روش های ضدعفونی کردن آجیل

روش های ضدعفونی کردن آجیل

تاریخ انتشار : 1399/12/08 00:22:12
شاید برایتان سوال باشد با نزدیک شدن به شب عید و افزایش خرید آجیل در این روزهایی کرونا چطور آجیل های خریداری شده را ضدعفونی کنیم؟ما در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس به شما آموزش خواهیم داد که چطور با چند راهکار ساده آجیل را ضدعفونی کنید با ما باشید..

روش های ضدعفونی کردن آجیل

از آنجایی که ویروس کرونا ، روی تمام سطوح متعدد باقی می ماند، می تواند روی آجیل ها نیز باقی بماند. مواد غذایی قابل شست وشو را می تواند با مواد بهداشتی ضدعفونی کرد، ولی برخی از مواد غذایی از جمله آجیل را بایستی به روش های دیگری از این ویروس پاک کرد. توصیه می شود پیش از مصرف هر یک از آن ها را با روش مشخصی ضدعفونی کنید و سپس استفاده کنید. 


بهداشتی ‌ترین روش‌ها برای ضدعفونی کردن آجیل شب عید

براساس سازمان جهانی، ویروس کرونا یک بیماری قابل انتقال از طریق آب و غذا نیست. ولی برخی از مواد غذایی به عنوان ناقل عمل می کنند که انواع تخمه ها و آجیل را نیز شامل می شود. باید این نکته را در نظر داشت حتی نمک موجود در تخمه ها و آجیل های بوداده به هیچ وجه ضمانتی برای از بین رفتن ویروس نیست و ویروس ممکن است ساعت ها روی پوسته این ترکیبات زنده بماند و به فرد دیگری انتقال یابد. از آنجایی که فرآیند پوسته تخمه و سوا کردن مغز آن به صورت مستقیم با دهان و دندان در تماس است و ممکن است در صورت بی توجهی به نکات بهداشتی باعث ابتلا به این ویروس شود.

بنابراین جلوگیری از انتقال ویروس توسط آجیل کار پیچیده ای نیست. 

به صورت کلی در این ایام،  خرید تخمه و آجیل بسته بندی شده نسبت به آجیل های باز و فله ای برتری دارد. بدیهی است پیش از مصرف این آجیل ها بایستی دست ها به خوبی شسته شود. مصرف تفریحی تخمه و آجیل در خودرو، مخصوصا در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان بهداشتی نیست و باید اجتناب شود.  یکی از بهترین راه برای سالم سازی تخمه و آجیل حرارت دادن آن است.


برای ضدعفونی کردن آجیل  آنها را در فر یا مایکروفر قرار دهید

از آنجایی که ویروس کرونا در برابر حرارت نمی تواند مقاومت کند بنابراین در دمای بالای 35 الی 50 درجه سانتی گراد از بین می رود. تفت دادن یا بودادن تخمه و آجیل، به شکلی که حرارت به صورت یکنواخت باشد موجب سالم و بهداشتی شدن آن خواهد شد. البته استفاده از حرارت ماکروویو نیز می تواند تاثیر بسیاری برای سالم نگه داشتن سالم تخمه و آجیل ها باشد. شما می توانید با قرار دادن آجیل در فر با دمای 40 درجه از سلامت آن مطمئن شوید. پیشنهادی می شود مقدار کمی از آجیل ها را حرارت دهید و مصرف کنید و به یک باره مقدار بسیاری از آجیل ها را حرارت ندهید تا در ماندگاری آن ها مشکلی رخ ندهد.


ضدعفونی کردن آجیل با حرارت اجاق

آجیل های خریداری شده را می توانید برای حرارت دادن در ظرف یا ماهیتانه قرار دهید و مقداری آب اضافه کنید و چند دقیقه روی اجاق حرارت دهید. با توجه به ذائقه خود می توانید از آبلیمو یا آب نارنج نیز استفاده نمایید. اضافه کردن مایعات به آجیل ها به منظور حرارت و بخار شدن آن و از بین رفتن ویروس است.


ضدعفونی کردن آجیل با نگهدای در هوای آزاد به مدت 48 ساعت 

از آنجایی که قرار گرفتن ویروس کرونا در دمای محیط و در طول زمان از بین می رود، بنابراین می توانید آجیل ها را با نگهداری در هوای آزاد به مدت 48 ساعت ضدعفونی کنید. با قرار دادن آجیل ها در هوای آزاد می توانید از سلامت آجیل های خریداری شده مطئن شوید.


برای ضدعفونی کردن آجیل می توانید از سشوار نیز استفاده نمایید

از سشوار نیز می توانید برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده کنید. بنابراین باد گرم سشوار را درون ظرف آجیل یا پلاستیک آن قرار دهید تا با این کار سلامت خود و عزیزانتان را تضمین کنید.


نکته:

توصیه می شود از خرید آجیل از دست فروش ها به صورت فله ای پرهیز کنید تا در این صورت خطر آوردن این آلودگی به منزل را کاهش دهید.

 در این دوران بهتر است آجیل را به صورت بسته بندی از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی اوناتس با رعایت تمام اصول بهداشتی و بسته بندی شده، محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهد.


قیمت آجیل | قیمت آجیل چهار مغز قیمت آجیل شیرین |قیمت روز آجیل |قیمت آجیل مخلوط |قیمت آجیل چهار مغز شور|فروش عمده آجیل و خشکبار |قیمت آجیل 4 مغز |خرید آجیل 4 مغز|آجیل 4 مغز قیمت|قیمت آجیل چهار مغز|خرید آنلاین آجیل چهار مغز|ارزان ترین قیمت آجیل|قیمت آجیل شیرین|خرید آجیل تازه|آجیل ارزان در تهران|خرید خشکبار ارزان|آجیل قیمت مناسب

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام