آیا بادام زمینی برای کاهش وزن مفید است؟
بادام زمینی بسیار محبوب و مقوی است ، اما ممکن است از خود بپرسید که آیا دوستانه لاغر می شود یا خیر؟ در این مقاله بررسی می شود که آیا بادام زمینی برای کاهش وزن مفید است یا خیر.

بادام زمینی یکی از محبوب ترین حبوبات در جهان است. آنها به طور گسترده ای به عنوان میان وعده یا شیرینی سالم استفاده می شوند.

انواع آنها از جمله خام ، بو داده ، آب پز ، نمک ، طعم دار یا ساده وجود دارد. در حالی که بادام زمینی به دلیل پروتئین و چربی زیاد شناخته شده است ، ممکن است از خود بپرسید که آیا می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

این مقاله به شما می گوید که آیا بادام زمینی برای کاهش وزن مفید است؟

بادام زمینی چگونه بر کاهش وزن تأثیر می گذارد

بادام زمینی از بسیاری جهات ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. در حقیقت ، بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که خوردن بادام زمینی با وزن سالم ارتباط دارد. بعلاوه ، آنها با نرخ پایین چاقی مرتبط شده اند .


شما را سیر نگه می دارد

برخلاف سایر غذاهای میان وعده که سرشار از کربوهیدرات ساده هستند ، بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، پروتئین ها و فیبر است که هضم آنها طولانی تر می شود.

یک مطالعه کوچک بر روی 15 شرکت کننده نشان داد که افزودن بادام زمینی کامل یا کره بادام زمینی به صبحانه منجر به افزایش سیری و پایداری سطح قند خون می شود.

کربوهیدرات های ساده به سرعت جذب جریان خون می شوند و منجر به جهش سریع قند خون و به دنبال آن افت سریع می شوند. این ممکن است باعث شود شما کمی بعد از غذا خوردن احساس گرسنگی کنید.

در مقابل ، بادام زمینی به آرامی هضم می شود و مدت بیشتری در معده شما باقی می ماند. این به شما کمک می کند احساس سیری و رضایت داشته باشید و به شما امکان می دهد مدت زمان بیشتری را بین وعده های غذایی ادامه دهید.

سرانجام ، بادام زمینی به جویدن بیشتری احتیاج دارد که به شما اجازه می دهد غذایتان را با سرعت کمتری بخورید. در نتیجه ، این به بدن شما زمان می دهد تا سیگنال های سیری ارسال کند که ممکن است از پرخوری شما جلوگیری کند .

مملو از چربی های سالم

بادام زمینی سرشار از چربی های سالم است که به عنوان اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFA) و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) شناخته می شوند.

رژیم غذایی حاوی این چربی ها با کاهش میزان التهاب ، چاقی و بیماری های مزمن ، مانند بیماری های قلبی و دیابت مرتبط است .

علاوه بر این ، مصرف آجیل با کاهش خطر افزایش وزن در طولانی مدت همراه است. برخی از محققان نظریه پردازی می کنند که محتوای بالای چربی اشباع نشده در آجیل ممکن است توانایی بدن در استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی را بهبود بخشد. هنوز هم ، تحقیقات بیشتری لازم است .

مصرف کالری کمتر

اگرچه بادام زمینی کالری بالایی دارد ، اما ممکن است کل کالری دریافتی را جذب نکنید.

هنگامی که بادام زمینی می خورید ، دندان های شما نمی توانند آنها را به اندازه کافی کوچک برای هضم کامل خرد کنند ، به این معنی که احتمالاً کالری کمتری جذب می کنید در حالی که بقیه از طریق مواد زائد دفع می شوند.

در مطالعه ای بر روی 63 مرد ، شرکت کنندگان از بادام زمینی کامل ، کره بادام زمینی ، روغن بادام زمینی یا آرد بادام زمینی استفاده کردند. پس از مقایسه نمونه های مدفوع ، کسانی که بادام زمینی کامل مصرف می کردند ، مقدار قابل توجهی چربی در مدفوع داشتند ، که نشان دهنده جذب کمتری از کالری است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که باید بیش از حد مجاز بخورید. پرخوری از غذاهای پر کالری ، مانند بادام زمینی ، هنوز هم می تواند منجر به مازاد کالری شود و در نهایت مانع تلاش های کاهش وزن شما شود.

به عنوان مثال ، یک وعده 1/4 فنجانی (146 گرم) بادام زمینی حاوی 207 کالری است. حتی اگر فقط 50-75٪ کالری جذب شود ، این باز هم 104-155 کالری است .

بنابراین ، همچنان مهم است که مراقب اندازه های بخش باشید تا از جمع شدن کالری جلوگیری کنید. بهتر است در هر وعده 1-2 مشت نگه دارید زیرا پرخوری آسان است.

خلاصه
تحقیقات نشان داده است که خوردن بادام زمینی به شما کمک می کند وزن خود را بهتر مدیریت کنید. بادام زمینی سرشار از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم است که به شما کمک می کند احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری کنید.


کدام یک را انتخاب کنید

همیشه بهتر است بادام زمینی های بدون طعم انتخاب کنید که حداقل فرآوری شده اند و هیچ نمک یا مواد دیگری اضافه نمی کنند. از بادام زمینی های شیرین ، حاوی پوشش قند و تأمین کالری اضافی ، خودداری کنید.

برای داشتن فیبر اضافی و آنتی اکسیدان ، از بادام زمینی با پوست استفاده کنید. فیبر اضافی می تواند به افزایش سیری کمک کند.

بادام زمینی پخته شده دارای کالری کمتری نسبت به بادام زمینی خام یا بو داده است ، با حدود 116 کالری در هر 1/4 فنجان (146 گرم) ، در مقایسه با 207 و 214 کالری برای بادام زمینی خام و بو داده .

با این حال ، بادام زمینی آب پز 50٪ چربی کمتری نسبت به بادام زمینی خام و بو داده دارد ، به این معنی که ممکن است اثر پر کنندگی یکسانی نداشته باشد. بنابراین ، نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و همیشه مراقب اندازه های خود باشید.

بادام زمینی های بدون پوست را انتخاب کنید ، زیرا مدت زمان بیشتری برای باز شدن آنها طول می کشد ، که ممکن است مانع از خوردن ذهن شما شود و در نهایت ، به شما کمک می کند تا اندازه و کالری دریافتی خود را بهتر مدیریت کنید.

گرچه کره بادام زمینی می تواند یک گزینه سالم باشد ، اما کره طبیعی بادام زمینی را که حاوی نمک ، روغن های فرآوری شده یا مواد دیگر نیست اضافه کنید.

خلاصه
بادام زمینی خام ، بو داده و آب پز گزینه های عالی به عنوان یک میان وعده سالم است. حتما بادام زمینی هایی را انتخاب کنید که فاقد نمک و طعم دهنده اضافی هستند و همیشه به اندازه سهم خود توجه داشته باشید.

نکته آخر

بادام زمینی سرشار از تغذیه است و یک میان وعده سالم را ایجاد می کند.

آنها پر از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند که با طولانی تر شدن شما می توانند به مدیریت وزن کمک کنند.

برای بهترین نتیجه ، بادام زمینی خام ، بو داده یا آب پز و فاقد نمک و طعم دهنده اضافه شده را انتخاب کنید و مراقب اندازه وعده خود باشید.

بادام زمینی یک گزینه عالی برای سایر میان وعده های پرکالری و فرآوری شده است تا به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.


همچنین بخوانید:

فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت
کره بادام یا کره بادام زمینی : کدام یک سالم تر است؟
آیا کره بادام زمینی برای کاهش وزن خوب است یا بد؟
خواص بادام زمینی | 8 خاصیت معجزه گر بادام زمینی برای سلامتی

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی بادام زمینی خشکبار آجیل

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام