید خوب بدون تغییر باقی مانده است .

مطالعات دیگر تأثیرات مشابهی بر سلامت قلب نشان داده اند که نتایج نشان می دهد سطح چربی خون پایین تر و سطح ویتامین E افزایش یافته است .

علاوه بر این ، به نظر می رسد محتوای بالای اسیدهای چرب ، فیبرهای غذایی ، آنتی اکسیدان ها ، پتاسیم و منیزیم موجود در فندق به تنظیم فشار خون کمک می کند .

به طور کلی ، خوردن 29 تا 69 گرم فندق در روز با بهبود پارامترهای سلامت قلب مرتبط است.

خلاصه
ممکن است فندق ظرفیت اکسیداتیو را افزایش داده و چربی خون را کاهش دهد ، این می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. همچنین به نظر می رسد آنها به تنظیم فشار خون کمک کنند.


4- احتمال سرطان را پایین می آورد

غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی ، ویتامین ها و مواد معدنی  در فندق می تواند برخی از خواص ضد سرطان را به آنها بدهد.

نسبت به آجیل های دیگر مانند گردو و پسته ، فندق دارای بالاترین غلظت  آنتی اکسیدان معروف به پروانتوسیانیدین ها  است.

برخی از مطالعات لوله آزمایش و حیوانات نشان داده اند که پرونتوسیانیدین ها ممکن است به پیشگیری و درمان برخی از انواع سرطان ها کمک کنند. تصور می شود که آنها از استرس اکسیداتیو محافظت می کنند .

علاوه بر این ، فندق سرشار از ویتامین E است که آن یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی می باشد که از آسیب سلولی که می تواند باعث سرطان شود ، محافظت می کند.

به طور مشابه ، فندق 87 درصد RDI را برای منگنز در یک وعده یک اونسی فراهم می کند  .

منگنز نشان داده است که به عملکرد آنزیمهای خاص که می تواند آسیب اکسیداتیو را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد ، کمک می کند  .

چند مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره فندق می تواند در درمان سرطان دهانه رحم ، کبد ، پستان و روده بزرگ مفید باشد .

علاوه بر این ، یک مطالعه حیوانی با استفاده از محصولی تهیه شده از عصاره پوست فندق منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ بعد از 8 هفته مطالعه شد.

از آنجایی که بیشتر مطالعات مورد بررسی فواید فندق در برابر سرطان در لوله های آزمایش و حیوانات انجام شده است ، مطالعات بیشتری روی انسان مورد نیاز است.

خلاصه
غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی ، ویتامین E و منگنز موجود در فندق ممکن است به کاهش خطر برخی سرطانها کمک کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.


5- می تواند التهاب را کاهش دهد

به دلیل غلظت بالای آنها در چربی های سالم ، فندق ها با کاهش نشانگرهای التهابی مرتبط هستند.

یک مطالعه به بررسی چگونگی تأثیر خوردن فندق بر نشانگرهای التهابی ، مانند پروتئین واکنش C با حساسیت بالا ، در 21 نفر که دارای کلسترول بالایی هستند ، پرداخته است.

شرکت کنندگان بعد از چهار هفته با رژیم غذایی که در آن فندق 18-20٪ از کل کالری دریافتی  را تشکیل می داد،  کاهش در التهاب را تجربه کردند.

علاوه بر این ، خوردن 60 گرم فندق در هر روز به مدت 12 هفته به کاهش نشانگرهای التهابی در افراد دارای اضافه وزن و چاق کمک می کند .

مطالعه دیگری بررسی کرده است که چگونه خوردن فندق  التهاب را تحت تاثیر قرار می دهد و نشان داد که خوردن 40 گرم فندق ممکن است باعث کاهش پاسخ التهابی در افراد سالم شود  .

به طور مشابه ، 50 نفر مبتلا به سندرم متابولیک بعد از مصرف 30 گرم ترکیبی از آجیل خام - 15 گرم گردو ، 7.5 گرم بادام و 7.5 گرم فندق - به مدت 12 هفته در مقایسه با یک گروه کنترل ، کاهش التهاب را تجربه کردند.

با این حال ، از اکثر مطالعات نتیجه می گیرند که خوردن فندق به تنهایی کافی نیست. به منظور کاهش التهاب ، پیروی از رژیم غذایی با کالری نیز حائز اهمیت است  .

خلاصه
به دلیل غلظت بالای آنها در چربی های سالم ، فندق ممکن است به جلوگیری و کاهش التهاب کمک کند. با این وجود ، عوامل دیگر نیز مهم هستند.


6. ممکن است به پایین آوردن قند خون کمک کند

نشان داده شده است که آجیل هایی مانند بادام و گردو به کاهش قند خون کمک می کنند .

 تحقیقی وجود دارد که فندق نیز ممکن است به کاهش قند خون کمک کند.

در یک مطالعه تأثیر فندق بر میزان قند خون ناشتا در 48 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 بررسی شده است. حدود نیمی  فندق را به عنوان میان وعده مصرف کرده ، در حالی که بقیه به عنوان گروه کنترل بودند.

پس از هشت هفته ، گروه فندق کاهش معنی داری در سطح قند خون ناشتا را تجربه نکرد .

با این حال ، یک مطالعه دیگر ترکیبی از 30 گرم آجیل مخلوط - 15 گرم گردو ، 7.5 گرم مغز بادام و 7.5 گرم فندق را به 50 نفر مبتلا به سندرم متابولیک داده است.

پس از 12 هفته ، نتایج نشان داد که میزان انسولین ناشتا کاهش یافته است.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که اسید اولئیک ، که اصلی ترین اسید چرب موجود در فندق است ، اثرات مفیدی بر حساسیت به انسولین دارد .

یک مطالعه دو ماهه نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از اسید اولئیک  در 11 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 ،به طور قابل توجهی قند ناشتا و انسولین ناشتا  را کاهش و حساسیت به انسولین را افزایش داد.

به نظر می رسد رژیم غذایی سرشار از آجیل ، از جمله فندق ، می تواند به کاهش قند خون شما و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند.

خلاصه
فندق حاوی چندین ترکیب است که ممکن است به کاهش قند خون کمک کند. با این حال ، شواهد محدود است و مزایای احتمالی آنها نیاز به بررسی بیشتر دارد.


7. افزودن آسان به رژیم غذایی شما

فندق ها را می توان به عنوان یک میان وعده سالم یا به عنوان یک ماده غذایی در بسیاری از غذاها وارد رژیم غذایی کرد.

می توانید آنها را خام ، بو داده ، برش خورده خریداری و از آنها لذت ببرید. به اندازه کافی جالب ، به نظر می رسد که مردم بیشتر فندق های خرد شده و سبوس دار را  ترجیح می دهند.

در حالی که بالاترین غلظت آنتی اکسیدان ها در پوست است ، برخی از دستور العمل غذایی می گویند که پوست را از بین ببرید. این کار را می توان با پختن مغزها در فر به مدت حدود 10 دقیقه انجام داد ، که باعث می شود پوست ها از آن کنده شود.

فندق های پوست کنده شده می توانند برای تهیه آرد برای پخت یا تهیه کره فندق ، یک ماده مغذی مفید باشند.

علاوه بر این ، فندق را نیز می توان با شکلات یا ادویه جات ترشی جات ، مانند دارچین یا کاین ، برای یک نوع حالت شیرین یا تند پوشانید.

آنها همچنین مکمل عالی برای کیک ها یا پر کردن بستنی ها و سایر دسرها می باشند.

خلاصه
فندق را می توان به صورت کامل ، خرد شده ، خام یا بود داده شده یافت. آنها معمولاً به عنوان میان وعده خورده می شوند و یا به محصولات پخته شده و سایر غذاها  اضافه می شوند. بهتر است آنها را با پوست روی آن بخورید.


نکته آخر

فندق پر از مواد مغذی از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی های سالم است.

همچنین ممکن است  مزایای سلامتی ،مثل کمک به کاهش سطح چربی خون ، تنظیم فشار خون ، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون  داشته باشد.

مانند سایر آجیل ها ، فندق ممکن است در بعضی از افراد آلرژی ایجاد کند .

در کل ، فندق منبع عالی و خوشمزه ای از مواد مغذی است که به راحتی می توانید در رژیم غذایی خود گنجانید.

خرید اینترنتی فندق از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس

محصولات آجیل و خشکبار زیر را از فروشگاه اینترنتی اوناتس ارزان و راحت بخرید












برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.