آیا پاستیل ویتامینه یا ویتامین پاستیلی خوب است یا بد؟
ویتامین های پاستیلی ویتامین های جویدنی هستند که از نظر بافت و طعم شبیه به پاستیل ها هستند و در انواع مختلفی از طعم ها ، رنگ ها و شکل های مختلف به چشم می خورند.

مکمل های ویتامین در سراسر جهان فوق العاده محبوب است. بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف ویتامین ها می تواند باعث بهبود سلامتی یا جبران رژیم غذایی ضعیف شود.

انواع مختلفی از ویتامین ها از جمله پاستیل ها وجود دارند.

ویتامین های پاستیلی طعم مطبوعی دارند و به راحتی قابل استفاده هستند. با این حال ، بیشتر گونه ها حاوی قندهای اضافه شده هستند و ممکن است مواد مغذی به طور دقیق در برچسب های آنها ذکر نشود.

این مقاله به شما می گوید که آیا ویتامین های پاستیلی برای سلامتی شما مفید یا بد هستند.

ویتامین پاستیلی یا پاستیل ویتامینه چیست؟

ویتامین های پاستیلی ویتامین های جویدنی هستند که از نظر بافت و طعم شبیه به پاستیل ها هستند و در انواع مختلفی از طعم ها ، رنگ ها و شکل های مختلف به چشم می خورند.

آنها یکی از محبوب ترین انواع ویتامین ها هستند.

این ویتامین ها برای کودکان - و همچنین بزرگسالان - که ممکن است بلعیدن قرص را دوست نداشته باشند ، جذاب است.

ویتامین های پاستیلی یا پاستیل ویتامینه معمولا از ژلاتین ، نشاسته ذرت ، آب ، شکر و رنگهای اضافی ساخته می شوند. طعم های محبوب شامل لیمو ، تمشک ، گیلاس و نارنج است.

آنها ممکن است شامل چندین ویتامین و مواد معدنی یا فقط چند ماده مغذی منتخب مانند ویتامین D و کلسیم داشته باشند.

شما می توانید ویتامین های پاستیلی را بصورت آنلاین و زیاد در فروشگاه های مواد غذایی مکمل یا بهداشتی خریداری کنید. قیمت ویتامین های پاستیلی از نظر مارک تجاری متفاوت است اما با هزینه سایر مولتی ویتامین ها قابل مقایسه است .

خلاصه
ویتامین پاستیلی یا پاستیل ویتامینه ، ویتامین های جویدنی هستند که در رنگ ها ، طعم ها و شکل های مختلفی ایجاد می شوند. آنها توسط بچه ها و بزرگسالان مصرف می شوند.

خواص پاستیل ویتامینه یا ویتامین پاستیلی

ویتامین های پاستیلی دارای چندین مزیت جانبی از جمله طعم مطلوب آنها و مواد مغذی مورد نیاز آنها هستند.

ممکن است مواد مغذی مفید را تأمین کند

از آنجا که با مواد مغذی همراه شده است ، ویتامین پاستیلی یا پاستیل ویتامینه ممکن است به نفع برخی گروه از افراد باشد.

بسیاری از مردم ویتامین ها را مصرف می کنند تا مطمئن شوند که همه مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

در حالی که این یک روش معمول است ، تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افرادی که رژیم متعادل دارند ، نیازی به مصرف مولتی ویتامین ها ندارند .

با این حال ، برخی از افراد ممکن است نیاز به مکمل ها داشته باشند ، از جمله کسانی که غذای خاصی نمی خورند ،یا مشکل جذب مواد مغذی دارند و یا نیازبیشتری به مواد مغذی دارند. گروههای تحت تأثیر شامل گیاهخواران ، افراد مسن و زنان باردار می شوند  .

ویتامین های پاستیلی یا پاستیل های ویتامینه جایگزین خوبی برای قرص برای این جمعیت است.

خوض طعم و مصرف راحت

بسیاری از افراد به دلیل داشتن طعم های میوه ای و طعم شیرین مانند ، ویتامین های پاستیلی را به قرص ها ترجیح می دهند.

این یکی از دلایلی است که کودکان طالب آنها هستند .

بعلاوه ویتامین پاستیلی به راحتی جویده می شوند و معمولا برای افرادی که مشکل بلعیدن قرص دارند ، راحت است.

همچنین ، مصرف پاستیل ویتامینه ممکن است برای کودکان و بزرگسالان راحت تر باشد تا در حین کارهای روزمره خود از آن استفاده کنند .

خلاصه
ویتامین های پاستیلی ممکن است مواد مغذی مفیدی را تهیه کنند ، طعم مطلوبی داشته باشند و به راحتی جویده شوند.

مضرات بالقوه پاستیل ویتامینه

حتی اگر ویتامین های پاستیلی  ایده خوبی برای افراد خاص باشند ، اما برخی از مشکلات جانبی نیز دارند.

ممکن است حاوی شکر ، الکلهای قندی یا رنگهای غذایی باشند

طعم جذاب ویتامین های پاستیلی معمولا از قندهای اضافه شده حاصل می شود.

به عنوان مثال ، یکی از انواع محبوب مولتی ویتامین های پاستیلی کودکان حاوی سه نوع قند اضافه شده است و دارای 3 گرم شکر و 15 کالری در هر پاستیل است .

مصرف زیاد قند اضافه شده به چاقی ، بیماری های قلبی و خربی های دندانی مرتبط است .

بنابراین ، انجمن قلب آمریکا (AHA) کمتر از 9 قاشق غذاخوری (37.5 گرم) قند اضافه شده در روز را برای آقایان ، کمتر از 6 قاشق چای خوری (25 گرم) در روز برای خانم ها ، و کمتر از 6 قاشق غذاخوری در روز برای کودکان در سنین 2 تا–18  پیشنهاد می کند.

در حالی که شکر اضافه شده در ویتامین های پاستیلی ممکن است به مقدار زیاد نباشد ، اما می تواند به مصرف بیش از حد قند کمک کند - به خصوص اگر شما ویتامین پاستیلی بیشتری در روز مصرف کنید و یا غذاهای با قند زیاد می خورید.

برای کاهش مقدار قندهای اضافه شده در ویتامین های پاستیلی، برخی از تولید کنندگان ممکن است به جای آن الکلهای قندی اضافه کنند. حتی اگر یک ویتامین دارای علامت بدون-قند باشد ، ممکن است هنوز حاوی الکل های قندی باشد که در زیر کربوهیدرات های کل موجود در برچسب قرار دارد.

مصرف بیش از حد الکلهای قند می تواند منجر به اسهال ، حالت تهوع ، نفخ و سایر علائم گوارشی ناخواسته در برخی افراد شود  .

سرانجام ، ویتامین های پاستیلی ممکن است حاوی رنگ های مواد غذایی مصنوعی باشند. در حالی که این تحقیقات ترکیبی است ، برخی از مطالعات رنگهای غذایی را به مسائل رفتاری در کودکان پیوند می دهند  .

ممکن است مقادیر متفاوتی از مواد مغذی از ذکر شده را داشته باشد

از آنجا که ویتامین های پاستیلی توسط سازمان غذا و داروی (FDA) تنظیم نشده اند ، مواد مغذی موجود در آنها ممکن است مطابق با برچسب های آنها نباشد.

در حقیقت ، یک گزارش جدید نشان داد كه 80٪ از ویتامین های پاستیلی آزمایش شده ، همان مقدار ویتامین و مواد معدنی را ندارند كه در برچسب های آنها ذکر شده است.

به ویژه ، ویتامین پاستیلی یا پاستیل ویتامینه ممکن است مواد مغذی کمتری از دید مصرف کنندگان، داشته باشد.

این امر تا حدی به این دلیل است كه تولیدكنندگان وقتی مجبور به افزودن قند ، رنگ ها و سایر ترکیبات پرکننده برای حفظ بافت چسبنده هستند ، نمی توانند تعداد ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را در داخل آن جای دهند.

در مقایسه با سایر مولتی ویتامین ها ، ویتامین پاستیلی دارای مواد مغذی کلی کمتری هستند. به عنوان مثال ، یک مارک محبوب ویتامین پاستیلی یا ویتامین پاستیلی بزرگسالان در مقایسه با بیش از 30 ماده مغذی موجود در مولتی ویتامین ،تنها 11 ماده مغذی دارد .

پرخوری راحت

مصرف بیش از حد ویتامین های پاستیلی ممکن است شما را در معرض خطر قرار گرفتن بیش از حد مواد مغذی خاص قرار دهد ، به خصوص اگر غذاهایی را که قبلا با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده هستند نیز بخورید.

این می تواند منجر به سمی شدن ویتامین یا مواد معدنی شود ، که می تواند به بدن شما آسیب برساند .

به ویژه ، مصرف بیش از مقادیر توصیه شده ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K ممکن است خطرناک باشد زیرا می توانند در چربی های بدن و بافت ها ذخیره شوند .

این مخصوصاً برای كودكانی كه ممكن است پاستیل ویتامینه را آب نبات قلمداد كنند و بیش از دوز توصیه شده مصرف كنند ، نگران کننده است از آنجا كه كودكان به مقادیر كمتری از مواد مغذی نسبت به بزرگسالان احتیاج دارند ، آنها در معرض سمیت ویتامین و مواد معدنی هستند .

در حقیقت ، یک مطالعه حداقل سه مورد از سمیت ویتامین A را به دلیل مصرف بیش از حد ویتامین های پاستیلی در کودکان گزارش داده است .

خلاصه
ویتامین های پاستیلی ممکن است با قندهای اضافه شده ، الکلهای قندی ، رنگهای مصنوعی و پرکننده ها ساخته شوند. علاوه بر این ، آنها ممکن است حاوی مواد مغذی کمتر از آنچه فکر می کنید باشند و به راحتی عامل پرخوری باشند.  

آیا باید پاستیل ویتامینه خورد؟

برای اکثر افرادی که یک رژیم غذایی متعادل دارند ، ویتامین های پاستیلی ضروری نیست.

با این حال ، مصرف ویتامین پاستیلی ممکن است برای برخی از افراد مفید باشد ، از جمله کسانی که کمبود مواد مغذی ، مشکلات جذب و یا افزایش نیاز غذایی دارند.

ویتامین پاستیلی همچنین ممکن است برای کودکانی که مشکل غذایی دارند و رژیم غذایی کافی مصرف نمی کنند ، و همچنین برای کسانی که در بلع قرص ها مشکل دارند ، مفید باشد.

با این حال ، جلوگیری از کودکان در برابر خوردن بیش از حد ویتامین پاستیلی مهم است ، زیرا مصرف بیش از حد می تواند باعث سمیت ویتامین یا مواد معدنی شود.

با توجه به این نکته ، بهتر است که پاستیل ها از دسترس کودکان خردسال دور بمانند یا درباره ویتامین پاستیلی با کودکان صحبت کنید.

 

برای انتخاب یک مارک با کیفیت ، به دنبال انواع با قند کم و دارای مجوز شخص ثالث  یا گروه کنترل مواد ممنوع  باشید.

خلاصه
ویتامین پاستیلی معمولا برای افرادی که رژیم غذایی کافی دارند، ضروری نیست اما می تواند به نفع کسانی که مواد مغذی کافی از مواد غذایی دریافت نمی کنند و یا کمبود آن را دارند ، باشد.

نکته پایانی

ویتامین پاستیلی به راحتی در انواع مختلفی از رنگ ها و طعم های میوه ای به دست می آیند.

در حالی که برای اکثر افراد غیر ضروری است ، آنها می توانند به جمعیت خاصی مانند گیاهخواران و افراد مسن کمک کنند.

با این حال ، آنها ممکن است حاوی مواد مغذی کمتری نسبت به سایر مولتی ویتامین ها باشند و غالباً با قند و مواد افزودنی دیگری بسته بندی می شوند.

اگر علاقه به امتحان کردن پاستیل ویتامینه دارید ، به دنبال برندهایی باشید که قند آنها کم باشد و توسط شخص ثالث آزمایش شده باشد.


منبع: 

Do Gummy Vitamins Work, and Are They Good or Bad for You?




منبع: www.healthline.com
برچسب ها: پاستیل سلامتی پاستیل ویتامینه ویتامین پاستیلی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام