واقعیت: آیا می توانید مصونیت طبیعی نسبت به کووید 19 (COVID-19)  ایجاد کنید؟
این نادرست است ، در حالی که رفتارهایی مانند ورزش و تغذیه سالم ممکن است از راه های دیگر برای بدن مفید باشد ، اما هیچ ارتباط مستقیمی از نظر علمی بین سبک زندگی و عملکرد ایمنی تقویت شده وجود ندارد.

واقعیت: آیا می توانید مصونیت طبیعی نسبت به COVID-19 ایجاد کنید؟


خیر : ادعا را اشتراک نگذارید


ادعا: غذاهای سالم و ورزش می توانند ایمنی طبیعی را نسبت به COVID-19 ایجاد کنند.
پاسخ: خیر . جلوگیری از تماس با حاملان بیماری تنها راه پیشگیری از عفونت است.


اطلاعات بیشتر

پستی در فیس بوک ادعا می کند که شما می توانید ایمنی طبیعی را از طریق خوردن و ورزش در سلامتی ایجاد کنید ، در حالی که خلاف ادعای دولت درباره مسافت اجتماعی به منظور کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا [SARS-CoV-2] ، توصیه ای منفی برای مسافت اجتماعی ارائه می دهد.


این نادرست است ، در حالی که رفتارهایی مانند ورزش و تغذیه سالم ممکن است از راه های دیگر برای بدن مفید باشد ، اما هیچ ارتباط مستقیمی از نظر علمی بین سبک زندگی و عملکرد ایمنی تقویت شده وجود ندارد. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد ، سیستم ایمنی بدن پیچیده است و فقط تا حدی قابل درک است. سیستم ایمنی بیش فعال می تواند یک چیز خطرناک باشد و باعث بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و اسکلروز مولتیپل می شود.


در حال حاضر هیچ روش علمی اثبات شده برای مصونیت از COVID-19 وجود ندارد. براساس WHO در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند و آنتی بادی دارند ، از یک عفونت دوم محافظت شوند ، وجود ندارد و این به تحقیقات علمی بیشتری نیاز دارد. دکتر جینا مکیشیوچی در گفتگو با بیمار اطلاعات می گوید: "ما از تعامل بین ویروس کرونای فعلی و سیستم ایمنی بدن ما به اندازه کافی نمی دانیم که به طور قطع بگوییم که می توانیم یک پاسخ ایمنی حفاظتی را ایجاد کنیم." هیچ واکسنی برای ایمنی موقت به COVID-19 وجود ندارد ، اما یک تیم بین المللی از دانشمندان در حال تحقیق در مورد واکسن های بالقوه مختلف هستند.


منبع 

https://infotagion.com/factcheck-can-you-build-up-natural-immunity-to-covid-19/

منبع: www.infotagion.com
برچسب ها: سلامتی کووید 19

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام