9 گیاه دارویی اعجاب آور و اثبات شده علمی
با وجود پیشرفت علم پزشکی و تولید انواع داروهای شیمیایی ، بعضی از افراد اعتقاد به استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بعضی از بیماری ها دارند.گیاهان دارویی اغلب بی ضرر می باشند و مصرف مداوم آنها اثر معجزه گری خواهد داشت در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره گیاهان دارویی برایتان شرح می دهیم با ما باشید

ما تاریخچه مطالعات گیاهی  ( گیاهان دارویی )  را برای شما جستجو کردیم

گیاهان دارویی  فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : امروزه ، ما در زمانی زندگی می کنیم که داروها و نسخه های پزشکی غالب هستند ، اما آیا آنها باید تنها رویکرد درمانی باشند؟

حتی با وجود همه این پیشرفت پزشکی ، بسیاری از افراد به گیاهان دارویی روی آورده اند و می دانند: داروهای گیاهی توانایی بهبود و تقویت سلامت جسمی و روحی را دارند.


در حقیقت ، در آغاز قرن بیست و یکم ، 11 درصد 252 دارویی که توسط سازمان بهداشت جهانی "اساسی و ضروری" تلقی شده اند "منحصراً از منشأ گیاهان گلدار بودند". داروهایی مانند کدئین ، کوئینین و مورفین همگی حاوی مواد تشکیل دهنده گیاهی هستند.


در حالی که این داروهای تولیدی در زندگی ما حائز اهمیت بوده اند ، می توان این را ،که قدرت طبیعت در کنار ما است ،  احساس کرد و این گزینه های گیاهی برای تکمیل روشهای درمانی ما در دسترس هستند.


اما میزان قدرت آنها  هنوز باید مورد بررسی قرار بگیرد. این گیاهان همه نوع درمان نیستند ، و ایده آل نیستند. بسیاری از آنها خطرات و عوارض جانبی مشابه داروهای تولید شده را دارند. بسیاری از آنها با وعده های بی اساس و فریبنده فروخته می شوند.


با این حال ، بسیاری از گیاهان و چایها درمان های بی ضرری برای بهبود سلامتی شما ارائه می دهند. توجه داشته باشید که شواهد در مورد اثربخشی هر گیاه و همچنین تعامل بالقوه یا مسائل ایمنی توجه دارد.  از گیاهان دارویی برای نوزادان و کودکان و برای افرادی که باردار و شیرده هستند خودداری کنید. بیشتر گیاهان برای ایمنی افرادی که آسیب پذیر هستند آزمایش نشده اند و امتحان گیاهان دارویی ممکن است با خطر همراه باشد.


با توجه به این داستان احتیاط آور ، انتخاب گیاه مناسب برای کسی که می خواهد بدون اینکه دارو مصرف کند و حالش بهتر شود ،  دشوار به نظر برسد. به همین دلیل ، با کمک متخصص دبرا رز ویلسون ، ما در حال بررسی مؤثرترین گیاهان درمانی هستیم - که شواهد علمی محکمی  استفاده ایمنی آنها را تایید می کنند.


تصمیم گیری در مورد استفاده از گیاهان دارویی به همراه رویکردهای دارویی سنتی  چیزی است که شما و پزشک مراقبت های بهداشتی تان باید انجام دهید. در بعضی مواقع ، ویلسون خاطرنشان می کند که مصرف گیاهان حتی می تواند از مصرف مکمل های غلیظ تولید شده خطر کمتری داشته باشد ، زیرا خطر آلودگی بیشتر محصول با فرآیندهای تولید بیشتر است. این یک روش عالی برای تجربه زیبایی آنها و لذت بردن از رشد آنهاست. گیاهان دارویی همچنین می توانند راهی برای افزودن یک ماده مغذی مورد نیاز باشند.


با این حال ، هر دو گیاه و مکمل ، که به دلیل ایمنی یا کیفیت توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نشده اند ، می توانند دوز مصرفی داشته باشند و ممکن است خطر آلودگی داشته باشند. این را قبل از انتخاب مکمل ها از قفسه به خاطر داشته باشید.


اگر می خواهید برخی از گیاهان دارویی به رژیم سلامتی خود بیفزایید ، ویلسون از آخرین مطالعات خودداری کرده و سیستم رتبه بندی مخصوص به خود را برای لیست ما ارائه می دهد.


این گیاهان مطالعات بیشمار کیفیت را گذرانده اند و از بین داروهای گیاهی بی خطرترین ها هستند.  "0" را به عنوان نا ایمن و بدون تحقیق و "5"  با تحقیقات کافی  و بی خطر در نظر گرفته شده است. به گفته ویلسون ، بسیاری از این گیاهان  بین 3 تا 4 هستند.


ما امیدواریم که این راهنما به عنوان نقطه شروع برای کسانی که مایل به استفاده داروهای گیاهی در زندگی خود هستند ، باشد. مثل همیشه قبل از شروع هرگونه خود درمانی با پزشک خود صحبت کنید.


گینگکو

رتبه بندی

ایمنی: 3/5


شواهد: 3.5 / 5


گینگکو به عنوان یکی از گونه های درختی ، از قدیمی ترین گیاهان هومیوپاتی و گیاه کلیدی در طب چینی است. از برگها برای ایجاد کپسول ، قرص و عصاره استفاده می شود و در صورت خشک شدن می توان آن را به عنوان چای مصرف کرد.


شاید به دلیل توانایی آن در تقویت سلامت مغز شناخته شده باشد. مطالعات می گویند که گینکو می تواند بیماران مبتلا به زوال عقل  را درمان کند ، و می تواند باعث کاهش در زوال عقل و بیماری آلزایمر شود.


تحقیقات اخیر در حال بررسی است که آیا می تواند به دیابت کمک کند ، و تحقیقات بیشتر ادامه دارد ، از جمله یک مطالعه روی حیوانات که می گوید ممکن است در بهبود استخوان تأثیر بگذارد.


حقیقت جالب

درخت گینگکو یک فسیل زنده محسوب می شود که فسیل های آن قدمت آن از 270 میلیون سال پیش است. این درختان می توانند تا 3000 سال زندگی کنند.


گینگکو می تواند برای موارد زیر کاربر داشته باشد:

  • زوال عقل
  • بیماری آلزایمر
  • سلامت چشم
  • التهاب
  • دیابت
  • ترمیم استخوان
  • اضطراب
  • افسردگی

 چیزهایی که باید در نظر بگیرید

استفاده طولانی مدت ممکن است احتمال ابتلا به سرطان تیروئید و کبد را افزایش دهد ، که در موش دیده شده است.

معلوم است که بر روی کبد سخت است ، بنابراین ممکن است آنزیم های کبدی مورد بررسی قرار گیرند.

این می تواند با رقیق کننده خون ارتباط برقرار کند.

بذرهای گینگکو در صورت بلع سمی هستند.

عوارض جانبی می تواند شامل سردرد ، معده ناراحت ، سرگیجه و واکنش آلرژیک باشد.

برای استفاده از گینگکو به دلیل تداخلات بیشمار با دارو ، با پزشک خود در میان بگذارید.


زردچوبه

رتبه بندی

ایمنی: به عنوان گیاهان دارویی استفاده می شود: 5/5؛ به عنوان مکمل استفاده می شود: 4/5


شواهد: 3/5


با درخشش رنگ نارنجی اش ، نمی توان یک بطری زردچوبه را که روی یک قفسه ادویه است ، نادیده گرفت. اعتقاد بر این است که زردچوبه با منشاء هند ، خواص ضد سرطان دارد و می تواند از جهش DNA جلوگیری کند.


به عنوان یک ضد التهاب ، می تواند به عنوان یک مکمل مصرف شود و از آن به صورت موضعی برای مبتلایان به آرتروز که مایل به رفع ناراحتی هستند استفاده می شود. این ماده در سراسر جهان به عنوان یک ماده پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد ، و این باعث می شود علاوه بر بسیاری از غذاها ، آن را به یک منبع غذایی دلپذیر و آنتی اکسیدان غنی تبدیل کنید.


طبق تحقیقات اخیر ، زردچوبه همچنین نوعی درمان برای انواع بیماری های پوستی و آرتروز مفصلی منبع قابل اعتماد را نشان می دهد.


حقیقت جالب

زردچوبه به مدت 4000 سال به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.


زردچوبه می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • درد ناشی از بیماریهای التهابی مانند آرتروز
  • پیشگیری از سرطان
  • متوقف کردن جهش های DNA
  • چندین بیماری پوستی


چیزهایی که باید در نظر بگیرید

هنگامی که به عنوان مکمل استفاده می شود ، افراد تمایل به مصرف بیش از حد دارند ، بنابراین اعتماد به دوز و کیفیت می تواند دشوار باشد. ایمنی در هنگام مصرف به عنوان گیاهی در پخت و پز یا چای افزایش می یابد.

استفاده طولانی مدت به طور بالقوه می تواند باعث مشکلات معده شود.

زردچوبه فراهمی زیستی (bioavailability) کمی دارد. مصرف با فلفل می تواند به بدن شما کمک کند تا بیشتر از فواید آن را جذب کند.


روغن گل پامچال عصرانه

رتبه بندی

ایمنی: به صورت موضعی: 4.5 / 5؛ شفاهی: 3/5


شواهد: 3/5


گل پامچال  زرد رنگ  روغنی را تولید می کند که تصور می شود علائم PMS و شرایط پوستی مانند اگزما را کاهش می دهد.


مطالعاتی که در مورد این روغن موجود است ، در سراسر دنیا وجود دارد ، اما مطالعاتی وجود دارد که از سایرین قوی تر است. به عنوان مثال ، برخی مطالعات نشان داده اند كه روغن گل پامچال عصرانه خاصیت ضد التهابی دارد. شناخته شده است که به شرایطی مانند درماتیت آتوپیک و نوروپاتی دیابتی  کمک می کند. همچنین می تواند به سایر نگرانی های سلامتی مانند درد پستان کمک کند.


تحقیقات اخیر به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس  ، تغییر هورمون ها و حساسیت به انسولین در افرادی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند ، و استفاده از آن به صورت موضعی برای بهبود درماتیت خفیف اشاره دارد.


مطابق این مطالعات ، روغن گل زامبی عصرانه ممکن است چاقوی ارتش سوئیس دنیای گیاهان دارویی باشد. احتیاط این است که می تواند با چندین دارو در تعامل باشد. تحقیقات بیشتری در حال انجام است و برنامه های کاربردی امیدوار کننده هستند.


حقیقت جالب

گلهای گل پرتوی گل شب نیز به دلیل گل آفتاب شکوفا می شوند زیرا آنها هنگام غروب آفتاب می سوزند. مردم اغلب می گویند که مانند لیمو بوی می دهند.

روغن گل پامچال غروب می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • PMS
  • شرایط خفیف پوست
  • درد پستان
  • یائسگی
  • التهاب
  • نوروپاتی دیابتی
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • PCOS
  • فشار خون


چیزهایی که باید در نظر بگیرند

  • با برخی از داروهای لخته خون تداخل می کند
  • ایمنی در دوران بارداری نامشخص است
  • ممکن است در طول درمان HIV با جذب دارو اختلال ایجاد کند
  • تعامل با لیتیوم برای اختلال دو قطبی
  • استفاده طولانی مدت ممکن است بی خطر باشد


دانه کتان

رتبه بندی

ایمنی: 4.5 / 5


شواهد: 3.5 / 5


دانه کتان که به عنوان روغن نیز موجود است یکی از گزینه های ایمن در بین مکمل های غذایی گیاهی است. هزاران سال از برداشت این محصول ، امروز بذر کتان بخاطر فعالیت آنتی اکسیدانی و مزایای ضد التهابی مورد ستایش است.


اگرچه تحقیقات بیشتری بر روی افراد انجام می شود ، اما یک مطالعه می گوید دانه کتان می تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند.


یک منبع معتبر ، معتقد است که بذر کتان توانایی کاهش فشار خون را دارد. هنگام مصرف حتی می تواند به کاهش چاقی کمک کند. بسیاری از افراد دانه کتان و بذر کتان را به جو دوسر و اسموتی ها اضافه می کنند ، و همچنین به شکل قرص ، روغن (که می تواند در کپسول ها قرار داده شود) و آرد موجود است.


بهترین راه افزودن بذر کتان از طریق رژیم غذایی شما است. دانه های زمین را روی غلات یا سالاد بپاشید ، در غلات گرم ، خورش ، نان های خانگی یا اسموتی ها بپزید. روغن دانه کتان را به سس سالاد اضافه کنید.


حقیقت جالب

دانه های کتان یکی از منابع گیاهی برای اسیدهای چرب امگا 3 است. منابع دیگر شامل دانه های چیا ، گردو و سویا هستند.


دانه کتان می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • کاهش چاقی
  • تنظیم فشار خون
  • پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • التهاب
  • گرگرفتگی


چیزهایی که باید در نظر بگیرند

بذر کتان می تواند بر تولید استروژن در خانمها تأثیر بگذارد ، به ویژه اگر سابقه سرطان داشته باشد یا باردار باشد.

دانه های کتان خام یا نارس نخورید ، زیرا می توانند سمی باشند.


روغن درخت چای

رتبه بندی

ایمنی: 4/5


شواهد: 3/5


درخت چای ، بومی استرالیا ، روغنی را تولید می کند که مدتهاست تصور می شود برای شرایط پوستی مفید باشد ، از جمله آکنه های خفیف ، پای ورزشکار ، زخم های کوچک ، شوره سر ، نیش حشرات و سایر شرایط التهابی پوست.


در مورد استفاده از آکنه و پوست سر باید مطالعه بیشتری انجام شود ، اما در حال حاضر ، یک تحقیق در مورد ابر قدرت ضد میکروبی روغن درخت چای بر روی زخم ها و عفونت های موضعی انجام شده است.


در یک مطالعه جدید گفته شده است که روغن درخت چای رشد میکروب های ایجاد کننده آکنه را کند می کند. این ماده معمولاً به عنوان یک اسانس بسیار غلیظ استفاده می شود.


ویلسون توصیه می کند که روغن درخت چای ، مانند سایر روغنهای اساسی ، باید در روغن حامل رقیق شود. او می افزاید که اغلب در انواع محصولات مراقبت از پوست و کرم رقیق می شود.


حقیقت جالب

روغن درخت چای از برگهای درختی گرفته می شود که بومی آن در کوئینزلند و نیو ساوت ولز ، استرالیا است.


روغن درخت چای می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • آکنه
  • پای ورزشکار
  • برش
  • شوره سر
  • نیش حشرات


چیزهایی که باید در نظر بگیرند

روغن درخت چای اگر به صورت خوراکی مصرف شود ، سمی است.

پوست شما می تواند یک واکنش آلرژیک را تجربه کند.

ممکن است هورمونها را تحت تأثیر قرار دهد.

استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود.

اکیناسه

رتبه بندی

ایمنی: 4.5 / 5


شواهد: 3.5 / 5


اکیناسه بسیار بیشتر از آن گلهای بنفش زیبا  در باغ های شکاف دار است. این شکوفه ها قرن ها به عنوان دارو به شکل چای ، آب میوه و عصاره مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه می توان از آنها به عنوان پودر یا مکمل استفاده کرد.


شناخته شده ترین استفاده از اکیناسه کوتاه کردن علائم منبع سرماخوردگی متداول است ، اما برای تأیید این فایده و درک این موضوع که اکیناسه باعث افزایش ایمنی در هنگام وجود ویروس می شود ، تحقیقات بیشتری لازم است.


به طور کلی ، صرفه جویی در عوارض جانبی احتمالی ، اکیناسه نسبتاً بی خطر است. اگر شما به آزمایش بیشتری نیاز دارید ، اگرمی خواهید که سریعتر علائم سرماخوردگی شما تمام شود ، می توانید از آن استفاده کنید.


حقیقت جالب

برخی از اولین افرادی که از گیاه اکیناسه به عنوان گیاه دارویی استفاده می کردند بومیان آمریکایی بودند. اولین شواهد باستان شناسی مربوط به قرن 18 است.


اکیناسه می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • سرماخوردگی
  • مصونیت ایمنی
  • برونشیت
  • عفونتهای تنفسی فوقانی


چیزهایی که باید در نظر بگیرند

این می تواند در دستگاه گوارش سخت باشد و معده را ناراحت کند.

واکنش های آلرژیک امکان پذیر است.


عصاره انگور

رتبه بندی

ایمنی: 4.5 / 5


شواهد: 3.5 / 5


سالهاست که عصاره انگور که از طریق مایع ، قرص ها یا کپسول ها موجود است ، بخاطر فعالیت آنتی اکسیدانی آن به خوبی ثابت شده و مورد تحسین قرار گرفته است. این گیاه فواید سلامتی زیادی دارد ، از جمله کاهش کلسترول LDL (بد) و کاهش علائم گردش خون ضعیف در رگ های پا.


منبع مطالعات معتبر تأیید کرده است که مصرف منظم عصاره انگور دارای اثرات ضد سرطان است و به نظر می رسد رشد سلولهای سرطانی را متوقف می کند.


حقیقت جالب

عصاره انگور حاوی همان آنتی اکسیدان موجود در شراب است.

عصاره انگور می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • سرطان
  • کاهش کلسترول LDL (بد)
  • گردش ورید پا
  • ادم
  • فشار خون

چیزهایی که باید در نظر بگیرند

اگر داروهای رقیق کننده خون یا داروهای فشار خون مصرف می کنید با احتیاط عمل کنید ، یا اگر قصد انجام جراحی را دارید.

ممکن است باعث کاهش جذب آهن شود.


اسطوخودوس

رتبه بندی

ایمنی: 4/5


شواهد: 3.5 / 5


اگر اضطراب را تجربه می کنید ، احتمال دارد کسی در این راه به شما توصیه کرده است که از اسانس اسطوخودوس استفاده کنید ، و به دلایل خوبی. این گل معطر و ارغوانی بنفش در بین مطالعات دارای جایگاه نسبتاً خوبی است که عمدتاً روی ظرفیتهای ضد اضطراب آن تمرکز داشته است.


ثابت شده است که در یک مطالعه انجام شده در بین بیماران دندانپزشکی ، تسکین دهنده است ، در حالی که یک مطالعه دیگر تأیید کرد که اسطوخودوس می تواند به طور مستقیم بر خلق و خو و عملکرد شناختی تأثیر بگذارد. همچنین از خواص آرام بخش آن برای کمک به افراد در خواب بسیار مورد نیاز تقدیر می شود.


به تازگی ، کشف شده است که اسطوخودوس فواید ضد التهابی نیز دارد. این ماده موثرترین رقیق شده و بر روی پوست است یا در رایحه درمانی استفاده می شود و عوارض جانبی کمی دارد.


حقیقت جالب

اسطوخودوس اولین بار 2000 سال پیش توسط رومی ها به پروونس فرانسه آورده شد.

اسطوخودوس می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • اضطراب
  • فشار
  • فشار خون
  • میگرن


چیزهایی که باید در نظر بگیرند

این می تواند باعث تحریک پوست شود.

اگر به صورت خوراکی مصرف شود ، سمی است.

ممکن است هورمون ها را هنگام استفاده بدون اختلال مختل کند.


بابونه

رتبه بندی

ایمنی: 4/5


شواهد: 3.5 / 5


با گلهایی که به گل های کوچک شباهت دارند ، بابونه یکی دیگر از گیاهان دارویی است که تصور می شود دارای خواص ضد اضطراب است. بیشتر مردم این را می دانند زیرا این عطر و طعم محبوب چای است (یک منبع معتبر می گوید که بیش از 1 میلیون فنجان در روز در سراسر جهان مصرف می شود) ، اما می تواند از طریق مایعات ، کپسول ها یا قرص ها نیز مصرف شود.


قدرت آرام بخش بابونه به طور مکرر مورد مطالعه قرار گرفته است ، از جمله یک منبع تحقیق معتبر در سال 2009 که بابونه در استفاده از دارونما در هنگام درمان اختلال اضطراب عمومی برتری دارد. یک مطالعه اخیر تأیید کرد که برای استفاده طولانی مدت بی خطر است ، و یک مطالعه اخیر دیگر فراتر از استفاده از آن برای اضطراب بود و تأیید کرد که در درمان ضد سرطان نیز پتانسیل دارد.


حقیقت جالب

دو نوع بابونه وجود دارد: بابونه آلمانی ، سالانه که در میانه غربی رشد می کند و بابونه رومی ، چند ساله که گرده افشان ها را به خود جلب می کند و بوی سیب می دهد.

بابونه می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • اضطراب
  • فشار
  • بیخوابی
  • سرطان

چیزهایی که باید در نظر بگیرند

این می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. گزارش هایی از آنافیلاکسی گزارش شده است.

این می تواند با رقیق کننده خون ارتباط برقرار کند.


خرید اینترنتی آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس 











برچسب ها: گیاهان دارویی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام