آیا کشمش برای سلامتی خوب است؟

آیا کشمش برای سلامتی خوب است؟

تاریخ انتشار : 1400/01/03 09:42:57
کشمش به طور طبیعی شیرین و سرشار از قند و کالری است ، اما در صورت مصرف متوسط ، برای سلامتی ما مفید است. در واقع ، کشمش می تواند به هضم غذا کمک کند ، سطح آهن را تقویت کند و استخوان های شما را قوی نگه دارد.

کشمش چیست؟

تکه های زرد ، قهوه ای یا بنفش خرد شده که به کشمش یا مویز معروف هستند ، درواقع انگورهایی هستند که در معرض آفتاب یا با خشک کن صنعتی ، خشک شده اند.

از کشمش معمولا در موارد زیر استفاده می شود:

  • به عنوان روکش سالاد
  • مخلوط به بلغور جو دوسر
  • در ماست
  • در گرانولا یا غلات
  • در روی بعضی از غذاها مثل کشمش پلو

همچنین ممکن است آنها را به صورت کوکی ، نان و کلوچه خوشمزه خورده باشید. کشمش علیرغم اندازه کوچک ، سرشار از انرژی و سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

کشمش به طور طبیعی شیرین و سرشار از قند و کالری است ، اما در صورت مصرف متوسط ، برای سلامتی ما مفید است. در واقع ، کشمش می تواند به هضم غذا کمک کند ، سطح آهن را تقویت کند و استخوان های شما را قوی نگه دارد.

بنابراین دفعه بعدی که هوس شیرینی یا کیک می کنید ، با مقداری کشمش بخورید تا  بدن شما از فواید سالم آن بهره مند شود.

مواد مغذی کشمش و مویز

در مورد فواید تغذیه ای کشمش فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. در مورد تجزیه و تحلیل آنچه کشمش  و مویز، چه خوب و چه بد ارائه می دهد ، بخوانید تا بدانید که مزایای آن بیشتر از خطرات است.

شکر و کالری

یک و نیم فنجان کشمش حدود 217 کالری منبع مطمئن و 47 گرم قند دارد. برای مرجع ، یک قوطی نوشابه 12 اونسی بسته به مارک تجاری حدود 150 کالری و 33 گرم قند دارد.

به همین دلیل ، کشمش یا مویز دقیقاً یک درمان کم کالری یا کم قند نیست. جای تعجب نیست که گاهی اوقات آنها را "آب نبات طبیعت" می نامند.

مقادیر بالای قند و کالری در مورد میوه های خشک مشخص شده است ، به همین دلیل است که باید مراقب باشید که چه مقدار کشمش و میوه خشک در میان وعده سرو می کنید.

برای بالا بردن استقامت و انرژی  ورزشکاران ، کشمش یک گزینه عالی به جای ژل های ورزشی گران قیمت است. آنها منبع سریعی از کربوهیدرات های مورد نیاز را ارائه می دهند و می توانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند.

یک مطالعه نشان داده است که کشمش به همان اندازه قرص ژله ای ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکارانی که به ورزش های استقامتی با شدت متوسط ​​تا زیاد مشغول هستند، موثر است.

فیبر

یک و نیم فنجان کشمش به شما 3.3 گرم فیبر یا تقریباً 10 تا 24 درصد از نیاز روزانه شما ، بسته به سن و جنسیت ، می دهد.

فیبر با نرم کردن و افزایش حجم مدفوع به هضم شما کمک می کند. دفع حجم مدفوع راحت تر می شود و می تواند از یبوست جلوگیری کند.

فیبر همچنین به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید زیرا تخلیه معده شما را کند می کند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن غذاهای الیافی می تواند کمک کند.

فیبر همچنین در سطح کلسترول نقش دارد. شناخته شده است که فیبر غذایی باعث کاهش سطح کلسترول "بد" لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) می شود.

آهن

کشمش منبع خوبی از آهن است. یک و نیم فنجان کشمش حاوی 1.3 میلی گرم آهن است. این میزان حدود 7 درصد مقدار توصیه شده روزانه برای بیشتر زنان بالغ و 16 درصد برای مردان بزرگسال است.

آهن برای ساختن گلبول های قرمز و کمک به آنها در انتقال اکسیژن به سلول های بدن مهم است. برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن ، باید آهن کافی بخورید.

کلسیم و بور

کشمش حدود 45 میلی گرم کلسیم در هر وعده 1 تا 2 فنجان دارد. این تقریباً 4 درصد از نیازهای روزانه شما را تامین می کند. کلسیم برای سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری است.

اگر زن یائسه هستید ، کشمش یک میان وعده عالی برای شماست زیرا کلسیم به شما در جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند ، اختلالی که با از دست دادن استحکام استخوان مشخص می شود و معمولا با افزایش سن رخ می دهد.

به علاوه ، کشمش حاوی مقدار زیادی عنصر کمیاب بور است. بور با ویتامین D و کلسیم کار می کند تا استخوان ها و مفاصل شما را سالم نگه دارد. همچنین در درمان پوکی استخوان نقش دارد.

آنتی اکسیدان ها

کشمش منبع استثنایی مواد شیمیایی طبیعی است که به آنها مواد مغذی گیاهی گفته می شود ، مانند فنل ها و پلی فنول ها. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان محسوب می شوند.

آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از خون کمک می کنند و ممکن است از آسیب سلول ها و DNA که این می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و سکته مغزی شود، جلوگیری کنند.

ترکیبات ضد میکروبی

یک مطالعه در سال 2009 خاطر نشان کرد که کشمش حاوی مواد شیمیایی است که می تواند باعث سلامت دندان ها و لثه ها شود. مواد شیمیایی شیمیایی موجود در کشمش ، از جمله اسید اولئانولیک ، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک ، با باکتری های موجود در دهان شما که منجر به حفره می شوند ، مبارزه می کنند.

به عبارت دیگر ، خوردن کشمش به جای غذاهای میان وعده ای شیرین در واقع می تواند لبخند شما را سالم نگه دارد.

نحوه خوردن کشمش

از کشمش می توانید به صورت مستقیم لذت ببرید و یا می توانید آن را در غذاهای مختلفی بریزید. از صبحانه گرفته تا دسر گرفته تا شام های خوشمزه ، امکانات بی شماری وجود دارد. 

کشمش برای کلوچه های کشمشی آرد جو دوسر استفاده می شود

کشمش تقریباً به هر نوع شیرینی طعم عالی می بخشد.   

کشمش پلو از غذاهای ایرانی است که کشمش به آن طعم متفاوت و عالی مید هد


کشمش خودتان را درست کنید

آیا می خواهید کشمش خود را درست کنید؟ ساده است:

  1. مقداری انگور بگیرید.
  2. ساقه های بزرگ را بردارید.
  3. آنها را در آب خنک بشویید.
  4. آنها را در یک سینی قرار دهید ، و سینی را در یک روز خشک و آفتابی قرار دهید (اگر سینی سوراخ یا شکافی برای گردش هوا داشته باشد بهتر است)
  5. انگور را بچرخانید تا همه طرفش در معرض آفتاب قرار گیرد.
فقط در طی دو یا سه روز ، کشمش خود را خواهید داشت.

مراحل بعدی

کشمش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی سالم است. آنها همچنین فاقد چربی و کلسترول ، دارای آنتی اکسیدان زیاد و منبع عالی فیبر هستند. کشمش در موارد زیر به سلامتی کمک می کند:

  • رفع یبوست
  • جلوگیری از کم خونی
  • استخوانهای محکم را بسازید و نگه دارید
  • از دندانهای خود محافظت کنید
  • خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهید

کشمش حاوی قند کافی برای ایجاد انبوه انرژی است و برای اکثر افراد یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم است. اگرعاشق شیرینی هستید ، فکر کنید که میان وعده های شیرین و ناسالم را با کشمش جایگزین کنید.

البته ، مانند هر میوه خشک ، خوردن زیاد آن به دلیل محتوای قند و کالری زیاد می تواند ناسالم باشد. در حالی که نباید از قرار دادن کشمش در رژیم غذایی خود ترسید ، اما باید هربار آن را به تعداد انگشتان دست بخورید .


منبع: www.healthline.com
برچسب ها: کشمش مویز سلامتی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام