5 خاصیت چشمگیر نارگیل

5 خاصیت چشمگیر نارگیل

تاریخ انتشار : 1400/01/23 00:00:00
نارگیل به دلیل طعم ، کاربردهای آشپزی و فواید بالقوه سلامتی به طور فزاینده ای محبوب است. در اینجا 5 مزایای نارگیل برای سلامتی و تغذیه آورده شده است

نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است.

نارگیل برای آب ، شیر ، روغن و گوشت خوشمزه آن استفاده می شود.

نارگیل بیش از 4500 سال در مناطق گرمسیری رشد کرده است اما اخیراً به دلیل عطر و طعم ، کاربردهای آشپزی و مزایای بالقوه سلامتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در اینجا 5 مزایای نارگیل برای سلامتی و تغذیه آورده شده است.


انواع محصولات نارگیل

گوشت سفید خام داخل یک نارگیل به عنوان هسته شناخته می شود. دارای بافتی محکم و طعم خوشمزه و کمی شیرین است .

اگر یک نارگیل کامل دارید ، می توانید گوشت خام را از پوسته خراشیده و بخورید. در فرم پردازش شده ، معمولا آن را به صورت نارگیل خشک خلال ، تراشیده یا رنده شده می یابید .

شیر و خامه نارگیل با فشار دادن گوشت رنده شده خام و ریز تهیه می شود.

گوشت نارگیل خشک را معمولا رنده یا تراشیده و در پخت و پز یا پخت استفاده می کنند. می توان آن را بیشتر فرآوری کرد و به صورت آرد درآورد .

روغن نارگیل نیز از گوشت استخراج می شود .

خلاصه
گوشت نارگیل خوشمزه و کمی شیرین است و می توانید از آن به صورت خام یا خشک لذت ببرید. بسیاری از محصولات مرتبط از آن تولید می شوند ، از جمله شیر نارگیل ، خامه ، و روغن.

1. بسیار مقوی

برخلاف بسیاری از میوه های دیگر که سرشار از کربوهیدرات هستند ، نارگیل بیشتر چربی را تأمین می کند.

آنها همچنین حاوی پروتئین ، چندین ماده معدنی مهم و مقدار کمی ویتامین B هستند. با این حال ، آنها منبع قابل توجهی از ویتامین های دیگر نیستند .

مواد معدنی موجود در نارگیل در بسیاری از عملکردهای بدن شما نقش دارد. نارگیل به خصوص منگنز زیادی دارد که برای سلامت استخوان و متابولیسم کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و کلسترول ضروری است .

آنها همچنین غنی از مس و آهن هستند که به تشکیل سلول های قرمز خون و همچنین سلنیوم ، آنتی اکسیدان مهمی که از سلول های شما محافظت می کند ، کمک می کنند.

بیشتر چربی موجود در نارگیل به صورت تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است.

بدن شما متابولیسم MCT ها را متفاوت از انواع دیگر چربی ها انجام می دهد ، آنها را مستقیماً از روده کوچک جذب می کند و به سرعت از آنها برای انرژی استفاده می کند .

یک بررسی در مورد مزایای MCT در افراد چاق نشان داد که این چربی ها ممکن است باعث از بین رفتن چربی بدن در صورت خوردن به جای چربی های اشباع شده با زنجیره طولانی از غذاهای حیوانی شوند .

خلاصه
اگرچه گوشت نارگیل سرشار از چربی است ، اما MCT های موجود در آن ممکن است به شما در از دست دادن چربی اضافی بدن کمک کند. این گوشت همچنین کربوهیدرات و پروتئین همراه با بسیاری از مواد معدنی ضروری مانند منگنز ، مس ، آهن و سلنیوم فراهم می کند.

2. ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد

مطالعات نشان داده است كه افرادی كه در جزایر پلینزی زندگی می كنند و به طور مكرر گوشت نارگیل می خورند نسبت به افرادی كه از رژیم غربی استفاده می كنند میزان بیماری قلبی كمتری دارند .

با این حال ، پولینزیایی های بومی نیز ماهی بیشتری و غذاهای کمتر فرآوری شده می خورند ، بنابراین مشخص نیست که آیا این میزان کم به دلیل خوردن نارگیل یا سایر جنبه های رژیم غذایی آنها است (10 منبع معتمد).

مطالعه دیگر بر روی 1837 زن فیلیپینی نشان داد که کسانی که روغن نارگیل بیشتری می خورند نه تنها دارای کلسترول HDL (خوب) بالاتری هستند بلکه از کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید  بالاتری برخوردار هستند.

به طور کلی ، نتیجه گیری شد که روغن نارگیل تأثیر خنثی بر سطح کلسترول دارد .

مصرف روغن نارگیل بکر ، که از گوشت نارگیل خشک استخراج می شود ، ممکن است باعث کاهش چربی شکم شود. این امر خصوصاً مفید است زیرا چربی اضافی شکم خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

یک مطالعه روی 20 نفر مبتلا به چاقی نشان داد که اندازه دور کمر شرکت کنندگان مرد پس از مصرف روزانه 1 اونس (30 میلی لیتر) روغن نارگیل بکر به مدت 4 هفته ، به طور متوسط ​​حدود 1 اینچ (حدود 3 سانتی متر) کاهش می یابد. شرکت کنندگان زن کاهش قابل توجهی را تجربه نکردند.

با این حال ، در یک مطالعه طولانی تر ، زنانی که به مدت 12 هفته روزانه 1 اونس (30 میلی لیتر) روغن نارگیل تصفیه شده مصرف می کردند ، به طور متوسط ​​0.5 اینچ (1.4 سانتی متر) از اندازه گیری دور کمر خود کاهش یافتند .

خلاصه
خوردن نارگیل ممکن است سطح کلسترول را بهبود بخشد و به کاهش چربی شکم کمک کند ، که یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است.

3. ممکن است کنترل قند خون را تقویت کند

نارگیل دارای کربوهیدرات کم و فیبر و چربی زیادی است ، بنابراین ممکن است به ثبات قند خون کمک کند.

یک مطالعه موش نشان داد که نارگیل اثرات ضد دیابت دارد ، احتمالاً به دلیل محتوای آرژنین. آرژنین یک اسید آمینه است که برای عملکرد سلولهای لوزالمعده مهم است که هورمون انسولین را برای تنظیم سطح قند خون شما آزاد می کند .

وقتی موش های دیابتی از پروتئین ساخته شده از گوشت نارگیل تغذیه می شدند ، قند خون ، سطح انسولین و سایر نشانگرهای متابولیسم گلوکز از کسانی که پروتئین نارگیل نمی خورند بسیار بهتر بود .

علاوه بر این ، سلولهای بتا در پانکراس آنها شروع به تولید انسولین بیشتری می کنند - هورمونی که به تنظیم قند خون کمک می کند. محققان مشکوک به بهبود عملکرد سلولهای بتا نیز به دلیل مقادیر بالای آرژنین موجود در نارگیل بوده اند.

محتوای بالای فیبر گوشت نارگیل همچنین می تواند به کاهش هضم غذا و بهبود مقاومت به انسولین کمک کند ، که می تواند به تنظیم سطح قند خون نیز کمک کند .

خلاصه
نارگیل از نظر کربوهیدرات کم و سرشار از اسیدهای آمینه ، چربی های سالم و فیبر است و این امر گزینه ای مناسب برای کنترل قند خون است.

4. حاوی آنتی اکسیدان های قوی است

گوشت نارگیل حاوی ترکیبات فنلی است که آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. ترکیبات اصلی فنلی شناسایی شده شامل :

  • گالیک اسید
  • اسید کافئیک
  • اسید سالیسیلیک
  • اسید p-coumaric

آزمایشات آزمایشگاهی روی گوشت نارگیل نشان داده است که این ماده فعالیت آنتی اکسیدانی و مهار کننده رادیکال های آزاد دارد .

پلی فنول های موجود در آن می تواند از اکسیداسیون کلسترول LDL (بد) جلوگیری کند و باعث می شود که در پلاک های شریانی که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند ، کمتر ایجاد پلاک شود.

برخی مطالعات لوله آزمایشگاهی و حیوانی همچنین نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و مرگ ناشی از استرس اکسیداتیو و شیمی درمانی کمک کند .

خلاصه
نارگیل حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است که می تواند سلول های شما را در برابر آسیب محافظت کند ، که ممکن است خطر بیماری شما را کاهش دهد.

5. اضافه کردن به رژیم غذایی آسان است

اسلایس شده یا تراشیده ، نارگیل طعم خوبی به غذاهای خوش طعم می بخشد. بافت و عطر و طعم گوشتی آن به خوبی در کاری ، خورشت ماهی ، غذاهای برنجی یا حتی روی میگوی نان شده کار می کند.

توجه داشته باشید که برخی از مارک ها حاوی شکر اضافه شده هستند که شاید برای غذاهای خوش طعم میل نکنید. حتما برچسب ماده تشکیل دهنده را بررسی کنید.

نارگیل خرد شده برای پختن عالی است و نوعی شیرینی و رطوبت طبیعی را به کلوچه ها ، کلوچه ها و نان های سریع اضافه می کند.

یک پاشیدن نارگیل خام ، مقداری بافت و عطر و طعم گرمسیری به بلغور جو دوسر اضافه می کند. در پودینگ یا ماست هم زده می شود ، همچنین برای کسی که می خواهد وزن خود را افزایش دهد یک کالری تقویت کننده خوشمزه است.

از آرد نارگیل در پخت به عنوان جایگزین آرد گندم استفاده می شود. این فاقد گلوتن ، بدون آجیل و یک گزینه محبوب برای هر کسی است که کربوهیدرات را شمارش می کند.

از آنجا که فاقد دانه است ، آرد برای کسانی که رژیم پالئو دارند نیز مفید است ، زیرا محصولات دانه ای مانند آرد گندم معمولی را مجاز نمی داند.

با این حال ، آرد نارگیل بهتر است در دستورالعمل هایی که آزمایش شده اند استفاده شود ، زیرا مانند آرد گندم بلند نمی شود و مایعات بیشتری نسبت به انواع دیگر آرد جذب می کند.

علاوه بر این ، روغن نارگیل چربی خوشمزه ای است که در برابر حرارت پایدار است و می تواند در پخت ، سات کردن یا بو دادن استفاده شود.

خلاصه
نارگیل در آشپزخانه همه کاره است و هم در غذاهای شیرین و هم در غذاهای خوش طعم به خوبی کار می کند. این یک گزینه عالی برای کسانی است که رژیم های کم کربوهیدرات ، پالئو ، فاقد گلوتن یا بدون آجیل دارند.

مشکلات احتمالی

از آنجا که چربی آنها بسیار زیاد است ، نارگیل همچنین کالری زیادی دارد.

اگر کالری اضافی در جاهای دیگر رژیم غذایی خود را در نظر نگیرید ، بسته به میزان کالری و میزان دریافتی شما ، ممکن است باعث افزایش وزن شود.

هنوز تحقیقات خوبی در مورد نارگیل ، کلسترول و بیماری های قلبی انجام نشده است. بنابراین ، گرچه خوردن نارگیل در حد متوسط ​​احتمالا خوب است ، اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستید ، باید در مورد آن از پزشک خود بخواهید.

بعلاوه ، برخی از افراد به نارگیل حساسیت دارند ، هرچند این موارد نادر است. اگر به این آلرژی مبتلا هستید ، باید از مصرف همه محصولات مشتق از نارگیل خودداری کنید.

خلاصه
کالری نارگیل بسیار زیاد است ، بنابراین اگر مراقب وزن خود هستید ، قسمتهای خود را کوچک نگه دارید. اگر کلسترول بسیار بالایی دارید یا در معرض بیماری قلبی هستید ، در مورد خوردن آن با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.

نکته آخر

نارگیل میوه ای پرچرب است که دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است.

این موارد شامل تأمین آنتی اکسیدان های مقابله با بیماری ، تقویت تنظیم قند خون و کاهش برخی از عوامل خطرزا برای بیماری های قلبی است.

با این حال ، نارگیل دارای چربی و کالری بسیار بالایی است ، بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا نیاز به رعایت رژیم کم چربی دارید ، به اندازه سهم خود توجه کنید.

چه آن را خام ، خشک و چه به صورت آرد بخورید ، گوشت نارگیل خوشمزه است و به راحتی در غذاهای شیرین و شور قرار می گیرد.


همچنین بخوانید:

10 میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن
فواید میوه خشک برای درمان و سلامتی
خواص بی نظیر انبه خشک برای سلامتی| خواص انبه خشک
خواص و فواید شگفت انگیز کیوی خشک برای سلامتی | خواص کیوی خشک
10 خاصیت شگفت انگیز توت فرنگی برای سلامتی

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی میوه خشک نارگیل خشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.