کره بادام یا کره بادام زمینی : کدام یک سالم تر است؟
کره بادام زمینی ده ها سال است که جزء اصلی در خانه های آمریکایی است. اما اخیراً ، انواع دیگر کره آجیل مانند کره بادام از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند. این روند اخیر در بازار کره آجیل این سؤال را ایجاد می کند: کدام یک از کره های آجیل سالم ترین است؟کره بادام یا کره بادام زمینی !؟

کره بادام یا کره بادام زمینی : کدام یک سالم تر است؟


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس | کره بادام زمینی ده ها سال است که جزء اصلی در خانه های آمریکایی است. اما اخیراً ، انواع دیگر کره آجیل مانند کره بادام  از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند.

این روند اخیر در بازار کره آجیل این سؤال را ایجاد می کند: کدام یک از کره های آجیل سالم ترین است؟

در حالی که قیمت کره بادام به طور معمول از قیمت کره بادام زمینی بالاتر است ، آیا این بدان معنی است که سالم تر است؟

هنگامی که با گزینه های زیادی روبرو هستید ، انتخاب سالم معمولاً شفاف نیست. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس ما محتوای غذایی هر دوی کره بادام و کره بادام زمینی را تجزیه خواهیم کرد تا مشخص شود کدام یک از این مزیت ها سلامتی بیشتری دارد.

فقط بخاطر بسپارید که مجموعه کامل مواد مغذی و نه فقط یک یا دو ماده غذایی است که تعیین می کند چقدر برای سلامتی شما مفید است.


مواد مغذی کره بادام

کره بادام ، ساده ، بدون نمک اضافه شده ، 1 قاشق غذاخوری:

  • کالری: 101 کالری
  • پروتئین : 2.4 گرم
  • کربوهیدرات : 3.4 گرم
  • کل چربی : 9.5 گرم
  • شکر : 0 گرم


کره بادام یا کره بادام زمینی: مقایسه تغذیه ای

برای پاسخ سریع ، هر دو کره آجیل دارای ارزش غذایی مشابهی هستند. کره بادام نسبت به کره بادام زمینی کمی سالم تر است زیرا ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر بیشتری دارد.

هر دو کره آجیل تقریباً از نظر کالری و قند برابر هستند اما کره بادام زمینی کمی پروتئین بیشتری نسبت به کره بادام دارد.

کالری

بیشتر مغزهای آجیل و آجیل از نظر کالری در هر اونس تقریباً یکسان هستند. دو قاشق غذاخوری بادام زمینی یا کره بادام حاوی کمی کمتر از 200 کالری است ، بنابراین اگر نگرانی اصلی شما مربوط به کالری است ، هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

با این حال ، تمام کره های آجیل نسبت به سایر غذاها کالری بالایی دارند ، بنابراین مراقب باشید که چقدر روی نان تست خود پخش می کنید.

برنده؟ هر دو!

چربی های سالم

تقریباً همه انواع آجیل ها حاوی مقدار زیادی چربی هستند ، اما این بدان معنی نیست که آنها برای شما بد هستند. نوع چربی مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود ، و اینجاست که کره بادام  نسبت به همتای بادام زمینی خود کمی بهتر است.

هر دو کره بادام و کره بادام زمینی دارای چربی اشباع نشده زیاد هستند ، نوع چربی مربوط به کاهش بیماری های قلبی و کنترل بهتر قند خون است.

با این وجود ،2 قاشق غذاخوری کره بادام حاوی تقریبا 25 درصد چربی اشباع نشده بیشتر نسبت به همان مقدار کره بادام زمینی است.

یک وعده کره بادام زمینی نیز بیش از دو برابر چربی اشباع شده نسبت به کره بادام دارد. در حالی که چربی اشباع لزوماً در حد اعتدال مضر نیست ، مقدار زیادی از آن می تواند کلسترول شما را بالا ببرد ، این می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

برنده؟ کره بادام

 

ویتامین ها و مواد معدنی

کره بادام مجدداً پیشگام است ، هنگامی که با دقت بیشتری به ویتامین و مواد معدنی نگاه کنید.

این ماده تقریباً سه برابر ویتامین E ، دو برابر آهن و هفت برابر کلسیم بیشتر از کره بادام زمینی دارد.

به عنوان یک آنتی اکسیدان ، ویتامین E کمک می کند تا پیشرفت پلاک در شریان های شما متوقف شود ، که می تواند آنها را باریک و در نهایت باعث حمله قلبی شود. کلسیم سلامت استخوانهای شما را پشتیبانی می کند و آهن برای گلبول های قرمز خون ضروری است.

این به معنی این نیست که کره بادام زمینی فاقد ویتامین و مواد معدنی است. کره بادام زمینی ویتامین E ، کلسیم و آهن زیادی نیز دارد. ولی فقط به اندازه کره بادام ندارد. هر دو کره بادام زمینی و کره بادام حاوی یک دوز سالم پتاسیم ، بیوتین ، منیزیم و روی هستند.

برنده؟ کره بادام

فیبر

فیبر باعث می شود احساس سیری کنید ، این ممکن است به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. همچنین به کاهش کلسترول شما کمک می کند.

خوشبختانه ، تمام آجیل ها حاوی فیبر هستند. با توجه به محتوای فیبر ، کره بادام یک بار دیگر در مقایسه با کره بادام زمینی در بالاتر قرار می گیرد. دو قاشق غذاخوری کره بادام تقریبا 3.3 گرم فیبر دارد ، در حالی که 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی فقط 1.6 گرم دارد.

برنده؟ کره بادام

 

پروتئین

کره های آجیل منبع عالی پروتئین گیاهی هستند. همانطور که معلوم است ، کره بادام زمینی از نظر میزان پروتئین  نسبت به کره بادام بیشتر است.

در یک وعده کره بادام 6.7 گرم پروتئین و 7.1 گرم پروتئین نیز در یک وعده کره بادام زمینی وجود دارد. در مقایسه ، یک تخم بزرگ تقریباً بیش از 6 گرم پروتئین دارد.

برنده؟ کره بادام زمینی.

قند

اینجاست که تشخیص کمی سخت می شود. در حالی که کره بادام قند کمتری دارد ، کره بادام طبیعی و کره بادام زمینی از نظر قند نسبتاً کم هستند. با این حال ، توجه داشته باشید که برخی از مارک های کره آجیل با شکر اضافه شده شیرین می شوند.

هر نوع کره آجیل را خواستید مصرف کنید فقط برای نسخه طبیعی آن اقدام کنید. به عبارت دیگر ، برچسب مواد را بررسی کنید و مطمئن شوید که شکر روی آن نباشد.

برنده؟ هر دو!


آنچه تحقیق می گوید

بارها و بارها تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور مرتب رژیم های غذایی آجیل یا کره آجیل را در رژیم غذایی خود وارد می کنند ، نسبت به افرادی که به طور منظم آجیل نمی خورند ، احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا دیابت نوع 2  کمتری دارند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف منظم آجیل با وجود این واقعیت که آجیل کالری بالایی دارد ، به چاقی کمک نمی کند.

اکثر مطالعات نشان می دهند که نوع آجیل یا کره آجیل اهمیتی ندارد. به عنوان مثال ، یک منبع مورد اعتماد در بیش از 6000 زن مبتلا به دیابت نوع 2 دریافتند که خوردن پنج یا بیشتر آجیل یا کره بادام زمینی در هفته به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

نتیجه

براساس میزان مواد مغذی، حکم این است که کره بادام از کره بادام زمینی سالم تر است ، اما فقط با مقدار کمی.

با توجه به اینکه کره بادام هزینه بالاتری دارد  ، کره بادام زمینی هنوز یک انتخاب سالم عالی است. اگر واقعاً مطمئن نیستید ، جایگزین کردن بین این دو راه حل کاملاً معقول است.

فقط بخاطر داشته باشید یک کره آجیل را انتخاب کنید که هیچ نوع قند ، روغن هیدروژنه یا چربی های ترانس یا مواد مصنوعی اضافه شده نداشته باشد. این برچسب باید فقط یک ماده تشکیل شده باشد: "بادام زمینی" یا "بادام" (و شاید یک نوک نمک). مانند هر نوع غذا ، اعتدال اساسی است.


خرید بادام و خرید بادام زمینی از فروشگاه آنلاین اوناتس 

با خرید آجیل و خشکبار زیر از فروشگاه اینترنتی اوناتس از محصولی با کیفیت و خریدی آسان و ارزان لذت ببرید کافیست تنها لینک هر کدام از محصولات زیر را بفشارید.













برچسب ها: کره بادام کره بادام زمینی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام