آیا تخمه هندوانه برای سلامتی خوب است؟ همه آنچه لازم است بدانید

آیا تخمه هندوانه برای سلامتی خوب است؟ همه آنچه لازم است بدانید

تخمه هندوانه یکی از مواد مغذی و پر خاصیت دانه‌ها است. آنها منبع غنی از پروتئین ها ، ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ، منیزیم ، روی ، مس ، پتاسیم و ... هستند.
ادمین اصلی
1399/01/10

تخمه هندوانه یکی از مواد مغذی و پر خاصیت دانه‌ها است. آنها منبع غنی از پروتئین ها ، ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ، منیزیم ، روی ، مس ، پتاسیم و ... هستند. آیا بامزیت های سلامتی تخمه هندوانه آشنا بودید؟

آیا به یاد دارید در کوچکی وقتی دانه هندوانه رو قورت می دادید و بزرگترها به شما می گفتند درخت هندوانه در بدن شما ریشه می زند و شما را می ترساندند؟ با بزرگ شدن ، فهمیدید که همه آن حرف ها دروغ بود ه است ، اما دانه هندوانه همچنان بد نام بوده است. اما حتی اگر خاطرات کودکی را کنار بگذاریم ، بپذیریم که وقتی یک دانه هندوانه به طور ناگهانی با هندوانه در زیر دندان ما قاطی می شود و ما آن را می جویم ، همه از آن متنفر می شویم. دور ریختن تخمه هندوانه راهی برای کمرنگ کردن ارزش غذایی این میوه است. بله ، دانه های مشکی میوه با رنگ روشن ، خوشمزه و سالم است و می تواند یک میان وعده مناسب برای شما باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که مقداری دانه هندوانه خشک کرده و آنها را بو داده و میان وعده شما آماده است. مقداری از اینها را با جعبه آجیل خود ترکیب کنید تا تقویت بیشتری در تغذیه بدن داشته باشد.

دانه هندوانه یکی از مواد مغذی و پر خاصیت دانه‌ها است. آنها منبع غنی از پروتئین ، ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ، منیزیم ، روی ، مس ، پتاسیم و غیره هستند. این دانه ها کالری بالایی دارند ، بنابراین باید به سهم سلامتی خود توجه کنید. یک فنجان تخمه هندوانه بو داده حاوی تقریبا 600 کالری است.

بیایید نگاهی به فواید سلامتی  تخمه هندوانه ها بیندازیم.

1. فواید پوست

تنقلات دانه هندوانه بو داده می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. این ماده از بروز آکنه جلوگیری می کند ، پوست شما را مرطوب می کند ، از افتادگی پوست جلوگیری می کند و همچنین از علائم اولیه پیری نیز جلوگیری می کند. مصرف منظم این دانه ها حالت کشسانی را حفظ می کند و این یکی از دلایلی است که بطور منظم باید تخمه هندوانه مصرف شود. روغن این دانه ها را روی صورت خود بمالید تا منافذ پوست خود را مسدود کنید و از این طریق از شیوع آکنه جلوگیری کنید.

  

2. فواید مو

پروتئین ، آهن ، منیزیم و مس برخی از مهمترین مواد مغذی برای موهای شما هستند. استفاده منظم از آنها بر روی موهای شما می تواند فواید زیادی برای موهای شما داشته باشد ، به خصوص هنگامی که با لاغری و ریزش مو سروکار دارید. در حالی که پروتئین رشد مو را تقویت می کند ، منیزیم از شکاف و شکستگی مو جلوگیری می کند. مس باعث افزایش تولید ملانین می شود که مو شما را ابریشمی و پر تحرک می کند.

 

غلظت مو در دانه هندوانه باعث افزایش تولید ملانین می شود که موهای شما را ابریشمی و پر تحرک می کند

 

3. کنترل بهتر قند خون

تخمه هندوانه با کنترل بهتر قند خون و کاهش مقاومت به انسولین در بدن مرتبط است. این برای سلامت بیماران دیابتی کاملاً ضروری است. دغدغه اصلی بیماران دیابتی کنترل قند خون است و تخمه هندوانه یک روش خوشمزه و سالم برای پیشبرد آن است.

4. انرژی را بالا می برد

بررسی های انجام شده ، نشان داده شده است که تخمه هندوانه کالری بالایی دارد. اما آیا بیشتر این کالری ها از کجا بدست می آیند؟ به نظر می رسد ، بیشتر کالری های حاصل از تخمه هندوانه از اسیدهای چرب سالم حاصل می شوند. یک فنجان تخمه هندوانه انرژی را به متابولیسم شما می بخشد و بدن شما را نیز با مواد مغذی اساسی تغذیه می کند. با این حال ، آنها هنوز هم کالری بالایی دارند و خوردن بیش از حد از آنها می تواند باعث افزایش وزن شود ، بنابراین به سهم خود توجه داشته باشید.

5. از پوکی استخوان جلوگیری می کند

پوکی استخوان وضعیتی از استخوانهای ضعیف و تراکم استخوان کم است که خطر شکستگی را افزایش می دهد. خوردن تخمه هندوانه خشک به طور منظم می تواند از زوال زودرس استخوان های شما جلوگیری کند. این دانه ها با بیش از 140٪ از نیاز روزانه شما فقط در یک فنجان منبع باورنکردنی منیزیم هستند. آنها همچنین سرشار از مس ، منگنز و پتاسیم هستند. همه این مواد مغذی در سلامت استخوانها ، تقویت استخوانهای شما و همچنین بهبود تراکم مواد معدنی آنها نیز مؤثر هستند.


منبع: 

Are Watermelon Seeds Healthy? Everything You Need To Know


منبع: www.ndtv.com
برچسب ها: سلامتی تخم هندوانه

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.