7 مورد از خواص درمانی آلو و آلو خشک

7 مورد از خواص درمانی آلو و آلو خشک

تاریخ انتشار : 1399/01/19 08:24:26
آلوها بسیار مغذی هستند و فواید متنوعی برای سلامتی دارند.آنها ، علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن کمک کنند، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند .

آلوها بسیار مغذی هستند و فواید متنوعی برای سلامتی دارند.

آنها ، علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن کمک کنند، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند .

می توانید آلو را تازه یا خشک مصرف کنید. آلو خشک یا آلو ، به دلیل بهبود چندین وضعیت درمانی از جمله یبوست و پوکی استخوان شناخته شده است.

در این مقاله 7 مزیت درمانی مبتنی بر شواهد از آلو و آلو خشک ها ذکر شده است.

1. آنها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند

آلو و آلو خشک از نظر مواد مغذی بسیار چشمگیر هستند. آنها علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف هستند.

آلو از نظر کالری نسبتاً کم است ، اما حاوی مقدار نسبتاً زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. یک آلو حاوی مواد مغذی زیر است :

  • کالری: 30 تا 67
  • کربوهیدرات: 8 گرم تا 18 گرم
  • فیبر: 1 گرم تا 2 گرم
  • شکر: 7 گرم تا 11 گرم
  • ویتامین A: 5٪ از RDI
  • ویتامین C: 10٪ از RDI
  • ویتامین کا: 5٪ تا 21% از RDI
  • ویتامین B2: 3٪ از RDI
  • ویتامین B3: 3٪ از RDI
  • ویتامین B6: 3٪ از RDI
  • پتاسیم: 3٪ تا 6% از RDI
  • مس: 2٪ تا 4% از RDI
  • منگنز: 2٪ تا 4% از RDI
  • منیزیم: 3٪ از RDI
  • فسفر: 2٪ از RDI

خلاصه:
میزان ویتامین و مواد معدنی آلو و آلو خشک کمی متفاوت است ، اما هر دو با مواد مغذی بسیاری همراه هستند.  

2- آلو و آلو خشک ها ممکن است یبوست را تسکین دهند

آلو و آلو خشک ها به دلیل توانایی در رفع یبوست بسیار شناخته شده اند.

این تا حدودی به دلیل مقدار زیاد فیبر موجود در آلوها است. یک آلو 1 گرم فیبر تأمین می کند.

فیبر موجود در آلوها عمدتاً نامحلول است ، به این معنی که با آب مخلوط نمی شود.

با افزودن حجم به مدفوع شما می تواند نقش مهمی در جلوگیری از یبوست داشته باشد و ممکن است سرعت حرکت ضایعات در دستگاه گوارش شما را سرعت بخشد.

علاوه بر این ، آلو ها و آب آلو حاوی سوربیتول هستند ، که یک الکل شکر با اثرات ملین طبیعی است .

نشان داده شده است که خوردن آلو نسبت به بسیاری از انواع دیگر مسهل کننده ها مانند پسیلوم (psyllium ) که نوعی فیبر است و اغلب برای تسکین یبوست مورد استفاده قرار می گیرد ، در درمان یبوست مؤثر است.

در یک مطالعه ، افرادی که به مدت سه هفته 2 اونس (50 گرم) آلو را مصرف کرده اند ، حجم و تعداد مدفوع بهتری را نسبت به گروهی که پسیلوم مصرف کرده اند گزارش کردند .

این نکته را باید در نظر داشته باشید که خوردن بیش از حد آلو ها به یکباره ممکن است منجر به اثرات نامطلوب مانند اسهال شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق ، بهتر است یک وعده 1 / 4-1 / 2 لیوان (44-87 گرم) در روز استفاده کنید.

اگر از آب آلو استفاده می کنید ، حتماً 100٪ آب آن بدون قند اضافه شده باشد. علاوه بر این ، اندازه سهم خود را به 4-8 اونس (118-237 میلی لیتر) در روز محدود کنید.

خلاصه:
آلو و آلو خشک ممکن است به دلیل دارا بودن فیبر و سوربیتول در رفع یبوست مؤثر باشد.

3. آلو و آلو خشک ها از نظر آنتی اکسیدان غنی هستند

آلو و آلو خشک ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلولهای شما در برابر آسیب رادیکالهای آزاد مفید هستند.

آنها به ویژه از نظر آنتی اکسیدان های پلی فنول بسیار مفید هستند ، که تأثیرات مثبتی بر سلامت استخوان ها دارند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک کنند.

در حقیقت ، برخی از مطالعات نشان داده اند که آلو حاوی بیش از دو برابر مقدار آنتی اکسیدان پلی فنول نسبت به سایر میوه های محبوب مانند شلیل و هلو است.

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که پلی فنول ها در آلو و آلو خشک ها دارای اثرات ضد التهابی قدرتمند و همچنین توانایی جلوگیری از آسیب به سلول هایی هستند که غالباً منجر به بیماری می شوند  .

در یک مطالعه لوله آزمایش ، پلی فنولهای موجود در آلوها نشانگرهای التهابی مرتبط با بیماری های مفاصل و ریه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند .

آنتوسیانین ها ، نوع خاصی از پلی فنول ، به نظر می رسد که فعالترین آنتی اکسیدان موجود در آلو و آلو خشک است. آنها ممکن است اثرات سلامتی قدرتمندی ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ،  داشته باشند.

با این حال در حالی که همه این یافته ها امیدوار کننده هستند ، مطالعات انسانی بیشتری لازم است.

خلاصه:
آلو و آلو خشک ها از نظر آنتی اکسیدان های پلی فنول سرشار هستند ، که ممکن است التهاب را کاهش داده و خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را کاهش دهد.

4- آلو به کاهش قند خون کمک می کند

آلو دارای خواصی است که ممکن است به کنترل قند خون کمک کند.

با وجود مقادیر نسبتاً زیاد کربوهیدرات ، بعد از خوردن آلو و آلو خشک ، افزایش قابل توجه قند خون را منجر نمی شود.

این به پتانسیل آنها برای افزایش سطح آدیپونکتین ، هورمونی که در تنظیم قند خون نقش دارد ، مربوط می شود.

علاوه بر این ، فیبر موجود در آلو تا حدودی می تواند مسئول تأثیر آنها بر قند خون باشد. فیبر سرعت را بعد از جذب کربوهیدرات ها ، کند می کند و باعث می شود قند خون بتدریج افزایش یابد  .

علاوه بر این ، مصرف میوه هایی مانند آلو و آلو خشک با خطر کمتری از ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است .

با این حال ، مطمئن شوید که به اندازه مصرف نمایید، زیرا آلوها از نظر کالری زیاد و پرخوری آنها آسان است. اندازه معقول یک فنجان 1/4/1/2 (44-87 گرم) است.

خلاصه:
آلو و آلو خشک منبع خوبی از فیبر هستند و نشان داده شده است که سطح آدیپونکتین را کاهش می دهد. هر دو ویژگی ممکن است در کنترل قند خون نقش داشته باشند.

5- آلو از پوکی استخوان جلوگیری می کند

آلو ممکن است برای بهبود سلامت استخوان ها مفید باشد.

برخی از مطالعات ، مصرف آلو و آلو خشک را با کاهش خطر ابتلا به شرایط ناتوان کننده استخوان مانند پوکی استخوان ، که از نظر تراکم استخوانی کم است ، مرتبط دانسته است .

نه تنها آلوها نشان داده شده اند که از پوکی استخوان جلوگیری می کنند ، بلکه می توانند روند از بین رفتن سلامت استخوان را که قبلاً رخ داده است نیز معکوس کنند  .

هنوز مشخص نیست که چرا آلوها این تأثیرات مثبت را بر سلامت استخوان ها دارند. با این حال ، تصور می شود محتوای آنتی اکسیدان ها و توانایی کاهش التهاب آنها نقش ایفا کند .

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آلو ممکن است سطح هورمونهای خاصی را که در تشکیل استخوان دخیل هستند ، افزایش دهد  .

آلو نیز حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که دارای اثرات محافظتی در استخوان ها از جمله ویتامین K ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم هستند  .

در حالی که همه این یافته ها مثبت هستند ، بسیاری از شواهد در مورد آلوها و سلامت استخوان ها مبتنی بر نتایج حاصل از مطالعات حیوانات و لوله آزمایش بوده است.

با این وجود ، حداقل تحقیقات انسانی که در مورد مصرف آلو و سلامت استخوان انجام شده است ، نتایج امیدوارکننده ای را به همراه داشته است و در مقایسه با میوه های دیگر ، به نظر می رسد که آلوها در جلوگیری و برگشت پوکی استخوان ها مؤثر هستند  .

خلاصه:
آلوها با جلوگیری  یا برگشت پوکی استخوان ، از خواص متعددی برخوردار هستند که می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر پوکی استخوان را کاهش دهد.

6. آلو و آلو خشک با سلامت قلب همراه است

مصرف آلو و آلو خشک به طور مرتب ممکن است تأثیر محافظتی بر سلامت قلب داشته باشد.

آنها به دلیل پتانسیل کاهش فشار خون و کلسترول خون که از مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی است ، مورد مطالعه قرار گرفته اند.

در یک مطالعه ، افرادی که هشت صبح هر روز آب آلو می نوشیدند و یا هر روز سه یا شش آلو می خوردند با گروهی مقایسه شدند که فقط یک لیوان آب با معده خالی می نوشیدند .

کسانی که آلو و آب آلو را مصرف کرده اند ، میزان فشار خون ، کلسترول کلی و کلسترول بد (LDL ) به میزان قابل توجهی پایین تر از گروهی که آب می نوشیدند ، داشتند.

یک مطالعه دیگر نشان داد ، مردانی که به کلسترول بالا مبتلا شده اند ، پس از مصرف 12 آلو در روز به مدت 8 هفته ، سطح کلسترول LDL پایین تر داشتند.

چندین مطالعه در مورد حیوانات نتایج مشابهی را ارائه داده اند.

به طور کلی ، موشهایی که از پودر آلو خشک و آب آلو تغذیه می شوند ، سطح کلسترول کمتری دارند و کلسترول HDL "خوب" آنها افزایش پیدا می کند. با این حال ، این نتایج را نمی توان برای انسان تعمیم داد .

به نظر می رسد اثرات مثبت آلو و آلو خشک بر عوامل خطر بیماری های قلبی به دلیل داشتن مقدار بالای فیبر ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها وجود دارد .

در حالی که نتایج این مطالعات امیدوارکننده است ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات انسانی بیشتری برای حمایت از اثرات محافظتی قلبی آلو و آلو خشک لازم است.

خلاصه:
آلو و آلو خشک ممکن است سلامت قلب را به دلیل نقش احتمالی آنها در کاهش فشار خون و کلسترول، تقویت کنند.

7. افزودن آسان به رژیم غذایی

آلوها و آلو خشک ها به راحتی و آسان در رژیم غذایی شما می توانند اضافه می شوند.

می توانید به تنهایی آنها را میل کنید یا از آنها در اسموتی ها و سالادها لذت ببرید ، مانند دستور العمل های زیر:

  • سالاد اسفناج ، ریحان و آلو
  • اسموتی آلو دارچین
  • سالاد ماکارونی با مرغ و آلو پخته شده
  • سالاد آلو آووکادو آلو
  • سالاد آلو ، پرتقال ، رازیانه و پیاز

آلوها را نیز می توان به عنوان آب میوه مصرف کرد.

خلاصه:
آلوها و آلوخشک ها برای افزودن به رژیم غذایی ساده هستند. آنها می توانند به چندین روش مختلف تهیه شوند و در بسیاری از دستور العمل ها طعم عالی داشته باشند.

نکته پایانی

آلو میوه ای بسیار مغذی است. آلو و آلو خشک هر دو منبع عالی ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.

علاوه بر این ، آنها دارای چندین ویژگی هستند که ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای مزمن مانند پوکی استخوان ، سرطان ، بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد.

علاوه بر این ، آنها طعم خوشمزه ای دارند ، بنابراین می توان آنها را به راحتی در رژیم غذایی خود گنجانید.


منبع:


7 Health Benefits of Plums and Prunes


منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی آلو آلوخشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام