آشنایی با خواص گیاهان دارویی

آشنایی با خواص گیاهان دارویی

تاریخ انتشار : 1399/08/16 21:16:19
گیاهان دارویی دارای پیشینه هزاران ساله هستند. در واقع گیاهان دارویی دارای ترکیباتی هستند که برای درمان بیماری های متعددی به کار گرفته می شود.در این مقاله ما فهرست گیاهان دارویی را که بیشترین خاصیت و کمترین میزان خطر را برای مصرف کننده دارد را برای شما گرد هم آورده ایم

آشنایی با خواص گیاهان دارویی


گیاهان دارویی دارای پیشینه هزاران ساله هستند. در واقع گیاهان دارویی دارای ترکیباتی هستند که برای درمان بیماری های متعددی به کار گرفته می شود. همان طور که می دانید کلیه داروهای گیاهی این توانایی را ندارند در هر زمان و هر بیماری تاثیرات مثبتی داشته باشند. بلکه گاهی اوقات ممکن است برخی خواص گیاهان دارویی علاوه بر این که تاثیر مثبت بر روی یک مورد خاص ایجاد نمی کند بلکه ممکن است موجب زیان رساندن به سلامتی و یا منجر به مرگ شود. ما فهرست گیاهان دارویی را که بیشترین خاصیت و کمترین میزان خطر را برای مصرف کننده دارد را برای شما در ادامه مطالب آورده ایم که این گیاهان نه تنها خطری برای مصرف کننده ایجاد نمی کنند بلکه تماما حاوی خاصیت برای موارد ذکر شده می باشند. همچنین قابلیت های بهبودی و ترمیمی انواع متعدد گیاهان دارویی بی نظیر و معروف هستند.


گیاه دارویی بابونه

بسیاری از افرادی که از مشکلات گوارشی خود رنج می برند برای درمان خود می توانند از گیاه دارویی بابونه استفاده نمایند. از اصلی ترین خواص این گیاه دارویی می توان به درمان مشکلات گوارشی اشاره کرد. این گیاه دارویی می تواند تاثیرات ضد اضطراب، آرام بخش داشته باشد. بابونه برای تقویت مغز و اعصاب، درمان بیماری های دستگاه تنفسی بسیار موثر است. بابونه مقوی قوای جنسی یا میل جنسی در زنان و مردان است و جهت درمان سر درد و تحلیل ریاح گوش مفید است. جویدن این گیاه دارویی زخم های دهان و زبان را درمان می کند. همچنین جوشونده بابونه خستگی و درد رحم و مقعد را از بین می برد.


گیاه دارویی زنجبیل

از آنجایی که گیاه دارویی زنجبیل دارای خواص بی شماری می باشد، در نتیجه هر چه از خواص این گیاه بگوییم کم است. از خواص گیاه دارویی زنجبیل می توان به عنوان یک میکروب و ویروس کش قوی اشاره کرد. زنجبیل دارای خواص دارویی آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد قارچی، آنتی بیوتیک، ضد سرطانی، ضد تهوع و ضد سرفه می باشد. زنجبیل با کاهش رادیکال های آزاد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علاوه براین، این گیاه دارویی موجب بهبود گردش خون در بدن می شود. در بسیاری از کشورها از زنجبیل برای درمان درد سنگ کلیه و کیسه صفرا استفاده می کنند.


گیاه دارویی مریم گلی

گیاه دارویی مریم گلی به سبب ویژگی های محرک، آنتی بیوتیک، ضد نفخ جهت اهداف دارویی بسیار موثر است. گیاه مریم گلی در طب سنتی برای درمان درد، حفاظت از بدن در مقابل استرس اکسیداتیو، آسیب های رادیکال آزاد، التهاب، عفونت باکتریایی و ویروس استفاده می شود.  علاوه براین، برای درمان مشکلات فشار خون، دیابت، بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب، درمان گلو درد، بهبود خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح کلسترول کمک می کند. براساس مطالعات صورت گرفته مشخص شده گیاه مریم گلی به سبب دارویی و فعالیت های درمانی در بسیاری از کشورهای آسیایی می توانند برای توسعه دارویی به کار گرفته شوند.


گیاه دارویی خاکشیر

از خاکشیر برای رفع تشنگی استفاده می شود. دانه های خاکشیر آب را به اندازه بسیاری در خود ذخیره می کنند و در زمان مناسب و به آهستگی به بدن تحویل می دهند.  استفاده از شربت خاکشیر به صورت ناشتا برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. خاکشیر به درمان سنگ کلیه کمک می کند. خاکشیر برای رفع بوی بد دهان، درمان اسهال، یبوست، جلوگیری از دل ضعفه، رفع جوش و لک صورت کمک می کند.


گیاه نعناع

گیاه نعناع از دیگر گیاهان دارویی که خواص بی شماری دارد، و از اصلی ترین خواص نعناع می توان به درمان سیستم گوارشی اشاره کرد. کارکرد گیاه نعناع بر روی سیستم گوارش به نوعی شل کردن بافت عضلانی گوارش می باشد و موجب می شود گرفتگی های دردآور برطرف شوند. نعناع تا حدی در درمان سندروم روده تحریک پذیر و نیز مفید می باشد. گیاه نعناع خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد و علائم آلرژی فصلی را تا حدودی کاهش دهد. همچنین براساس تحقیقات نعناع می تواند خاصیت ضد سرطانی داشته باشد و با ترکیبات کاروتنوئید و رتینوئید خود بدن را در برابر سرطان پروستات و کبد محافظت می کند.


زردچوبه یکی از گیاهان دارویی

زردچوبه از گیاهان دارویی با پیشینه بسیار طولانی در زمینه درمان به شمار می رود. این گیاه قدرتمند می تواند به عنوان  مهم ترین ادویه به هر دستور غذایی اضافه شود و به عنوان مکمل استفاده شود. از خواص این گیاه دارویی می توان به تسریع و جلوگیری از لخته شدن خون، مبارزه با افسردگی، کاهش التهاب، درمان آرتروز گردن، کنترل دیابت، تنظیم کلسترول و مبارزه با سرطان اشاره کرد.


برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی داروهای گیاهی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام