7 مورد از خواص سلامتی خیار

7 مورد از خواص سلامتی خیار

تاریخ انتشار : 1400/02/13 18:23:28
خیار کالری کمی دارد اما دارای مواد مغذی مفیدی است که ممکن است منجر به فواید مختلف سلامتی شود. در اینجا 7 مورد از فواید خوردن خیار برای سلامتی آورده شده است.

اگرچه خیار به طور معمول گیاهی است ، اما خیار در واقع یک میوه است.

سرشار از مواد مغذی مفید و همچنین برخی ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدانی است که به درمان و حتی جلوگیری از برخی از بیماری ها کمک می کند.

همچنین ، خیار کالری کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب و فیبر محلول است و آنها را برای تقویت آب بدن و کمک به کاهش وزن ایده آل می کند.

در این مقاله نگاهی دقیق به برخی از برترین مزایای سلامتی خوردن خیار می اندازد.

مزایای سلامتی خیار

1. از نظر مواد مغذی زیاد است

خیار کالری کمی دارد اما از نظر ویتامین ها و مواد معدنی مهم بسیار زیاد است.

یک خیار خام 11 اونسی (300 گرمی) بدون پوست ، حاوی موارد زیر است :

  •     کالری: 45
  •     چربی کل: 0 گرم
  •     کربوهیدرات: 11 گرم
  •     پروتئین: 2 گرم
  •     فیبر: 2 گرم
  •     ویتامین C: 14٪ از RDI
  •     ویتامین K: 62٪ از RDI
  •     منیزیم: 10٪ از RDI
  •     پتاسیم: 13٪ از RDI
  •     منگنز: 12٪ از RDI

اگرچه ، اندازه وعده معمول آن تقریباً یک سوم خیار است ، بنابراین خوردن یک وعده استاندارد تقریباً یک سوم مواد مغذی فوق را تأمین می کند.

علاوه بر این ، خیار دارای محتوای آب بالایی است. در واقع ، خیارها از 96٪ آب  تشکیل شده اند.

برای به حداکثر رساندن محتوای مواد مغذی ، خیارها باید با پوست مصرف شوند. پوست گرفتن آنها باعث کاهش میزان فیبر و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی خاصی می شود.

خلاصه: خیار کم کالری اما پر آب و چندین ویتامین و مواد معدنی مهم است. خوردن خیار با پوست حداکثر مقدار مواد مغذی را تأمین می کند.

2. حاوی آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها مولکولهایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند ، یک واکنش شیمیایی که با الکترونهای غیر جفت شده ، اتمهای بسیار واکنشی را تشکیل می دهد که به عنوان

رادیکال های آزاد شناخته می شوند.

تجمع این رادیکال های آزاد مضر می تواند منجر به چندین نوع بیماری مزمن شود.

در حقیقت ، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد با سرطان و بیماری های قلبی ، ریوی و خودایمنی ارتباط دارد .

میوه ها و سبزیجات ، از جمله خیار ، به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهند.

یک مطالعه قدرت آنتی اکسیدانی خیار را با مکمل 30 بزرگسال مسن با پودر خیار اندازه گیری کرد.

در پایان مطالعه 30 روزه ، پودر خیار باعث افزایش قابل توجهی در چندین نشانگر فعالیت آنتی اکسیدانی و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی شد .

با این حال ، توجه به این نکته مهم است که پودر خیار مورد استفاده در این مطالعه حاوی دوز آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به یک وعده معمولی خیار است.

یک مطالعه آزمایش لوله ای دیگر ، خواص آنتی اکسیدانی خیار را بررسی کرد و دریافت که آنها حاوی فلاونوئیدها و تانن ها هستند ، این دو گروه از ترکیبات هستند که به ویژه در جلوگیری از

رادیکال های آزاد مضر موثر هستند .

خلاصه:

خیار حاوی آنتی اکسیدان از جمله فلاونوئیدها و تانن ها است که از تجمع رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند و ممکن است خطر بیماری های مزمن را کاهش دهد.

3. باعث آبرسانی می شود

آب برای عملکرد بدن شما بسیار مهم است و نقشهای مهمی را ایفا می کند .

این ماده در فرآیندهایی مانند تنظیم دما و حمل و نقل مواد زائد و مواد مغذی دخیل است .

در حقیقت ، آبرسانی مناسب می تواند از عملکرد بدنی تا متابولیسم تأثیر بگذارد .

در حالی که اکثر نیاز مایعات خود را با نوشیدن آب یا مایعات دیگر تأمین می کنید ، برخی از افراد ممکن است تا 40٪ از کل آب مصرفی خود را از غذا دریافت کنند.

به ویژه میوه ها و سبزیجات می توانند منبع خوبی از آب در رژیم شما باشند.

در یک مطالعه ، وضعیت هیدراتاسیون ارزیابی شد و سوابق رژیم غذایی برای 442 کودک جمع آوری شد. آنها دریافتند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات با بهبود وضعیت آبرسانی همراه

است.

از آنجا که خیارها از حدود 96٪ آب تشکیل شده اند ، به ویژه در تقویت آب بدن موثر هستند و می توانند به شما در تأمین نیازهای مایعات روزانه کمک کنند.

خلاصه:

خیارها حدود 96٪ آب تشکیل شده اند که ممکن است باعث افزایش هیدراته شدن بدن شده و به شما در تأمین نیازهای روزانه مایعات کمک کند.

4- ممکن است به کاهش وزن کمک کند

خیار به طور بالقوه می تواند به چند روش مختلف به کاهش وزن کمک کند.

اول از همه ، کالری کمی دارند.

هر وعده یک فنجانی (104 گرمی) فقط 16 کالری دارد ، در حالی که یک خیار کامل 11 اونسی (300 گرمی) فقط 45 کالری دارد .

این بدان معناست که شما می توانید خیار زیادی بخورید بدون اینکه کالری اضافی را که منجر به افزایش وزن می شود ، بسته بندی کنید.

خیار می تواند به سالادها ، ساندویچ ها و غذاهای فرعی طراوت و طعم بیشتری ببخشد و همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای کالری های جایگزین استفاده شود.

علاوه بر این ، مقدار زیاد آب خیار می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

در یک تجزیه و تحلیل 13 مطالعه شامل 3628 نفر بررسی شد و دریافت که خوردن غذاهایی با آب زیاد و کالری کم با کاهش قابل توجهی در وزن بدن همراه است .

خلاصه:

خیار کم کالری ، پر آب است و می تواند به عنوان یک غذای کم کالری برای بسیاری از ظروف استفاده شود. همه اینها ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

5- ممکن است قند خون را کاهش دهد

چندین مطالعه حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که خیار می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کرده و از برخی عوارض دیابت جلوگیری کند.

در یک مطالعه حیوانی اثرات گیاهان مختلف بر قند خون بررسی شد. نشان داده شده است که خیار به طور موثری باعث کاهش و کنترل سطح قند خون می شود.

یک مطالعه حیوانی دیگر باعث دیابت در موش شد و سپس آنها را با عصاره پوست خیار درمان کرد. پوست خیار بیشتر تغییرات مرتبط با دیابت را معکوس کرده و باعث کاهش قند خون می شود.

علاوه بر این ، یک مطالعه آزمایش لوله ای نشان داد که خیار ممکن است در کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت موثر باشد .

با این حال ، شواهد موجود محدود به آزمایش لوله و آزمایشات حیوانی است. برای تعیین چگونگی تأثیر خیار بر قند خون در انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه:

مطالعات لوله آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که خیار ممکن است به کاهش قند خون کمک کرده و از عوارض مربوط به دیابت جلوگیری کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

6. خیار می تواند حرکات منظم روده را ارتقا دهد

خوردن خیار ممکن است به پشتیبانی منظم از حرکات روده کمک کند.

کمبود آب در بدن یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به یبوست است ، زیرا می تواند تعادل آب شما را تغییر داده و دفع مدفوع را با مشکل روبرو کند.

خیار سرشار از آب است و باعث آبرسانی می شود. هیدراته ماندن می تواند قوام مدفوع را بهبود بخشد ، از یبوست جلوگیری کرده و به حفظ حرکت مدفوع کمک کند.

علاوه بر این ، خیار حاوی فیبر است که به تنظیم حرکات روده کمک می کند.

به طور خاص ، پکتین ، نوع فیبر محلول موجود در خیار ، می تواند به افزایش فرکانس حرکات روده کمک کند.

یک مطالعه شامل 80 شرکت کننده مکمل پکتین بود. این مطالعه نشان داد که پکتین حرکت عضلات روده را افزایش می دهد ، همه در حالی که باکتریهای مفید روده را بهبود می بخشد که باعث

بهبود سلامت هضم می شوند .

خلاصه:

خیار حاوی مقدار کافی فیبر و آب است که هر دو می توانند از یبوست جلوگیری کرده و نظم را افزایش دهند.

7. افزودن آسان به رژیم غذایی

ملایم و با طعم کاملا واضح و با طراوت ، خیارها معمولا به صورت تازه یا ترشی در سالاد گرفته تا ساندویچ میل می شوند.

خیار نیز اغلب به عنوان میان وعده کم کالری به صورت خام خورده می شود و یا می تواند با هوموس ، روغن زیتون ، نمک یا سس سالاد همراه شود تا کمی طعم بیشتری به آن اضافه شود.

فقط با کمی خلاقیت می توان از بسیاری جهات از خیار لذت برد.

خلاصه:

خیار را می توان به صورت تازه یا شور خورد. می توان از آنها به عنوان میان وعده کم کالری لذت برد و یا از آنها برای طعم دادن به غذاهای مختلف استفاده کرد.

نکته آخر

خیار یک ماده افزودنی تازه کننده ، مقوی و فوق العاده همه کاره برای هر نوع رژیم غذایی است.

آنها کالری کمی دارند اما حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم و همچنین مقدار زیادی آب هستند.

خوردن خیار ممکن است منجر به بسیاری از مزایای سلامتی شود ، از جمله کاهش وزن ، هیدراتاسیون متعادل ، نظم هضم و کاهش سطح قند خون.


منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی خیار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.