راهنمای خرید برنج | نکات مهم در تشخیص برنج مرغوب
در زمان خرید برنج ایرانی در صورتی که توجه نکنید؛ برنج هایی که ترکیب می شوند را به عنوان برنج ایرانی یک دست به شما خواهند داد! برای خرید برنج با کیفیت روش هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید برنج مرغوب را از برنج بی کیفیت تشخیص دهید. در این مقاله به این مبحث پرداخته ایم...با ما باشید

 مهمترین فاکتورهای خرید برنج

نکات مهم در تشخیص برنج مرغوب : امروزه خرید برنج با کیفیت و اصل ایرانی سخت شده است. از آنجایی که برنج های بسیاری در بازار وجود دارد که از نظر ظاهری مشابه بسیاری از برنج ایرانی است ولی بعد از پخت آن کیفیتی که می توان انتظار داشت را ندارند.  با این حال بازار برنج در انحصار محصولاتی است که از کشورهای دور و نزدیک وارد بازار می شوند و قیمت نسبتا مناسب آن ها موجب شده طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. اکثر این برنج ها خوب قد می کشند، برخی از آن ها هم عطر خوبی دارند ولی معمولا بعد از پخت طعم خوبی ندارند و همانند دانه های پلاستیکی، شق و سفت می شوند.


برنج قدیمی تر و کهنه تر به برنج خیلی تازه ارجحیت دارد

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برنج کهنه بهتر از برنج نو است برای همین برنج های قدیمی گران تر از برنج های محصول امسال هستند. به همین دلیل برنج همانند هر دانه دیگری در ابتدا مقداری آب دارد که بعد از برداشت و خشک کردن آن، آب درونش بخار می شود. زمانی دانه برنج خشک، سفت و فشرده باشد هنگام پخت به خود آب جذب می کند و حجم آن اضافه می شود و به اصطلاح ری می کند و در هنگام دم کشیدن قد می کشد ولی برنجی که امسال برداشت شده به دلیل این که در انبار نبوده و هنوزرطوبت در دانه های برنج وجود دارد، هنگام پخت به خوبی ری نمی کند.


تردید بر سر انتخاب برنجی با قد کشیده یا برنجی با عطر و طعم مناسب

امروزه برنج های ایرانی با برندهای مختلفی وارد بازار می شوند. برنج ها براساس نوع بذر آن ها به دو گروه پر محصول و کم محصول دسته بندی می شوند. برای تشخیص عطر و طعم برنج یک مشت برنج را در میان دو کف دست خوب بمالید و روی آن را با دهن بدمید و سپس بو بکشید اگر برنج عطر داشته باشد خودش را نشان می دهد.

از مهم ترین  گزینه ها برای تشخیص برنج مرغوب ،  قد بلند و عطر و طعم مناسب برنج می باشد. گاهی اوقات ممکن است براساس بودجه نتوانیم تمام مزیت هایی که در انتخاب برنج باید در نظر داشته باشیم را رعایت کنیم.

بنابراین گاهی برنج های قد کوتاه ولی خوش عطر را انتخاب می کنیم و گاهی خرید برنج های کشیده قامت بی مزه تر را به برنج های کوتاه قد و خوش عطر ترجیح می دهیم.

یکی از شیوه های مهم برای این که عطر و طعم نداشته را به برنج دهید این است هنگام پخت، کمی گلاب و زعفران را به برنج اضافه کنید و خوراکی  که ظاهرش مدهوش کننده و مزه عالی دارد را آماده کنید.


برنج مخلوط نخرید

از موارد مهمی که در تشخیص برنج مرغوب باید درنظر گرفت  این است که از خرید برنج ترکیبی جلوگیری نمایید. چرا که پخت این برنج ها کمی دشوار است. برنج های با کیفیت، خصوصیات های مختلفی در هنگام پخت دارند که نمی توانند به صورت یکسان پخته شوند و در نتیجه ممکن است خیلی مناسب نباشد. بنابراین توجه خود را برای تشخیص مخلوط نبودن برنج بالا ببرید. ابتدا مقدار کمی از برنج را در کف دست ریخته و با دقت ظاهر آن را بررسی کنید.

اگر برنج از نوع قد کوتاه و تپل باشد باید همه آن ها به شکل یکسان کوتاه و تپل باشد و اگر بلند و استخوانی باشد، همه دانه های آن باید ظاهر یکسانی داشته باشند. به همین سادگی شما می توانید یک از مهمترین فاکتورهای خرید برنج را اجرا کنید.


از خوردن برنج قهوه ای نهراسید

توجه کنید که برنج قهوه ای همان برنج سفید می باشد، که همه ی لایه های آن گرفته نشده است. برنج قهوه ای که به عنوان برنج سبوس دار شناخته شده است، این برنج دارای عطر و طعمی بهتر از برنج سفید است. علاوه براین دارای مقدار زیادی ویتامینB ، پتاسیم، آهن، کلسیم و فسفر می باشد و می تواند با مواد مقوی خود حسابی از بدن شما حمایت کند. 


بند نداشتن دانه های برنج

برنج ممتازی که می خواهید خریداری نمایید، حتما بدون ترک و بند باشد. اغلب برنج های بی کیفیت حاوی بندهای عرضی می باشند. از مهم ترین دلیل های ایجاد این بندها و ترک ها قرار گرفتن در برابر باد است. شاید فکر کنید که انتخاب برنج کار ساده ای می باشد ولی بسیار حساس است. با دانستن نکات به سادگی می توانید برنج های بند دار را در زمان خرید تشخیص دهید.

همچنین  می توانید خرید انواع برنج ایرانی  را توسط فروشگاه آنلاین اوناتس ( همراه با ضمانت محصول ، بدون واسطه و با قیمت مقرون بصرفه) به صورت عمده یا جزیی از کشاورز تهیه کنید

 ما در فروشگاه اینترنتی اوناتس به خاطردقت فراوان در تشخیص برنج مرغوب  و خرید برنج شمال از کشاورزان معتبر ، به شما اطمینان می‌دهیم که تمام برنج‌های انتخاب شده ما کاملا یک ‌دست بوده و هیچ‌گونه برنج دیگری با آن‌ها مخلوط نمی شود.

ما آنقدر از محصول خود مطمئنیم که شما می توانید در صورت نداشتن رضایت  وجه پرداختی خود را پس بگیرید!!!


خرید انواع برنج شمال در فروشگاه اوناتس :

خرید برنج هاشمی 

خرید برنج طارم


همچنین برای اطلاع از قیمت برنج طارم محلی درجه یک و قیمت برنج هاشمی در سال 1401 تماس بگیرید.

تلفن تماس : 09173318640

برچسب ها: برنج

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام