13 ماده غذایی که می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند
بسیاری از غذاها حاوی ترکیبات مفیدی هستند که می توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند. در این مقاله 13 ماده غذایی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند ، مورد بررسی قرار می گیرند.

آنچه می خورید می تواند به شدت بر بسیاری از جنبه های سلامتی شما تأثیر بگذارد ، از جمله خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان.

مشخص شده است که پیشرفت سرطان به ویژه تحت تأثیر رژیم غذایی شما است.

بسیاری از غذاها حاوی ترکیبات مفیدی هستند که می توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند.

همچنین چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر برخی از مواد غذایی می تواند با کاهش خطر بیماری همراه باشد.

این مقاله به تحقیق می پردازد و 13 ماده غذایی را که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد ، بررسی می کند.

مواد مغذی برای جلوگیری از سرطان

1. کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی سولفورافان است ، یک ترکیب گیاهی موجود در سبزیجات چلیپایی که ممکن است دارای خواص ضد سرطانی قوی باشد.

یک مطالعه آزمایش لوله ای نشان داد که سولفورافان اندازه و تعداد سلولهای سرطانی پستان را تا 75٪ کاهش می دهد.

به همین ترتیب ، یک مطالعه حیوانی نشان داد که درمان موش با سولفورافان به از بین بردن سلول های سرطانی پروستات کمک می کند و حجم تومور را بیش از 50 درصد کاهش می دهد .

برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف بیشتر سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط باشد.

یک تجزیه و تحلیل از 35 مطالعه نشان داد که خوردن سبزیجات چلیپا بیشتر با خطر کمتری سرطان روده بزرگ و روده بزرگ همراه است .

از جمله کلم بروکلی با چند وعده غذایی در هفته ممکن است برخی از مزایای مبارزه با سرطان باشد.

با این حال ، به یاد داشته باشید که تحقیقات موجود به طور مستقیم بررسی نکرده است که چگونه کلم بروکلی می تواند بر روی انسان تأثیر بگذارد.

در عوض ، این آزمایشات به لوله های آزمایشگاهی ، حیوانی و مطالعات مشاهده ای محدود شده است که یا اثرات سبزیجات چلیپا یا اثرات یک ترکیب خاص در کلم بروکلی را بررسی می کند. بنابراین ، مطالعات بیشتری لازم است.

خلاصه
کلم بروکلی حاوی سولفورافان ، ترکیبی که نشان داده شده است باعث مرگ سلول تومور و کاهش اندازه تومور درلوله آزمایش و حیوانات شده است. مصرف بیشتر سبزیجات چلیپایی ممکن است با خطر کمتر سرطان روده بزرگ همراه باشد.

کلم بروکلی ضد سرطان

2. هویج

چندین مطالعه نشان داده است که خوردن هویج بیشتر با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ارتباط دارد.

به عنوان مثال ، یک تجزیه و تحلیل نتایج پنج مطالعه را بررسی کرد و نتیجه گرفت که خوردن هویج ممکن است خطر سرطان معده را تا 26٪ کاهش دهد  .

مطالعه دیگر نشان داد که مصرف بیشتر هویج با 18 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات همراه است .

در یک مطالعه رژیم های غذایی هزار و 266 شرکت کننده با و بدون سرطان ریه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که افراد سیگاری فعلی که هویج نمی خورند سه برابر بیشتر در معرض سرطان ریه قرار می گیرند ، در مقایسه با کسانی که هویج بیش از یک بار در هفته می خورند.

سعی کنید هویج را به عنوان یک میان وعده سالم یا غذای جانبی خوشمزه فقط چند بار در هفته در رژیم غذایی خود بگنجانید تا میزان مصرف شما افزایش یابد و احتمال خطر ابتلا به سرطان کاهش یابد.

هنوز به یاد داشته باشید که این مطالعات ارتباطی بین مصرف هویج و سرطان نشان می دهد ، اما سایر عواملی را که ممکن است در این امر نقش داشته باشند در نظر نمی گیرند.

خلاصه
برخی از مطالعات ارتباطی بین مصرف هویج و کاهش خطر سرطان پروستات ، ریه و معده پیدا کرده اند

3. لوبیا

لوبیا سرشار از فیبر است ، که طبق برخی مطالعات ، ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند .

در یک مطالعه هزار و 905 نفر با سابقه تومورهای روده بزرگ و روده بزرگ بررسی شدند و دریافتند کسانی که لوبیای خشک و پخته شده بیشتری مصرف می کنند احتمال عود تومور را کاهش می دهند.

یک مطالعه حیوانی همچنین نشان داد که تغذیه موش ها با لوبیای سیاه یا لوبیای چشم بلبلی و سپس القا سرطان روده بزرگ ، رشد سلول های سرطانی را تا 75٪ مسدود می کند .

با توجه به این نتایج ، خوردن چند وعده لوبیا در هر هفته ممکن است فیبر دریافتی شما را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

با این حال ، تحقیقات فعلی محدود به مطالعات حیوانی و مطالعاتی است که ارتباط را نشان می دهد اما علت آن را نشان نمی دهد. برای بررسی این موضوع در انسان ، به طور خاص ، به مطالعات بیشتری نیاز است.

خلاصه 
لوبیا سرشار از فیبر است که ممکن است در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کند. مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده است که مصرف بیشتر لوبیا می تواند خطر تومورهای روده بزرگ و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

4. توت

توت سرشار از آنتوسیانین است ، رنگدانه های گیاهی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان در ارتباط باشند.

در یک مطالعه انسانی ، 25 فرد مبتلا به سرطان روده بزرگ به مدت هفت روز با عصاره زغال اخته تحت درمان قرار گرفتند ، که مشخص شد این امر باعث کاهش 7 درصدی رشد سلول های سرطانی می شود .

یک مطالعه کوچک دیگر تمشک سیاه را که به صورت یخ زده خشک شده بود ، به بیماران مبتلا به سرطان دهان نشان داد و نشان داد که این باعث کاهش سطح برخی از مارکرهای مرتبط با پیشرفت سرطان می شود  .

یک مطالعه حیوانی نشان داد که دادن موش تمشک سیاه به یخ خشک باعث کاهش تومور مری تا 54٪ و کاهش تعداد تومور تا 62٪ می شود .

به همین ترتیب ، یک مطالعه حیوانی دیگر نشان داد که دادن عصاره توت به موش ها باعث مهار چندین نشانگر زیستی سرطان می شود .

بر اساس این یافته ها ، شامل یک یا دو وعده توت در روز در رژیم غذایی شما ممکن است به مهار پیشرفت سرطان کمک کند.

به خاطر داشته باشید که اینها مطالعات حیوانی و مشاهده ای است که به دنبال اثرات دوز غلیظ عصاره توت است و تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

خلاصه
برخی از آزمایشات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که ترکیبات موجود در توت ممکن است رشد و گسترش انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

5. دارچین

دارچین به دلیل مزایای سلامتی ، از جمله توانایی آن در کاهش قند خون و تسکین التهاب ، مشهور است .

علاوه بر این ، برخی از آزمایش های آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که دارچین ممکن است به جلوگیری از گسترش سلولهای سرطانی کمک کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره دارچین قادر به کاهش سلولهای سرطانی و کاهش مرگ آنهاست .

یک مطالعه آزمایش لوله ای دیگر نشان داد که روغن ضروری دارچین رشد سلولهای سرطانی سر و گردن را سرکوب می کند ، و همچنین به طور قابل توجهی اندازه تومور را کاهش می دهد .

یک مطالعه حیوانی همچنین نشان داد که عصاره دارچین باعث مرگ سلولی در سلول های توموری می شود و همچنین میزان رشد و گسترش تومورها را کاهش می دهد.

گنجاندن 1/2/1 قاشق چایخوری (2–4 گرم) دارچین در رژیم غذایی در روز ممکن است در پیشگیری از سرطان مفید باشد و همچنین می تواند مزایای دیگری مانند کاهش قند خون و کاهش التهاب نیز داشته باشد.

با این حال ، برای درک اینکه دارچین چگونه بر رشد سرطان در انسان تأثیر می گذارد ، مطالعات بیشتری لازم است.

خلاصه
مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشگاهی حیوانات نشان داده است که عصاره دارچین ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته و به کاهش رشد و گسترش تومورها کمک کند. تحقیقات بیشتر در مورد انسان مورد نیاز است.

6. آجیل

تحقیقات نشان داده است که خوردن آجیل ممکن است با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه رژیم های غذایی 19386 نفر را بررسی کرد و دریافت که خوردن مقدار بیشتری آجیل با کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان همراه است  .

یک مطالعه دیگر 30708 شرکت کننده را تا 30 سال دنبال کرد و دریافت که خوردن آجیل به طور منظم با کاهش خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ ، لوزالمعده و آندومتر  همراه است.

مطالعات دیگر نشان داده است که انواع خاصی از آجیل ها ممکن است با خطر کمتری سرطان مرتبط باشند.

به عنوان مثال ، آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم هستند ، که ممکن است در محافظت در برابر سرطان ریه در افرادی که وضعیت سلنیوم پایین دارند ، کمک کند .

به همین ترتیب ، یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که تغذیه با گردو موش 80 درصد رشد سلولهای سرطانی پستان را کاهش می دهد و 60 درصد تعداد تومورها را کاهش می دهد .

این نتایج حاکی از آن است که افزودن هر روز یک وعده آجیل به رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان در آینده را کاهش دهد.

هنوز هم ، مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است تا مشخص شود آیا آجیل ها مسئول این ارتباط هستند یا سایر عوامل در این امر دخیل هستند.

خلاصه  
برخی مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف آجیل ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد برخی از انواع خاص مانند گردو و آجیل برزیلی نیز ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان در ارتباط باشند.

7. روغن زیتون

روغن زیتون دارای مزایای سلامتی است ، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از مواد اصلی رژیم مدیترانه ای باشد.

چندین مطالعه حتی دریافتند که مصرف بیشتر روغن زیتون ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند.

یک بررسی گسترده که از 19 مطالعه انجام شد ، نشان داد که افرادی که بیشترین مقدار روغن زیتون را مصرف کرده اند ، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را دارند ، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان و سیستم هضم هستند.

مطالعه دیگری میزان سرطان را در 28 کشور در سراسر جهان بررسی کرد و دریافت که مناطقی که روغن زیتون بیشتری مصرف کرده اند میزان سرطان روده بزرگ را کاهش داده اند .

جایگزینی روغن های دیگر در رژیم غذایی خود برای روغن زیتون یک روش ساده برای استفاده از مزایای آن برای سلامتی است. می توانید آن را روی سالادها و سبزیجات پخته شده بچرخانید ، یا سعی کنید از آن در ماریناد گوشت ، ماهی یا مرغ استفاده کنید.

اگرچه این مطالعات نشان می دهد که ممکن است ارتباطی بین مصرف روغن زیتون و سرطان وجود داشته باشد ، اما احتمالا عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند. برای بررسی تأثیرات مستقیم روغن زیتون بر روی سرطان در افراد ، مطالعات بیشتری لازم است.

خلاصه
چندین مطالعه نشان داده است که مصرف بیشتر روغن زیتون ممکن است با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه باشد.

8. زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به دلیل خواص تقویت کننده سلامتی بسیار معروف است. کورکومین ، ماده موثره آن ، یک ماده شیمیایی با اثرات ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و حتی ضدسرطانی است.

در یک مطالعه اثرات کورکومین بر روی 44 بیمار مبتلا به ضایعاتی در روده بزرگ که ممکن است سرطانی شده اند ، بررسی شد. بعد از 30 روز ، 4 گرم کورکومین روزانه تعداد ضایعات موجود را 40٪ کاهش می دهد.

در یک مطالعه آزمایشگاهی ، مشخص شد که کورکومین با هدف قرار دادن آنزیمی خاص مربوط به رشد سرطان ، گسترش سلولهای سرطانی روده بزرگ را کاهش می دهد .

یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر نشان داد که کورکومین به از بین بردن سلولهای سرطانی سر و گردن کمک می کند .

همچنین در سایر مطالعات لوله آزمایش نشان داده شده است که کورکومین در کاهش رشد سلولهای سرطانی ریه ، پستان و پروستات موثر است .

برای داشتن بهترین نتیجه ، حداقل 1 / 2–3 قاشق چای خوری (1–3 گرم) زردچوبه آسیاب شده در روز را هدف بگیرید. از آن به عنوان ادویه آسیاب شده برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید و آن را با فلفل سیاه ترکیب کنید تا به جذب آن کمک کند.

خلاصه
زردچوبه حاوی کورکومین است ، ماده شیمیایی که در مطالعات لوله آزمایشگاهی و انسانی نشان داده شده است که باعث کاهش رشد بسیاری از انواع سرطان و ضایعات می شود.

9. مرکبات

مصرف برخی از مرکبات مانند لیمو ، لیموترش ، گریپ فروت و پرتقال در برخی مطالعات با خطر کمتری سرطان همراه بوده است.

یک مطالعه بزرگ نشان داد که شرکت کنندگانی که مقدار بیشتری مرکبات می خورند کمتر در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی فوقانی هستند .

یک بررسی با بررسی 9 مطالعه همچنین نشان داد که مصرف بیشتر مرکبات با کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده مرتبط است  .

سرانجام ، مروری بر 14 مطالعه نشان داد که مصرف زیاد مرکبات ، یا حداقل سه وعده در هفته ، مرکبات خطر ابتلا به سرطان معده را 28٪ کاهش می دهد .

این مطالعات حاکی از آن است که گنجاندن چند وعده میوه مرکبات در رژیم غذایی شما در هفته ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

بخاطر داشته باشید که این مطالعات فاکتورهای دیگری را که ممکن است در آن دخیل باشند ، در بر نمی گیرند. مطالعات بیشتری در مورد تأثیر مرکبات به طور خاص بر رشد سرطان مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات نشان داده است که مصرف بیشتر مرکبات می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها ، از جمله سرطان های لوزالمعده و معده ، همراه با سرطان های دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش دهد.

10. بذر کتان

سرشار از فیبر و همچنین چربی های مفید برای قلب ، بذر کتان می تواند یک افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشد.

برخی تحقیقات نشان داده است که حتی ممکن است به کاهش رشد سرطان و از بین بردن سلول های سرطانی کمک کند.

در یک مطالعه ، 32 زن مبتلا به سرطان پستان بیش از یک ماه یا کلوچه بذر کتان یا دارونما دریافت کردند.

در پایان مطالعه ، در گروه بذر کتان سطح مارکرهای خاصی را که رشد تومور را اندازه گیری می کنند ،کاهش پیدا کرد و همچنین افزایش مرگ سلول های سرطانی را سبب شد.

در مطالعه دیگری ، 161 مرد مبتلا به سرطان پروستات تحت درمان با بذر کتان قرار گرفتند ، که نشان داد رشد و گسترش سلولهای سرطانی را کاهش می دهد .

بذر کتان سرشار از فیبر است ، که سایر مطالعات نشان داده اند که در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند .

سعی کنید هر روز یک قاشق غذاخوری (10 گرم) بذر کتان آسیاب شده به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آن را در اسموتی مخلوط کنید ، آن را روی غلات و ماست بپاشید یا آن را به محصولات پخته شده مورد علاقه خود اضافه کنید.

خلاصه 
برخی مطالعات نشان داده است که بذر کتان ممکن است رشد سرطان در سرطان های پستان و پروستات را کاهش دهد. همچنین سرشار از فیبر است که ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

11. گوجه فرنگی

لیکوپن ترکیبی است که در گوجه فرنگی یافت می شود و مسئول رنگ قرمز زنده و همچنین خاصیت ضد سرطانی آن است.

چندین مطالعه نشان داده است که افزایش مصرف لیکوپن و گوجه فرنگی می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شود.

بررسی 17 مطالعه همچنین نشان داد که مصرف بیشتر گوجه فرنگی خام ، گوجه فرنگی پخته شده و لیکوپن همگی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط هستند  .

مطالعه دیگری بر روی 47365 نفر نشان داد که مصرف بیشتر سس گوجه فرنگی ، به ویژه ، با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است  .

برای کمک به افزایش مصرف ، هر روز یک یا دو وعده گوجه فرنگی را با افزودن آن به ساندویچ ها ، سالادها ، سس ها یا غذاهای ماکارونی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 به یاد داشته باشید که این مطالعات نشان می دهد ممکن است ارتباطی بین خوردن گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود داشته باشد ، اما عوامل دیگری را که می تواند در این امر دخیل باشد ، در نظر نمی گیرند.

خلاصه
برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر گوجه فرنگی و لیکوپن می تواند خطر سرطان پروستات را کاهش دهد. با این حال ، مطالعات بیشتری لازم است.

12. سیر

جز  فعال سیر ، آلیسین است ، ترکیبی که در مطالعات متعدد لوله آزمایش نشان داده شده است که سلول های سرطانی را از بین می برد .

چندین مطالعه ارتباط بین مصرف سیر و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را نشان داده است.

یک مطالعه بر روی 543،220 شرکت کننده نشان داد که کسانی که مقدار زیادی سبزیجات آلیوم مانند سیر ، پیاز ، تره و موسیر می خورند ، در مقایسه با افرادی که به ندرت آنها را مصرف می کنند ، خطر ابتلا به سرطان معده کمتر است .

مطالعه ای بر روی 471 مرد نشان داد که مصرف بیشتر سیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است .

مطالعه دیگری نشان داد شرکت کنندگانی که مقدار زیادی سیر ، و همچنین میوه ، سبزیجات زرد عمیق ، سبزیجات سبز تیره و پیاز مصرف می کنند ، کمتر در معرض تومورهای روده بزرگ هستند. با این حال ، این مطالعه اثرات سیر را جدا نکرد.

بر اساس این یافته ها ، شامل 2-5 گرم (تقریبا یک حبه) سیر تازه در رژیم غذایی روزانه می تواند به شما در استفاده از خواص تقویت کننده سلامتی آن کمک کند.

با این حال ، با وجود نتایج امیدوار کننده ای که نشان می دهد ارتباطی بین سیر و کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد ، مطالعات بیشتری برای بررسی تأثیر سایر عوامل در این زمینه لازم است.

خلاصه 
سیر حاوی آلیسین است ، ترکیبی که در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که سلولهای سرطانی را از بین می برد. مطالعات نشان داده است که خوردن سیر بیشتر می تواند منجر به کاهش خطرهای سرطان معده ، پروستات و روده بزرگ شود.

13. ماهی چرب

برخی تحقیقات نشان می دهد که در هفته قرار دادن چند وعده ماهی در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

یک مطالعه بزرگ نشان داد که مصرف بیشتر ماهی با کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش همراه است .

مطالعه دیگری که 478،040 بزرگسال را دنبال کرد ، نشان داد که خوردن ماهی بیشتر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد ، در حالی که گوشت های قرمز و فرآوری شده در واقع خطر را افزایش می دهند .

به طور خاص ، ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی و آنچوی حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با خطر کمتری سرطان در ارتباط هستند.

به عنوان مثال ، اعتقاد بر این است که داشتن مقادیر کافی ویتامین D از سرطان محافظت کرده و خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد .

علاوه بر این ، تصور می شود که اسیدهای چرب امگا 3 از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند .

دو وعده ماهی چرب در هفته بخاطر دریافت دوز دلچسب اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D و به حداکثر رساندن مزایای بالقوه سلامتی این مواد مغذی استفاده کنید.

با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر ماهی چرب در خطر ابتلا به سرطان در انسان مورد نیاز است.

خلاصه 
مصرف ماهی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. ماهی های چرب حاوی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، دو ماده مغذی که تصور می شود در برابر سرطان محافظت می کنند.

نکته آخر

با ادامه تحقیقات جدید ، به طور فزاینده ای روشن شده است که رژیم شما می تواند تأثیر عمده ای در خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

اگرچه غذاهای زیادی وجود دارد که توانایی کاهش انتشار و رشد سلولهای سرطانی را دارند ، تحقیقات فعلی محدود به آزمایش های لوله آزمایش ، حیوانات و مشاهده است.

برای درک چگونگی تأثیر مستقیم این غذاها بر رشد سرطان در انسان ، مطالعات بیشتری لازم است.

در ضمن ، شرط مطمئنی است که یک رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل ، همراه با یک سبک زندگی سالم ، بسیاری از جنبه های سلامتی شما را بهبود می بخشد.




همچنین بخوانید:

خواص بادام درختی برای بیماری های قلبی
خواص آویشن برای درمان انواع بیماری ها | داروهای گیاهی طب سنتی
خواص زردچوبه | 7 خاصیت زردچوبه که شما را شگفت زده خواهد کرد!
خواص باورنکردنی گوجه فرنگی خشک شده برای سلامتی
خواص شگفت انگیز توت خشک از درمان سفیدی مو تا جلوگیری از سرطان
آیا لوبیای سفید برای سلامتی مفید است؟ بررسی مواد مغذی و موارد دیگر
10 خاصیت دارچین بر اساس یافته های علمی

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: 13 ماده غذایی که می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام