محتوای ملاتونین پسته چیست؟

محتوای ملاتونین پسته چیست؟

تاریخ انتشار : 1400/03/19 15:12:39
پسته حاوی ملاتونین است ، پروتئینی که به طور طبیعی وجود دارد و نشانه آن است که زمان خوابیدن است. در این مقاله محتوای ملاتونین پسته و چگونگی تأثیر آن بر بدن توضیح داده شده است.

بدن شما به طور طبیعی هورمون ملاتونین را تولید می کند تا نشان دهد که زمان خواب رفتن است .

از آنجا که خواب می تواند به طور قابل توجهی بر سلامتی شما تأثیر بگذارد ، دانستن اینکه برخی از غذاها ، از جمله پسته ، حاوی ملاتونین هستند ، مفید است.

در حقیقت ، پسته و سایر منابع غذایی ملاتونین مانند غلات و قارچ ممکن است باعث ایجاد خواب بدون ایجاد شوخی شود .

در این مقاله محتوای ملاتونین پسته و چگونگی تأثیر آن بر بدن توضیح داده شده است.

ملاتونین در پسته

چگونه ملاتونین بر بدن شما تأثیر می گذارد؟

بدن شما به طور معمول در پاسخ به تاریکی ملاتونین می سازد. در بیشتر افراد ، تولید آن معمولا حدود ساعت 2 بامداد است .

غذاهای حاوی ملاتونین می توانند میزان این هورمون تقویت کننده خواب در بدن شما را افزایش دهند.

این بدان معنی است که ملاتونین موجود در پسته ممکن است به بدن شما کمک کند تا بفهمد که وقت خواب است .

فقط 1 اونس (28 گرم) پسته می تواند حدود 6 میلی گرم ملاتونین را بسته بندی کند ، که قابل مقایسه با مقدار موجود در مکمل متوسط ​​ملاتونین است .

توجه به این نکته مهم است که ملاتونین باعث ایجاد شوخی نمی شود. این به راحتی به بدن شما نشان می دهد تا آرام شود زیرا وقت آن است که بخوابید.

علاوه بر این ، ملاتونین می تواند از راه های دیگر به بدن کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند به سلامت چشم ، زخم معده و سوزش معده و آرامش علائم وزوز گوش کمک کند .

خلاصه
ملاتونین موجود در غذاهایی مانند پسته شما را چاق نمی کند ، اما ممکن است به بدن شما نشان دهد که وقت خواب است. یک اونس (28 گرم) پسته بسته بندی حدود 6 میلی گرم ملاتونین را دارد.

محتوای پسته ملاتونین

تحقیقات بیشتر در مورد میزان ملاتونین برون زا - به معنای ملاتونین که از مواد غذایی یا مکمل ها حاصل می شود - برای تأثیر بر بدن شما لازم است.

یک وعده 3.5 اونسی (100 گرمی) مغز پسته حاوی 23 میلی گرم ملاتونین است. برای مرجع ، یک فنجان تقریباً 4.5 اونس (128 گرم) مغز پسته نگه می دارد.

در همین حال ، یک مکمل ملاتونین معمولا حاوی 0.2-10 میلی گرم در هر دوز است .

به خاطر داشته باشید که سازمان غذا و دارو (FDA) مکمل ها را به همان روشی که داروهای تجویزی را تنظیم می کند، تنظیم نمی کند و هنوز دوز بهینه برای آن مشخص نشده است .

با توجه به نظارت کاهش یافته ، تشخیص دقیق و محتوای یک مکمل خاص مانند ملاتونین آسان نیست.

با این حال ، در بسیاری از کشورهای دیگر ، مکمل های ملاتونین بدون نسخه فروخته نمی شوند و ممکن است به نسخه نیاز داشته باشند ، بنابراین این موارد بر اساس آن تنظیم و کنترل می شوند.

در حالی که بیشتر مطالعات در مورد مکمل های ملاتونین به طور همزمان 1 تا 10 میلی گرم تجویز می شود ، در حال حاضر دستورالعمل دوز مصرفی توصیه نمی شود .

با این حال ، مصرف 0.2-5 میلی گرم 60 دقیقه قبل از خواب به طور کلی برای بزرگسالان بی خطر تلقی می شود. بیش از 30 میلی گرم ملاتونین مکمل می تواند به طور بالقوه مضر باشد  .

برای تعیین اینکه آیا بدن ملاتونین را از منابع غذایی متفاوت از ملاتونین از منابع مکمل جذب می کند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

قبل از مصرف مکمل های ملاتونین ، به خصوص اگر از داروهای رقیق کننده خون یا داروهای صرع استفاده می کنید ، باید با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

منابع غذایی ملاتونین

غلات ، قارچ ها و پسته ها از جمله منابع غذایی ملاتونین  هستند.

در زیر محتوای ملاتونین برخی از غذاهای رایج :

  • پسته: 230،000 نانوگرم ملاتونین در هر گرم
  • قارچ: 4300-6،400 نانوگرم در گرم
  • جو دو سر: 91 نانوگرم در گرم
  • گیلاس: 10 تا 20 نانوگرم در گرم
  • گوجه فرنگی: 1-67 نانوگرم در گرم
  • شیر گاو: 0.014 نانوگرم در میلی لیتر

شایان ذکر است که اگرچه شیر گاو مقدار قابل توجهی ملاتونین ندارد ، اما مقدار زیادی تریپتوفان را بسته بندی می کند. تریپتوفان یک اسید آمینه است که بدن شما می تواند آن را به ملاتونین تبدیل کند .

خلاصه
پسته حاوی غلظت ملاتونین طبیعی است که به طور طبیعی بیشتر از بسیاری از غذاهای رایج است.

نکته آخر

ملاتونین هورمونی است که به بدن شما نشان می دهد زمان خواب است.

در حالی که بدن شما به طور طبیعی ملاتونین تولید می کند ، همچنین می تواند در مکمل ها و غذاهایی مانند پسته یافت شود.

با این حال ، لازم به یادآوری است که ملاتونین در پاسخ به تاریکی کار می کند. تاریک نگه داشتن اتاق و صفحه نمایش چند ساعت قبل از خواب نیز ممکن است به شما کمک کند تا استراحت بهتری داشته باشید.

تحقیقات بیشتر در مورد ارتباط بین ملاتونین که به طور طبیعی در غذا اتفاق می افتد و اثرات بدنی آن مورد نیاز است. با این حال ، جدای از هرگونه حساسیت به آجیل ، مطمئناً امتحان آن صدمه ای نخواهد زد.


همچنین بخوانید:

خواص پسته تازه در طب سنتی
آیا مصرف پسته باعث کاهش وزن یا اضافه وزن می شود؟
مصرف روزانه پسته چه فوایدی دارد؟

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: پسته ملاتونین مغز پسته

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.