تمام آنچه در مورد انجیر باید بدانید

تمام آنچه در مورد انجیر باید بدانید

تاریخ انتشار : 1400/01/04 15:04:11
انجیر دارای خواص سلامتی زیادی است ، از انجیر تازه ، برگ انجیر ، چای برگ انجیر و انجیر خشک می توان استفاده کرد ، به خصوص انجیر خشک ممکن است به رفع یبوست کمک کند.

انجیر یک میوه منحصر به فرد است که شبیه قطره اشک است. اندازه آنها به اندازه انگشت شست شماست ، پر از صدها دانه ریز است و دارای یک پوست بنفش یا سبز خوراکی است. گوشت میوه آن صورتی است و طعمی ملایم و شیرین دارد. نام علمی انجیر Ficus carica است.

انجیر - و برگهای آنها - مملو از مواد مغذی بوده و انواع مختلفی از مزایای سلامتی را به شما می دهد. آنها ممکن است باعث هضم سالم ، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و به شما در کنترل سطح قند خون کمک کنند.

در این مقاله انجیرها ، از جمله مواد مغذی، فواید و نکات منفی آنها و همچنین نحوه افزودن آنها به رژیم غذایی بررسی می شود.

مواد مغذی انجیر

انجیر تازه سرشار از مواد مغذی است در حالی که کالری نسبتاً کمی دارد ، و یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم است.

یک انجیر کوچک (40 گرم) کوچک حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 30
  • پروتئین: 0 گرم
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • مس: 3٪ ارزش روزانه (DV)
  • منیزیم: 2٪ DV
  • پتاسیم: 2٪ DV
  • ریبوفلاوین: 2٪ DV
  • تیامین: 2٪ DV
  • ویتامین B6: 3٪ DV
  • ویتامین K: 2٪ DV

انجیر تازه حاوی مقداری کالری از قند طبیعی است ، اما چند عدد میوه انجیر یک میان وعده مناسب و کم کالری یا افزودنی به وعده غذایی است.

از طرف دیگر ، انجیر خشک سرشار از قند و سرشار از کالری است ، زیرا قندها هنگام خشک شدن میوه ها غلیظ می شوند.

انجیر همچنین حاوی مقادیر کمی از طیف گسترده ای از مواد مغذی است ، اما آنها به ویژه سرشار از مس و ویتامین B6 هستند.

مس یک ماده معدنی حیاتی است که در چندین فرآیند بدنی از جمله متابولیسم و ​​تولید انرژی و همچنین تشکیل سلول های خونی ، بافت های همبند و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد .

ویتامین B6 یک ویتامین اصلی است که برای کمک به بدن شما می تواند پروتئین رژیم غذایی را تجزیه کرده و پروتئین های جدید ایجاد کند. همچنین نقش مهمی در سلامت مغز دارد .

خلاصه
انجیر تازه کالری کمی دارد و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. با این حال ، انجیر خشک سرشار از قند و کالری است.


مطالعه کنید : نحوه خشک کردن انجیر


فواید انجیر

انجیر فواید بالقوه بسیاری دارد ، از جمله سلامتی دستگاه گوارش و قلب ، و همچنین به طور بالقوه به مدیریت سطح قند خون کمک می کند.


سلامتی دستگاه گوارش را تقویت کنید

انجیر مدتهاست که به عنوان یک درمان خانگی یا یک درمان جایگزین برای مشکلات گوارشی مانند یبوست استفاده می شود.

آنها حاوی فیبر هستند ، که ممکن است با نرم کردن و افزودن حجم مدفوع ، کاهش یبوست و به عنوان یک پروبیوتیک - یا منبع غذایی برای باکتری های سالم روده ، به سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

در مطالعات حیوانی ، عصاره یا خود میوه انجیر به سرعت حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش ، کاهش یبوست و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو کمک می کند.

یک مطالعه بر روی 150 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با یبوست (IBS-C) نشان داد که کسانی که حدود 4 عدد انجیر خشک (45 گرم) در روز مصرف کردند ، کاهش قابل توجهی در علائم - از جمله درد ، نفخ و یبوست - در مقایسه با گروه دیگر داشتند.

علاوه بر این ، یک مطالعه مشابه در 80 نفر نشان داد که مکمل میوه انجیر با حدود 10 اونس (300 گرم)  به مدت 8 هفته روزانه به طور قابل توجهی یبوست را کاهش می دهد.


ممکن است سلامت عروق و قلب را بهبود بخشد

انجیر ممکن است فشار خون و سطح چربی خون را بهبود بخشد ، که می تواند به بهبود سلامت عروق شما کمک کند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داد که عصاره انجیر باعث کاهش فشار خون در موش های دارای فشار خون طبیعی و همچنین در کسانی که سطح بالایی دارند ، می شود .

مطالعات حیوانی همچنین بهبود کلسترول کل، کلسترول HDL (خوب) و تری گلیسیرید را هنگام مصرف مکمل با عصاره برگ انجیر نشان داده است.

با این حال ، در یک مطالعه 5 هفته ای بر روی 83 نفر با LDL (کلسترول بد) بالا ، محققان خاطرنشان کردند که کسانی که روزانه حدود 14 عدد انجیر خشک (120 گرم) به رژیم غذایی خود اضافه می کنند ، در مقایسه با گروه دیگر هیچ تغییری در سطح چربی خون ندارند. 

برای درک بیشتر رابطه بین انجیر و سلامت قلب به مطالعات بیشتری در مورد انسان نیاز است.


ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند

یک مطالعه تاریخی از سال 1998 بر روی 10 فرد مبتلا به دیابت نوع 1 نشان داد که خوردن چای برگ انجیر همراه با صبحانه ممکن است نیاز انسولینی آنها را کاهش دهد. در ماهی که چای برگ انجیر مصرف می کردند ، دوز انسولین آنها حدود 12٪ کاهش یافت .

علاوه بر این ، یک مطالعه اخیر نشان داد که نوشیدنی های حاوی دوز بالای عصاره میوه انجیر دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) نسبت به نوشیدنی های فاقد عصاره میوه انجیر هستند ، به این معنی که این نوشیدنی ها تأثیر مطلوب تری بر سطح قند خون دارند.

با این حال ، میوه های انجیر - به ویژه انجیر خشک - سرشار از قند هستند و ممکن است در کوتاه مدت سطح قند خون را افزایش دهند. اگر در مدیریت سطح قند خون خود مشکلی دارید ، باید مصرف انجیر خشک را محدود کنید.


خواص بالقوه ضد سرطانی

بسیاری از مطالعات امیدوار کننده  آزمایشگاهی در مورد اثرات برگ انجیر بر روی سلول های سرطانی انجام شده است.

برگ انجیر و لاتکس طبیعی گیاهان انجیر نشانگر فعالیت ضد توموری در برابر سرطان روده بزرگ انسان ، سرطان پستان ، سرطان دهانه رحم و سلولهای سرطانی کبد است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که خوردن انجیر یا نوشیدن چای برگ انجیر همان اثرات را دارد. مطالعات آزمایشگاهی یک نقطه شروع امیدوار کننده را ارائه می دهند ، اما مطالعات انسانی برای ارزیابی چگونگی تأثیر خوردن انجیر یا برگ انجیر بر رشد سرطان لازم است.


ممکن است باعث سلامت پوست شود

انجیر ممکن است اثرات مفیدی روی پوست داشته باشد ، به ویژه در افرادی که درماتیت آلرژیک دارند - یا پوست خشک و خارش دار در نتیجه آلرژی.

یک مطالعه بر روی 45 کودک مبتلا به درماتیت نشان داد که کرم ساخته شده از عصاره میوه انجیر خشک که دو بار در روز و به مدت 2 هفته استفاده می شود ، در درمان علائم درماتیت نسبت به کرم هیدروکورتیزون ، درمان استاندارد موثرتر است.

علاوه بر این ، نشان داده شد که ترکیبی از عصاره های میوه ای - از جمله عصاره انجیر - اثرات آنتی اکسیدانی بر روی سلول های پوست نشان می دهد ، تجزیه کلاژن را کاهش می دهد و چین و چروک ها را در یک آزمایش آزمایشگاهی و حیوانی بهبود می بخشد.

با این حال ، تعیین اینکه این اثرات مثبت از عصاره انجیر حاصل شده است یا یکی دیگر از عصاره های مورد مطالعه دشوار است. برای تعیین تأثیر انجیر بر سلامت پوست ، تحقیقات بیشتری لازم است.


خلاصه
انجیر دارای انواع مزایای بالقوه سلامتی است. آنها ممکن است هضم را بهبود بخشیده و یبوست را کاهش دهند ، به مدیریت چربی خون و سطح قند خون کمک کرده و سلول های سرطانی را از بین می برند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.


نکات منفی

انجیر دارای برخی موارد منفی بالقوه است. به عنوان مثال ، چون بعضاً به عنوان داروی خانگی برای یبوست استفاده می شود ، انجیر ممکن است باعث اسهال یا سایر مشکلات گوارشی شود.

انجیر همچنین نسبتاً غنی از ویتامین K است ، که می تواند در داروهای رقیق کننده خون تداخل ایجاد کرده و باعث کم اثر شدن آنها شود.

اگر به دنبال رقیق کننده خون هستید ، باید مصرف انجیر و سایر غذاهای غنی از ویتامین K را در هر روز ثابت نگه دارید تا خطر عوارض را کاهش دهید .

سرانجام ، ممکن است برخی از افراد به انجیر حساسیت داشته باشند. اگر به گرده توس حساسیت دارید ، احتمال دارد که به آلرژی انجیر نیز حساس باشید. درختان انجیر همچنین حاوی لاتکس طبیعی هستند که برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.


خلاصه
انجیرها به دلیل اثرات ضد یبوست ممکن است باعث ناراحتی گوارشی یا اسهال شوند. همچنین ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و برخی از افراد به آنها حساسیت داشته باشند.

چگونه انجیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم

روش های مختلفی برای افزودن انجیر به رژیم غذایی شما وجود دارد که هرکدام مزایای بالقوه خاص خود را دارند. در اینجا چهار روش اصلی وجود دارد که می توانید انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:


  • انجیر تازه  :  انجیر تازه کالری کمی دارد و یک میان وعده عالی را ایجاد می کند ، و یک افزودنی عالی برای سالاد یا دسرها است. با انجیر تازه می توانید مربای انجیر یا کنسرو درست کنید.
  • انجیر خشک شده : انجیر خشک سرشار از قند و کالری است ، بنابراین باید در حد متوسط ​​مصرف شود. آنها ممکن است در درمان یبوست موثرتر از انجیر تازه باشند .
  • برگ انجیر : اگرچه یافتن آنها در خارج از بقالی های مخصوص به سختی ممکن است ، اما برگ انجیر مقوی است و می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد. آنها اغلب به همان روش برگ انگور استفاده می شوند ، به عنوان بسته بندی ظروف حاوی برنج ، گوشت یا مواد پر کننده دیگر.
  • چای برگ انجیر : چای برگ انجیر از برگهای خشک انجیر تهیه می شود. می توانید آن را خودتان درست کنید یا چای های برگ انجیر زودرس را بصورت آنلاین یا در فروشگاه های مخصوص خریداری کنید.

شما می توانید از روش های مختلفی از انجیر لذت ببرید ، اما به دلیل محتوای قند زیادی که دارید ، فقط باید انجیر خشک را در حد متوسط ​​بخورید یا بعنوان یک درمان گاه به گاه خانگی برای یبوست استفاده کنید.

خلاصه
برای بهره مندی از فواید انجیر ، می توانید انجیر تازه ، انجیر خشک ، برگ انجیر یا چای برگ انجیر بخرید تا به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حتماً به دلیل داشتن قند ، از انجیر خشک فقط در حد متوسط ​​استفاده کنید.


نکته آخر

انجیر دارای انواع مزایای بالقوه سلامتی است. به نظر می رسد همراه با میوه ، برگ انجیر و چای برگ انجیر برای سلامتی مفید است. به خصوص انجیر خشک ممکن است به رفع یبوست کمک کند.

اما ممکن است انجیر به دلیل داشتن ویتامین K در داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و انجیر خشک نیز به دلیل داشتن مقدار زیادی قند باید در حد متوسط ​​مصرف شود.

همانطور که گفته شد ، به طور کلی ، انجیر تازه ، برگ انجیر و چای برگ انجیر افزودنی های بسیار خوبی را به یک رژیم غذایی سالم اضافه می کنند.


مطالعه کنید : خواص انجیر خشک در طب سنتی


خرید آنلاین انواع خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس :



منبع: www.healthline.com
برچسب ها: انجیر سلامتی مدیریت قند خون یبوست کاهش فشار خون

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.