آیا آجیل ها میوه به شمار می روند؟

آیا آجیل ها میوه به شمار می روند؟

آجیل ها بسیار سالم هستند ، اما ممکن است تعجب کنید که در کدام گروه طبقه بندی می شوند. این مقاله به شما می گوید آجیل ها در گروه میوه ها یا سبزیجات به شمار می روند.
ادمین اصلی
1399/02/31

آجیل ها یکی از محبوب ترین خوراکی های میان وعده به شمار می روند. آنها نه تنها خوشمزه هستند بلکه برای سلامتی شما نیز مفید هستند ، به خصوص وقتی صحبت از سلامت قلب می شود.

با این حال ، ممکن است متعجب باشید که آجیل ها در کدام گروه هستند؟ گروه میوه ها یا سبزیجات ؟

این مقاله به جزئیات این مساله می پردازد.


تفاوت بین میوه ها و سبزیجات

برای دانستن اینکه آجیل ها در گروه سبزیجات یا میوه ها هستند ، درک تفاوت های این دو گروه غذایی مهم است.

میوه ها و سبزیجات در طبقه بندی گیاه شناسی و مربوط به آشپزی تقسیم می شوند.

طبقه بندی گیاه شناسی مبتنی بر ساختار و عملکرد گیاهان است. در حالی که میوه ها از گل گیاهان رشد می کنند و بذر برای تولید مثل دارند ، سبزیجات از قسمت های دیگر گیاه از جمله ریشه ، ساقه و برگ تشکیل شده است.

از طرف دیگر ، طبقه بندی مربوط به آشپزی به طعم بستگی دارد. در این حالت میوه ها معمولا شیرین یا ترش هستند و در دسرها ، میان وعده ها ، اسموتی ها ، شیرینی ها یا آب میوه ها بهترین کاربرد را دارند. در مقابل ، سبزیجات ملایم ، معطر یا تلخ هستند و در کنار ، خورش ، سوپ و سالاد بهتر کار می کنند.

خلاصه
از نظر گیاه شناسی ، میوه ها از گل گیاهان رشد می کنند و دارای دانه هستند ، در حالی که سبزیجات سایر بخش های گیاه هستند. با این وجود ، از دیدگاه آشپزی ، میوه ها شیرین یا ترش هستند ، در حالی که سبزیجات ملایم ، معطر و تلخ هستند.

آجیل ها در کدام گروه میوه  یا سبزیجات هستند؟

از نظر گیاه شناسی ، آجیل به عنوان میوه طبقه بندی می شود که دارای یک دانه خوراکی واحد با یک پوسته بیرونی سخت ، غیرقابل خوردنی است. آنها غیرمستقیم تلقی می شوند ، به این معنی که وقتی رسیده شوند پوسته آنها باز نمی شود .

با این حال ، بسیاری از میوه هایی که مردم آن را آجیل در نظر می گیرند ، واقعاً بذر دروپ ها (drupe) هستند - میوه هایی که گوشت آنها یک لایه واحد با یک دانه در داخل محصور است .

به عنوان مثال ، مغز بادام ، بادام زمینی ، آجیل برزیل ، گردو ، پکن ، آجیل ماکادامیا ، پسته ، آجیل کاج و بیشتر آجیل های دیگر از نظر گیاه شناسی بذر دروپ ها هستند.

در عین حال ، آجیل واقعی شامل شاه بلوط ، بلوط و فندق است.

جالب اینجاست که بادام زمینی - یکی از محبوب ترین آجیل ها در جهان - از نظر فنی یک حبوبات و در نتیجه از نظر گیاه شناسی یک سبزی محسوب می شود. با این حال ، مشخصات و ویژگی های مواد مغذی مغز بادام زمینی به سایر آجیل ها نزدیک تر است.

از نظر تغذیه ای ، بیشتر ترکیبات مغذی آجیل به دلیل داشتن پروتئین زیاد به حبوبات نزدیک تر است تا میوه.

خلاصه
از نظر گیاه شناسی ، بیشتر آجیل ها دانه یک میوه هستند ، در حالی که آجیل های واقعی - مانند شاه بلوط ، بلوط و فندق - خود میوه هستند. بادام زمینی استثنا است ، زیرا در گروه حبوبات است و از لحاظ تکنیکی در گروه سبزیجات به شمار می رود.

ترکیب آجیل در رژیم غذایی شما

اگرچه بیشتر آجیل ها بذر میوه ها به شمار می روند ، اما هنوز هم بسیار سالم هستند.

آجیل ها منبع عالی پروتئین گیاهی ، چربی ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی از جمله ویتامین E ، منیزیم ، مس و سلنیوم هستند .

علاوه بر این ، آنها به بسیاری از مزایای سلامتی ، از جمله کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب ، کنترل قند خون و هضم غذا مرتبط هستند .

در دستورالعملهای رژیم غذایی فعلی ایالات متحده، از آجیل به دلیل داشتن پروتئین زیاد به عنوان یک منبع پروتئین به جای میوه یا سبزیجات استفاده می کنند.

با این حال ، از آنجا که آجیل نیز از نظر کالری زیاد است ، 0.5 اونس (14 گرم) آجیل یا دانه معادل 1 اونس (28 گرم) از سایر منابع پروتئینی مانند گوشت ، مرغ ، تخم مرغ یا غذاهای دریایی در نظر گرفته می شود.

به این ترتیب ، شما باید وعده های کمتری از آجیل به جای سایر غذاهای غنی از پروتئین بخورید.

آجیل ها کاربرد گسترده دارند و می توانند از آن ها به طور کامل ، خرد شده یا به عنوان کره آجیل لذت برد. آنها به طور متنوعی در دسترس هستند و می توان آنها را بو داده ، خام ، نمکی ، بدون نمک و با طعم خریداری کرد.

گفته می شود ، برخی از انواع بسته بندی شده مواد افزودنی ، از جمله نمک ، شکر و مواد نگهدارنده دارند. بنابراین ، بهتر است لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کرده و در صورت امکان گزینه های خام یا بو داده شده را انتخاب کنید.

خلاصه
آجیل ها یک ماده غذایی مغذی هستند که دارای پروتئین ، چربی سالم ، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی هستند. آنها به دلیل داشتن کالری زیاد ، در حد متوسط ​​مصرف می شوند.

نکته آخر

بیشتر آجیل ها مانند بادام ، گردو و بادام زمینی از نظر گیاه شناسی به عنوان دانه و بذر مشخص می شوند نه میوه. با این حال ، تعداد کمی آجیل واقعی مانند شاه بلوط و فندق از نظر فنی میوه هستند.

استثناء تنها ، بادام زمینی است که یک حبوبات است.

از دیدگاه آشپزی ، آجیل به عنوان یک منبع پروتئین مبتنی بر گیاه مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این ، وعده غذایی سالم و ساده ای نیز به رژیم غذایی شما اضافه می کند.


منبع: https://www.healthline.com/nutrition/are-nuts-fruits
برچسب ها: آجیل میوه سبزیجات

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.