11 خاصیت فوق العاده و اثبات شده سیر برای سلامتی
این مقاله مفصلی در مورد سیر و فواید آن برای سلامتی است. در اینجا 11 راهی وجود دارد که سیر می تواند سلامت شما را بهبود بخشد ،این موارد با علم حمایت می شود.

"بگذارید غذا داروی شما باشد ، و دارو غذای شما باشد."

اینها کلمات مشهوری از بقراط پزشک یونان باستان است که اغلب او را پدر طب غربی می نامند.

او در واقع برای درمان انواع بیماری ها سیر تجویز می کرد.

دانش مدرن اخیراً بسیاری از این اثرات مفید سلامتی را تأیید کرده است.

در اینجا 11 خاصیت فوق العاده سیر برای سلامتی آمده است که توسط تحقیقات انسانی اثبات شده اند.

خواص فوق العاده سیر بر سلامتی

1. سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است

سیر گیاهی از خانواده آللیوم (پیاز) است.

با پیاز ، موسیر و تره فرنگی ارتباط نزدیک دارد. به هر قسمت پیاز سیر یک پر یا حبه گفته می شود. حدود 10-20 حبه در یک پیاز وجود دارد .

سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی قوی و طعم خوشمزه یکی از عناصر محبوب در پخت و پز است.

با این حال ، در طول تاریخ باستان ، استفاده اصلی از سیر برای سلامتی و خواص دارویی آن بوده است.

استفاده از آن توسط بسیاری از تمدن های بزرگ ، از جمله مصری ها ، بابلی ها ، یونانی ها ، رومی ها و چینی ها به خوبی مستند شده است.

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید آن برای سلامتی ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام خرد شدن ، له شدن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می شود.

شاید مشهورترین آنها به عنوان آلیسین شناخته شود. با این حال ، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که پس از برش یا خرد شدن سیر تازه فقط مدت کوتاهی وجود دارد.

سایر ترکیباتی که ممکن است در فواید سلامتی سیر نقش داشته باشند عبارتند از دی دی سولفید دیال و سی آلئین s-allyl.

ترکیبات گوگردی حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن می شود و به سراسر بدن می رود و در آنجا اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.

خلاصه
سیر گیاهی در خانواده پیاز است که به دلیل طعم و مزه خاص و سلامتی آن با ارزش شناخته شده است. این ماده حاوی ترکیبات گوگردی است که گمان می رود برخی از فواید سلامتی را به همراه دارد.

2. سیر بسیار مغذی است اما کالری کمی دارد

کالری برای کالری ، سیر فوق العاده مغذی است.

یک حبه (3 گرم) سیر خام حاوی:

  • منگنز: 2٪ ارزش روز (DV)
  • ویتامین B6: 2٪ DV
  • ویتامین C: 1٪ DV
  • سلنیوم: 1٪ DV
  • فیبر: 06/0 گرم

مقادیر مناسب کلسیم ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و ویتامین B1

این مقدار با کالری 4.5 ، 0.2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات همراه است.

سیر همچنین حاوی مقادیر کمیاب از سایر مواد مغذی است. در واقع ، تقریباً کمی از هر آنچه را که نیاز دارید ، در خود دارد.

خلاصه
سیر کم کالری و سرشار از ویتامین C ، ویتامین B6 و منگنز است. همچنین حاوی مقادیر کمیاب از سایر مواد مغذی است.

خواص سیر برای مقابله با سرما خوردگی

3. سیر می تواند با بیماری مقابله کند ، از جمله سرماخوردگی

مکمل های سیر شناخته شده اند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

یک مطالعه بزرگ 12 هفته ای نشان داد که یک مکمل سیر روزانه تعداد سرماخوردگی را 63 درصد در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

متوسط ​​طول علائم سرماخوردگی نیز 70٪ کاهش یافت ، از 5 روز در گروه دارونما به 1.5 روز در گروه سیر.

مطالعه دیگر نشان داد که دوز بالای عصاره سیر پیر (2.56 گرم در روز) تعداد روزهای بیمار مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را 61٪ کاهش می دهد .

با این حال ، یک بررسی به این نتیجه رسید که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری لازم است .

علی رغم فقدان شواهد قوی ، افزودن سیر به رژیم غذایی ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد ، اگر اغلب سرما می خورید.

خلاصه
مکمل های سیر به جلوگیری و کاهش شدت بیماری های شایع مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کنند.

4- ترکیبات فعال موجود در سیر می توانند فشار خون را کاهش دهند

بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و مغزی بزرگترین قاتل در جهان هستند.

فشار خون بالا یا hypertension یکی از مهمترین عوامل ایجاد این بیماری هاست.

مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون دارند.

در یک مطالعه ، 600-1،500 میلی گرم عصاره سیر پیر به همان اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون در طی 24 هفته موثر بود .

دوزهای مکمل باید نسبتاً زیاد باشد تا تأثیرات مطلوبی داشته باشد. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.

خلاصه
به نظر می رسد دوزهای بالای سیر باعث بهبود فشار خون برای کسانی که فشار خون بالا (فشار خون بالا) دارند ، می شود. در برخی موارد ، مکمل ها ممکن است به اندازه داروهای معمولی موثر باشند.

5- سیر سطح کلسترول را بهبود می بخشد ، که ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد

سیر می تواند کلسترول کامل و LDL را کاهش دهد.

به نظر می رسد برای کسانی که کلسترول بالا دارند ، مکمل های سیر کل 10-15٪ و کلسترول LDL را کاهش می دهند.

با نگاهی به LDL ("بد") و HDL ("خوب") به طور خاص کلسترول ، به نظر می رسد سیر LDL را کاهش می دهد اما هیچ تأثیر قابل اعتمادی بر HDL ندارد .

سطح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است ، اما به نظر می رسد سیر تأثیر قابل توجهی بر روی سطح تری گلیسیرید ندارد.

خلاصه
به نظر می رسد مکمل های سیر کلسترول کامل و LDL را کاهش می دهند ، به ویژه در کسانی که کلسترول بالا دارند. به نظر نمی رسد کلسترول HDL و تری گلیسیرید تحت تأثیر قرار بگیرند.

6. سیر حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند

آسیب اکسیداتیو حاصل از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند.

سیر حاوی آنتی اکسیدان است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می کند.

نشان داده شده است که دوزهای بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در انسان می شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می دهد.

اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون ، و همچنین خواص آنتی اکسیدانی ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های شایع مغزی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

خلاصه
سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب سلول ها و پیری محافظت می کند. ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

7. سیر ممکن است به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید

تأثیرات احتمالی سیر بر طول عمر اساساً در انسان غیرممکن است.

اما با توجه به تأثیرات مفید آن بر روی عوامل خطر مهمی مانند فشار خون ، منطقی است که سیر می تواند به شما در طول عمر بیشتر کمک کند.

این واقعیت که می تواند با بیماری های عفونی مقابله کند نیز یک فاکتور مهم است ، زیرا اینها از علل شایع مرگ و میر هستند ، به خصوص در افراد مسن یا افرادی که سیستم ایمنی ناکارآمد دارند.

خلاصه
سیر اثرات مفیدی بر علل شایع بیماری مزمن دانسته است ، بنابراین منطقی است که می تواند به شما در طول عمر بیشتر نیز کمک کند.

8- عملکرد ورزشی ممکن است با مکمل های سیر بهبود یابد

سیر یکی از مواد اولیه "افزایش عملکرد" ​​بود.

به طور سنتی در فرهنگ های باستان برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران مورد استفاده قرار می گرفت.

از همه قابل توجه تر ، سیر به ورزشکاران المپیک در یونان باستان اهدا شد.

مطالعات جوندگان نشان داده است که سیر به عملکرد ورزشی کمک می کند ، اما مطالعات کمی در مورد انسان انجام شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی که به مدت 6 هفته از روغن سیر استفاده کردند ، 12٪ در ضربان قلب کاهش یافت .

با این حال ، یک مطالعه بر روی 9 دوچرخه سوار رقابتی هیچ مزیت عملکردی نشان نداد.

مطالعات دیگر نشان می دهد که خستگی ناشی از ورزش ممکن است با سیر کاهش یابد .

خلاصه
سیر ممکن است عملکرد فیزیکی را در حیوانات آزمایشگاهی و افراد مبتلا به بیماری قلبی بهبود بخشد. فواید افراد سالم هنوز قطعی نیست.

9. خوردن سیر ممکن است به سم زدایی از فلزات سنگین در بدن کمک کند

در دوزهای بالا ، نشان داده شده است که ترکیبات گوگرد موجود در سیر از آسیب اندام ها در برابر سمیت فلزات سنگین محافظت می کند.

یک مطالعه چهار هفته ای بر روی کارمندان یک کارخانه تولید باتری اتومبیل (قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرب) نشان داد که سیر 19٪ سطح سرب را در خون کاهش می دهد. همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت ، از جمله سردرد و فشار خون را کاهش داد.

هر روز سه دوز سیر حتی در کاهش علائم از داروی D- پنی سیلامین بهتر عمل می کند.

خلاصه
نشان داده شد که سیر در یک مطالعه به طور قابل توجهی سمیت سرب و علائم مربوط به آن را کاهش می دهد.

10. سیر ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد

هیچ مطالعه انسانی اثر سیر را در از دست دادن استخوان اندازه گیری نکرده است.

با این حال ، مطالعات جوندگان نشان داده است که می تواند با افزایش استروژن در زنان ، از دست دادن استخوان را به حداقل برساند .

یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که دوز روزانه عصاره سیر خشک (برابر با 2 گرم سیر خام) به طور قابل توجهی نشانگر کمبود استروژن را کاهش می دهد.

این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد.

غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است اثرات مفیدی بر آرتروز داشته باشند.

خلاصه
به نظر می رسد سیر با افزایش سطح استروژن در زنان دارای مزایایی برای سلامت استخوان است ، اما مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

11. قرار دادن سیر در رژیم غذایی آسان و کاملا خوشمزه است

مورد آخر مزایای سلامتی نیست ، اما هنوز هم مهم است.

مصرف سیر در رژیم غذایی فعلی شما بسیار آسان (و خوشمزه) است.

این مکمل اکثر غذاهای شور ، به خصوص سوپ ها و سس ها است. طعم و مزه سیر همچنین می تواند یک مشت به دستور العمل های بی مزه اضافه کند.

سیر به چندین شکل وجود دارد ، از میخک کامل و خمیرهای صاف گرفته تا پودرها و مکمل هایی مانند عصاره سیر و روغن سیر.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که برخی از نکات منفی سیر مانند بوی بد دهان را به همراه دارد. همچنین برخی از افراد به آن حساسیت دارند.

اگر به اختلال خونریزی مبتلا هستید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود صحبت کنید.

یک روش معمول برای استفاده از سیر ، فشار دادن چند حبه سیر تازه با پرس سیر ، سپس مخلوط آن با روغن زیتون بکر و کمی نمک است.

این یک پانسمان سالم و فوق العاده راضی کننده است.

خلاصه
سیر خوشمزه است و افزودن آن به رژیم غذایی آسان است. می توانید از آن در غذاهای شور ، سوپ ، سس ، سس و سایر موارد استفاده کنید.

نکته پایانی

برای هزاران سال اعتقاد بر این بود که سیر دارای خواص دارویی است.

اکنون علم آن را تأیید کرده است.





همچنین بخوانید:

روش های خشک کردن گوجه فرنگی
آیا من به پیاز آلرژی دارم؟| حساسیت و آلرژی به پیاز
خواص باورنکردنی گوجه فرنگی خشک شده برای سلامتی
7 مزایای سلامتی و تغذیه ای سیب زمینی

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.