رسم و رسوم ایرانیان قدیم در چهارشنبه سوری
ایرانیان از قدیم رسم داشته اند که در چهارشنبه آخر سال که به چهارشنبه سوری معروف بوده است ، آتش روشن کنند و از روی آتش بپرند و تا پاسی از شب به جشن و شادی بپردازند

ایرانیان از قدیم رسم داشته اند که در چهارشنبه آخر سال که به چهارشنبه سوری معروف بوده است ، آتش روشن کنند و از روی آتش بپرند و تا پاسی از شب به جشن و شادی بپردازند. عقیده بر این بوده است که فروهر ها با روشنایی آتش راه خود را در تاریکی گم نمی کنند و درگذشتگان به زمین باز می گردند.

تا مدت ها باور بر این بوده است که پریدن از روی آتش ، گرما ، شادی ، زندگی و سلامتی به همراه می آورد و تاریکی ، سرما ، غم ، سختی و بیماری را از بین می برد.

آجیل مشکل گشا که از ترکیب انواع آجیل ، باسلوق و برگه میوه های خشک تشکیل شده است ، نیز نشان دهنده این است که با آمدن بهار و بیداری طبیعت ، روزگار سخت پایان خواهد یافت و گشایشی است بر مشکلات زندگی.

فال گوش در این شب در رهگذری می ایستد و آرزویی که در دل دارد را نیت می کند، اولین حرف و سخن که از رهگذران شنیده می شود ، تفسیری است بر آرزوی در دل مانده . این بازیگوشی های شب چهارشنبه سوری ، فرصتی است برای شادی و سرور و سخت نگرفتن مشکلات دنیا

در آستانه‌ ورود به سالی نو ، در چنین شبی امید می بندیم بر سلامتی ، شادی، آسودگی و سرخ‌رویی مردمان جهان. باشد که درمان دردهای جهان به سادگی و شیرینی آجیل مشکل‌گشا باشد.

این سور و شادی شبانه‌ در آخرین شب چهارشنبه‌ سال بر ایرانیان مبارک باد.

برچسب ها: چهارشنبه سوری آجیل آجیل مشکل گشا

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام