خواص بی نظیر تخمه آفتابگردان | خواص  تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است. این ویتامین موجود در این آجیل یک آنتی اکسیدان است که مراقبت از سلول ها در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. کسانی که ویتامین E بیشتری مصرف می کنند، کمتر در خطر بیماری های قلبی قرار می گیرند. تخمه های آفتابگردان منشا مهمی از ویتامین ها و مواد معدنی و روغن های ضروری هستند. در ادامه مطلب به ویژگی های دیگری از این خشکبار مفید می پردازیم.با ما باشید ...

خواص تخمه آفتابگردان | خواص بی نظیر تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است. این ویتامین موجود در این آجیل  و خشکبار یک آنتی اکسیدان است که مراقبت از سلول ها در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. کسانی که ویتامین E بیشتری مصرف می کنند، کمتر در خطر بیماری های قلبی قرار می گیرند. تخمه های آفتابگردان منشا مهمی از ویتامین ها و مواد معدنی و روغن های ضروری هستند. تخمه آفتابگردان یک خوراکی بی نظیر می باشد بلکه برای سلامتی نیز فواید ویژه ای دارد. فسفر، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، آهن و حاوی میزان قابل توجهی فولات، ویتامین B5 و دیگر ویتامین های دیگر گروه B در این آجیل یافت می شود. این ویتامین ها موجب می شوند که بدن بتواند به خوبی از کربوهیدرات ها استفاده کند و پر انرژی باشد.


پيشگيري از سرطان

خواص تخمه آفتابگردان در پیشگیری از سرطان : ویتامین E موجود در این آجیل از سلول ها و بافت ها در مقابل صدمات رادیکال های آزاد مراقبت می کند و در نتیجه از بروز بیماری های مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری می شود. این آجیل دارای مقدار بسیاری سلنیوم است که این عنصر سبب کنترل عملکرد DNA در زمان کد برداری شده و مانع از مبتلا شدن به سرطان می گردد. علاوه بر این سلنیوم سبب فعال شدن عملکرد بسیاری از پروتئین ها نیز می شود. در صورتی که میزان پروتئین های مفید کاهش یابد، DNA صدمه دیده و کد برداری نامناسب، شروع مبتلا شدن به سرطان است. مصرف این آجیل به طور قابل ملاحظه ای از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند.


حاوی سلنیوم، یک آنتی اکسیدان قوی و بسیار عالی برای سلامتی تیروئید

خواص تخمه آفتابگردان در  سوخت و ساز هورمون تیروئید :  از آنجایی که تخمه آفتابگردان شامل سلنیوم، که یک ماده مقوی ضروری است، به همین سبب نقش کلیدی در عملکرد آنتی اکسیدان ها ایفا می کند و به کاهش قرمز شدن و تورم در بدن کمک می کند. خاصیت سلنیوم موجود در این آجیل نقش مهمی در سوخت و ساز هورمون تیروئید دارد.


لاغری و کاهش وزن

خواص تخمه آفتابگردان در لاغری و کاهش وزن :  از آنجایی که این تخمه دارای کالری بالایی می باشد، اما در عین حال دارای فیبر نیز می باشد. فیبر موجود در این دانه آفتابگردان به سریع شدن روند گوارش و کاهش کلسترول کمک می کند. بنابراین فیبرها به احساس سیری کمک می کنند و از پرخوری جلوگیری می کنند. این آجیل با وجود ظاهری کوچیک  اما توانایی انجام کارهای بسیاری را دارد. با توجه به مقدار کافی ویتامین B و فیبر حاضر در این دانه آفتابگردان حجم معده شما را اشغال می کند و موجب می شود که شما احساس سیری کذابی داشته باشید. از طرفی سبب کاهش جذب گلوکز در بدن می شود. ویتامین B موجود در مغز این آجیل سبب تجزیه بهتر مواد مغذی به مواد دیگری می گردد. این دو ترکیب در کنار هم سبب لاغری و کاهش وزن می گردد.


کاهش فشار خون

خواص تخمه آفتابگردان در کاهش فشار خون :  از خاصیت های مهم دانه آفتابگردان کاهش فشار خون می باشد. پتاسیم، منیزیم و کلسیم موجود در این دانه نقش اساسی در کاهش فشار خون دارند. پتاسیم موجود در این آجیل تنظیم کننده تعادل سدیم در بدن است. منیزیم تنظیم کننده میزان کلسیم و کلسیم تنظیم کننده دیواره سلولی برای دریافت و دفع سدیم عمل می کند. در نتیجه این سه مواد مغذی در کنار هم وظیفه تنظیم  فشار خون را بر عهده دارند.


خواص تخمه آفتابگردان در دوران بارداری

از دیگر خواص تخمه افتابگردان که نباید آن را نادیده گرفت، اهیمت آن در دوران بارداری می باشد. در دوران بارداری می توانید با متخصص خود رژیم غذایی خود را تنظیم کنید در صورتی که پزشک شما به خوردن تخمه آفتابگردان توصیه کرده، در این صورت می توانید از خاصیت های این آجیل استفاده کنید. مغز آفتابگردان حاوی مقدار زیادی فولات می باشد فولات یا عامل فولیک اسید در بدن به خون سازی بیشتر و کیفیت بالاتر گلبول های سفید کمک می کند. وجود ویتامین B موجود در دانه آفتابگردان به کودک شما کمک خواهد کرد تا دوران رشد مناسبی تجربه کند.


خواص تخمه آفتابگردان در بهبود سیستم گوارش

  یکی از دلایل اصلی که سیستم گوارش بتواند به خوبی عمل کند و شما از مشکلات گوارشی ایمن باشید، فیبر کافی موجود در مواد غذایی که مصرف می کنید، است. فیبرها به دو نوع تقسیم می شوند و مواد غذایی که حاوی هر دو نوع باشند در سطح بالاتری برای تامین سلامتی سیستم گوارشی قرار می گیرند. تخمه آفتابگردان به سبب داشتن فیبر کافی به صورت محلول و نامحلول به سیستم گوارشی شما در انجام فرآیند جذب و دفع مواد غذایی کمک می کند. با مصرف فیبر کافی مشکلات زیادی مانند یبوست، بواسیر و دردهای شکمی رفع خواهد شد.

با خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس مشتری دائم ما خواهید شد ..فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس با عرضه مرغوبترین محصولات آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز در سریعترین زمان ممکن خواد بود :

تعدادی از محصولات فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس  شامل :

تخمه آفتابگردان شمشیری

تخمه آفتابگردان دور سفید خام

تخمه آفتابگردان دور سفید شور 

تخمه آفتابگردان ریز


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام