مقدارمصرف خرما در روز چقدر است؟

مقدارمصرف خرما در روز چقدر است؟

تاریخ انتشار : 1399/04/24 15:50:14
براساس تحقیقات انجام شده خرما یکی از مغذی ترین و بهترین مواد غذایی محسوب می شود.استفاده بیش ازحد خرما در روز سبب بالا رفتن کالری و چاقی می گردد. این در صورتی است که میزان مصرف خرما اگر به اندازه باشد سبب کاهش وزن می گردد.بنابراین لازم است درباره تعداد مصرف روزانه خرما بیشتر بدانیم..با ما باشید

مقدارمصرف خرما در روز چقدر است؟


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : برخی معتقدند که مقدار مصرف خرما به سبب ارزش غذایی بالایی که دارد باید به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد و هر روز انواع غذاها با نوشیدنی ها را با خرما مصرف کنند و خرما را به عنوان یکی از اصلی ترین مواد مورد استفاده در غذا و خوراکی آن ها است.

برخی نیز بر این باور هستند که خرما حاوی قند زیادی می باشد و سبب مرض دیابت شده و یا مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کند. براساس تحقیقات انجام شده خرما یکی از مغذی ترین و بهترین مواد غذایی محسوب می شود.

از آنجایی که فیبر زیادی در آن موجود است، می تواند سیستم گوارش را تنظیم کند و یبوست و اسهال را نیز درمان کند، مواد معدنی همچون گوگرد، فسفر، فولاد، مس، منیزیم، آهن، پتاسیم، منگنز موجود در این میوه نشان می دهد که یک میان وعده کامل است و به خوبی می تواند انرژی از دست رفته را به موجب کالری زیادی که دارد تامین کند.

استفاده بیش ازحد خرما در روز سبب بالا رفتن کالری و چاقی می گردد. این در صورتی است که مقدار مصرف خرما اگر به اندازه باشد سبب کاهش وزن می گردد. از طرفی این میوه به عنوان غنی ترین منع فیبر معرفی شده ولی تا حالا فکر کرده اید که اگر فیبر بسیاری وارد بدن شود چه اتفاقی می افتد؟

فیبر زیاد موجب بروز یبوست شدید و عمل دفع را با مشکل مواجه می کند و باعث دل درد های شدیدی می شود. بنابراین با مصرف در حد تعادل در طول روز به سادگی می توان از فواید بسیار آن استفاده کرد. اگر از این میوه به اندازه استفاده گردد به عنوان اکسیر جوانی معرفی می شود و می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی بدن داشته باشد.


مطالعه کنید : نکات مهم برای خرید آجیل و خشکبار


مصرف چند عددخرما در روز لازم است؟

باید به این نکته توجه کنید که خرما خشک نسبت به دیگر خرماهای تازه حاوی قند و کالری بیشتری می باشد، به همین دلیل در مقدار مصرف خرما حد تعادل را رعایت نمایید. از آنجایی که خرما زمانی که خشک می گردد رطوبت خود را از دست می دهد و فقط قند آن باقی می ماند که همین باعث افزایش قند و کالری آن می شود. بنابراین مقدار مصرف خرما ی خشک در روز باید از 3 عدد بیشتر نشود. در مقدار مصرف خرما باید حد متعادل رعایت شود. متخصصان براین باورند که مقدار مصرف خرما در روز بین 3 الی 5 عدد می باشد. اگر خرما در سایزهای بزرگ باشد باید در مصرف آن احتیاط لازم رعایت شود. ولی در صورت کوچک بودن اندازه خرما ( خرما آلویی یا خرما خاصویی) می توان بین 6 الی 10 عدد مصرف کرد.

از فواید مصرف به اندازه 2 الی 3 عدد خرما در روز، تاثیر بسیاری بر روی افزایش میل جنسی و توان جنسی آقایان و خانم ها می شود. از فواید میزان فیبر موجود در خرما می توان به تامین کلسترول مثبت خون و کاهش کلسترول منفی خون اشاره کرد.


مطالعه کنید : انواع خرمای ایرانی


نکات مهم در رابطه با خرید خرما

 در زمان خرید خرماهای بسته بندی شده باید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. خرما را پیش از مصرف شستشو دهید و از مکانی که آن را خریداری کنید که اطمینان دارید. از آنجایی که خرما دارای مواد غذایی ارزشمندی است،  ولی در کشور ما انواع خرماهای با کیفیت و مرغوب برداشت کرد و به بازار ارائه می شود ولی در انتخاب آن باید توجه زیادی کرد، زیرا سطحی چسبناک داشته و ناخالصی های متعددی را جذب می کند. نکته دیگر این که مقدار مصرف خرما به شکل شسته نشده و غیر بهداشتی و یا مقدار مصرف خرما های غیراستاندارد و یا خراب و فاسد و ترش شده عامل مشکلات بسیاری در افراد می شود. بنابراین توصیه می شود که قبل از مصرف خرما را حتما بشویید و بعد استفاده نمایید. این موارد را به ویژه در خرماهای تر و شیرین و چسبناک بیشتر رعایت نمایید زیرا ممکن است آلودگی بیشتری را از هوا به خود جذب کنند.


مطالعه کنید : فواید خرما برای دوران بارداری


قیمت خرما در فروشگاه اینترنتی اوناتس

در فروشگاه اینترنتی ما قیمت انواع خرما عمده از جمله خرما کبکاب، خاصویی، پیارم خشک، زاهدی خشک و پیارم موجود است. تمام محصولات ما از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت خرما در این فروشگاه با توجه به نوع آن متفاوت است. برای مشاهده و اطلاع از قیمت خرما می توانید به سایت اوناتس مراجعه نمایید.



برای دانستن آخرین قیمت خرما و خرید خرمای ارزان ، خرید آجیل و خشکبار به  فروشگاه اینترنتی اوناتس ( مرکز فروش خرما در تهران و شهرستان ها ) مراجعه کنید

خرید خرما خاصویی

خرید خرما کبکاب

خرید خرما عمده

خرید خرما پیارم

خرید خرما زاهدی

خرید خرما پیارم درجه یک




برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام